با اضطراب روزهای آخر دوران نامزدی چه کنیم؟ | بانک مقالات فارسی
صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  با اضطراب روزهای آخر دوران نامزدی چه کنیم؟

با اضطراب روزهای آخر دوران نامزدی چه کنیم؟


دوران نامزدی دوران شیرینی است و در اواخر این دوران زوج ها دچار اضطراب و استرس می شوند که باید با کمک یکدیگر این استرس را از بین برده و از این لحظات زیبای زندگی شان لذت ببرند.

رهایی از اضطراب اواخر دوران نامزدی با این روش ها

دوران نامزدی و عقد دوران شیرین و زیبایی است اما همین ساعت ها و روزهای شیرین و لذت بخش بسیاری از ما را دچار استرس و اضطراب می سازد مخصوصا وقتی به پایان دوران نامزدی نزدیک می شویم . علت این استرس و اضطراب دوران نامزدی می تواند گذر از زندگی مجردی به دنیای ناشناخته یا کمتر شناخته شده متاهلی و مشکلات مالی و … فراوان بر سر راه زوج جوان باشد . همین دلیل مشغولی های فراوان سبب کم صحبتی آنها و پناه بردن به غار تنهایی شان به خصوص در مورد آقایان می گردد.

دوران نامزدی روش های زیادی برای کم کردن این استرس و اضطراب وجود دارد که 7 نمونه از آنها را در این بخش از سایت بانک مقالات فارسی بیان می کنیم و بهتر است به این نکات توجه کنید که در شرایط بحرانی دوران نامزدی دختر و پسر باید شرایطی را برای خود فراهم کنند که با نامزدشان تنها بوده و در مورد موضوعات شیرین و دوست داشتنی و زندگی زیبای آینده شان صحبت نمایند.

اضطراب دوران نامزدی

با اضطراب اواخر نامزدی چه کنیم؟

7 راه حل برای رهایی از استرس و اضطراب روزهای آخر دوران نامزدی

1.درک متقابل

دختر و پسر باید در دوران نامزدی به خاطر کم کردن تنش های خود و بالا بردن همبستگیشان با یکدیگر ، به درک متقابل یکدیگر بپردازند و شانه به شانه هم مشکلات را حل نمایند . اگر دختر و پسر در دوران نامزدی بر روی مسائل مختلف بحث نمایند و و این بحث ها موجب اختلاف و درگیری و تضادشان در این مسائل شود نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه پیچیده و سخت تر می شو د. یکدلی و یکرنگی زن و مرد در این دوران سبب حل آسانتر مشکلات زندگی می شود.

2.صحبت با یکدیگر

آقایان و خانم ها تفاوتهایی با یکدیگر دارند ، برای بسیاری از خانم ها ،گفت و گو و حرف زدن وسیله ای برای برای تخلیه روانی از مشکلات و نشان دهنده دلبستگی، علاقه و محبت فرد مقابل است اما در مورد مردها این چنین نیست. به همین علت مردها باید جهت کاهش اضطراب های روحی و روانی همسرشان در این دوران با او صحبت کنند و اجازه صحبت به او را دهند.

صحبت کردن در نامزدی

صحبت کردن برای کاهش اضطراب دوران نامزدی

روش هایی برای مقابله با اضطراب دوران نامزدی

3.پناه بردن به غار تنهایی

خانم ها نیز باید بدانند که وقتی همسرشان با مشکلی روبرو است احتیاج به تنها بودن دارد تا بتوانند پذیرای مشکلات باشد و بهترین راه حل را برایشان بیاندیشد . پس اگر همسرتان در این موقعیت قرار گرفت او را درک کنید و کمی تنها بگذارید زیرا مردان در این مواقع دوست دارند همسرشان آنها را درک نموده و به حال خود رها نماید.از اینکه همسرتان را تنها می گذارید نترسید ، این تنهایی سبب می شود او خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید به سمت شما باز گردد و همان فرد سابق در زندگی شود.

4.ضعف هایتان را بپذیرید

نامزد شما هیچ گاه از شما انتظار ندارد که بهترین باشید زیرا او می داند شما مانند هر انسان دیگری نقص های دارید . بهتر است اجازه دهید طرفتان از ضعف های شما آگاه شود تا کمکتان کند خودتان را در آن زمینه ها تقویت کنید و برای یک رابطه پر دوام آماده سازید.

درمان استرس عروسی

درمان اضطراب دوران نامزدی با کمک همسر

راهی برای کاهش استرس و اضطراب اواخر دوران نامزدی

5.به یکدیگر اعتماد کنید

اگر به وفاداری، صداقت، محبت و … نامزدتان اعتماد نداشته باشید، نمی توانید زندگی خوبی در آینده داشته باشید. اعتماد به یکدیگر باعث می شود که اگر در پایان دوره نامزدی نیز مشکلاتی داشتید ، بدانید طرف مقابلتان بهترین عملکرد را در برابر مشکلات خواهد داشت . اعتماد متقابل سبب امیدواری زوجین به زندگی آینده می شود.

6.احساساتتان را نشان دهید

بدترین رفتاری که می توانید در دوران نامزدی داشته باشید ، بیان نکردن احساستان است . اگر شما احساس خوبتان را به طرف مقابل خود بیان نکنید او احساس می کند که دوستش ندارید و همین امر سبب ایجاد استرس و اضطراب در او و نا امیدی از زندگی آینده می شود . پس همواره احساسات خود را بیان کنید تا دچار سوءتفاهم نشود.

علت استرس دوران نامزدی

بیان احساسات برای درمان اضطراب دوران نامزدی

7.ابتکار عمل

در دوران نامزدی دختر و پسر باید سعی کنند که شرایطی بزای تنها بودن با یکدیگر فراهم نمایند تا درباره زندگی آینده و موضوعات دوست داشتنی صحبت کنند . صبحت کردن درباره آینده و خارج شدن کوتاه مدت از زندگی پر مشغله امروز می تواند آنها را در مقابل مشکلات قوی کند و به زندگی و آینده امیدوار سازد.

نکته : انجام ورزش های منظم و مداوم از جمله یوگا هم می تواند به شما کمک کند تا استرستان را مهار کنید و سطحسلامت روانی تان را افزایش دهید. همچنین می توانید برای از بین بردن استرس و اضطراب به پیاده روی بپردازید و آهنگ گوش کنید اما اگر اضطرابتان شدید است پیشنهاد می کنیم نزد روانشناس و یا روانپزشک بروید تا طی دارو درمانی یا روان درمانی استرستان کاهش یابد.