آزمایش آزمون های روغن

آزمایش آزمون های روغن
آزمون های روغن :
در بسته بندی مشخصات زیر باید درج شده باشد :
نام کارخانه – نوع روغن – سری ساخت – وزن روغن – پروانه ساخت و بهره برداری – تاریخ تولید و انقضا
در تمامی آزمایشها برای نمونه برداری از روغن جامد باید از عمق آن استفاده کنیم و در مورد روغن مایع باید قبلاً آنرا هم بزنیم چون قسمت سطحی روغن در تماس با هوا بوده و فاکتورهای بدست آمده قابل اطمینان نیستند .

عدد پراکسید :
عدد پراکسید : میلی اکی والان پراکسید است که در یک کیلوگرم روغن یا چربی وجود دارد . اسیدهای چرب اشباع نشده در محل پیوند دوگانه اکسیژن را جذب کرده و پراکسید تولید می کنند.
پراکسید ها از نظر شیمیایی بسیار فعالند ، محصولات اولیه اکسیداسیون روغن ها و چربیها هستند و ارتباط مستقیمی بین عدد پراکسید و میزان فساد روغن وجود دارد .
اساس کار : پراکسید ید موجود در یدورپتاسیم را آزاد می کند . مقدار ید آزاد شده با تیوسولفات سدیم اندازه گیری می شود .
روش کار : ۵ گرم از نمونه روغن را وزن می کنیم (اگر نمونه جامد است قبلاً باید ذوب شود) سپس ۳۰ میلی لیتر از محلول کلروفرم و اسید استیک (به نسبت ۲ به ۳) و بعد از آن ۵/۰ میلی لیتر محلول یدور پتاسیم اشباع می ریزیم . بعد از ۱ دقیقه ۳۰ میلی لیتر آب مقطر می ریزیم . سپس چند قطره معرف چسب نشاسته اضافه می کنیم . با تیوسولفات سدیم ۰۱/۰ نرمال تا از بین رفتن تیرگی تیتر می کنیم تا شفاف شود .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 41

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط