صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی برقرار نمودن انضباط درکلاس فیزیک

اقدام پژوهی برقرار نمودن انضباط درکلاس فیزیک

دانلود اقدام پژوهی برقرار نمودن انضباط درکلاس فیزیک
چکیده
با توجه به مشکل پیش آمده و موضوع اعلام شده بنده تحقیقاتی انجام داده ام که به آن اشاره میکنم.در این اقدام پژوهی سعی بر این شده است تا یکی از مشکلاتی را که در بیشتر مواقع معلمان با آن روبرو هستند یعنی روشهای برقراری انضباط در کلاس مورد بحث و بررسی قرار بگیرد وراهکارهای موثر برای آن جستجو و در نظر گرفته شود چرا که به این ترتیب می توانیم ادعا کنیم که تقریبا تا حد زیادی جلوی اختلال بی نظمی و آشفتگی در محیط آموزشی را می گیریم و ما را در تحقق هر چه بیشتر اهداف آموزشی کمک می کند . چه بسا معام با در نظر گرفتن موارد مهم در ایجاد انضباط حتی می تواند نقص کتاب درسی و محیط آموزشی را جبران کرده و وظیفه ی خود را به خوبی در امر آموزش و پرورش به انجام رساند . در این اقدام پژوهی آنچه که بیشتر مد نظر بوده سپردن مسئولیت و تقویت حس مسئولیت پذیری بوده چون این مورد می تواند بر روند پرورش و تربیت افراد تاثیر خوبی داشته باشد و بی نظمی را مهار کند . همچنین با دادن مسئولیت می توانیم عزت نفس را در بچه ها ایجاد کرده و در کنار آن تجارب آنها را افزایش داده و در نتیجه از آنها آدمی موفق و توانمند بسازیم .

مقدمه
موضوع اصلی اقدام پژوهی من (برقرار نمودن انضباط در کلاس)میباشد هدف از انجام این پژوهش برقراری انضباط در کلاسم میباشد.یکی از مسایل مهمی که اغلب معلمین با آن مواجه هستند موضوع انضباط دانش آموزان است .عده ای می گویند در مدارس نسبت به دانش آموزان بسیار سختگیری می شود و عده ای می گوینددر تعلیم و تربیت به اندازه ی کافی انضباط در برنامه های مدارس گنجانده شده است در حالیکه عده ای دیگر انضباط را کنترل و خودداری باطنی و فردی تفسیر کرده اند . نظم و انضباط دانش آموزان در کلاس درس مخصوصا برای معلمان تازه کار مسئله ی مهمی می باشد زیرا به نظر آنها مهمترین رمز موفقیت در امر تعلیم و تربیت کلاسداری خوب یا برقراری انضباط می باشد به همین سبب غالبا نگرانی از موفقیت در این امر موجب ترس بعضی از معلمان می شود و این ترس به صورت عدم اطمینان خاطر در رفتارشان ظاهر می شود و در نتیجه کلاسداری را عملا برای آنها مشکل می سازد . نگرانی و اضطراب ناشی از عدم انضباط در کلاس و ناکامی در اداره ی بهتر کلاس باعث یاس و نفرت آنها از شغل معلمی می گردد . بدون برقراری نظم در محیط آموزشی رسیدن به هدف های تعلیم وتربیت مشکل و گاهی غیر ممکن است از این رو ضرورت دارد که عوامل موثر در برقراری نظم در کلاس را مورد بررسی قرار دهیم . در تحقیقات انجام شده می فهمیم که حداقل پنج عامل بسیار اساسی در تدریس و برقراری نظم در کلاس دخالت دارند که عبارتند از : الف- معلم با توجه به ویژگی های شخصی و حرفه ای او ب- دانش آموز با دانش پایه و خصوصیاتش ج- کتاب با محتوا و پیامش د- محیط آموزشی با امکاناتش (اعم از فیزیکی وانسانی ) ر- موقعیت یادگیری آن قسمت از ویژگی های معلم که در برقراری انضباط در کلاس درس موثر است عبارتند از:
الف- روش تدریس معلم ب- توجه معلم به همه ی شاگردان ج- رعایت عدالت د- رابطه ی معلم با شاگردان ه- وضع ظاهری معلم ر- سخن گفتن معلم ز- وجود تیک در معلم .در کنار این عوامل می توانیم به نقش دانش آموز در برقراری نظم نیز اشاره کنیم که از جمله
نوع تربیت خانوادگی – محیط های آموزشی قبلی – دانش پایه در رابطه با موضوع درسی و…..می تواند بسیار در حفظ نظم کلاس و یا بر هم زدن آن موثر باشد .در مورد تربیت خانوادگی می توانیم بگوییم که وقتی احتیاجات اساسی دانش آموز در خانه تامین نمی شود یا محیط دیکتاتوری خانه حالت بد بینی و خصومت را نسبت به همه ی بزرگسالان در دانش آموز بوجود می آورد قهرا معلم نباید انتظار داشته باشد که چنین بچه ای به طور عادی در کلاس رفتار کند و مطالب درسی را خوب بیاموزد . ضعیف بودن پایه ی دانش آموز و عدم درک موضوع درس موجبات بی نظمی را در کلاس فراهم خواهد ساخت . بعضی از بچه ها فقط به خاطر همرنگی با اکثریت به اجرای کارهایی بر خلاف میل باطنی خود ممبادرت می ورزند . همچنین دانش آموز مطرود اعتراض روانی خود را به صورت بروز رفتارهای ناخوشایند اضطراب و افسردگی ظاهر می سازد .

فهرست
چکیده ۴
مقدمه ۵
بیان مساله ۶
گردآوری اطلاعات ۷
شواهد ۱ ۹
انتخاب راه حل ۹
اعتبار بخشی راه حل ۱۰
اجرای راه حل ۱۰
شواهد دو ۱۲
نتیجه گیری ۱۳
پیشنهادها ۱۴
منابع ۱۵


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود