صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم انزوا و گوشه گیری دانش آموزم (نام دانش اموز) را کاهش دهم

اقدام پژوهی چگونه توانستم انزوا و گوشه گیری دانش آموزم (نام دانش اموز) را کاهش دهم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم انزوا و گوشه گیری دانش آموزم (نام دانش اموز) را کاهش دهم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم انزوا و گوشه گیری دانش آموزم (نام دانش اموز) را کاهش دهم
چکیده
کودکان سرمایه های ارزشمند و سازنده آینده جامعه هستند. آموزش و پرورش در دوره کودکی که زمان شکل گیری شخصییت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات است، آینده فرد و جامعه را بنا می نهد و مسیر حرکت مملکت را مشخص می‌سازد، توجه به مسائل و مشکلات کودکان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می شود و غفلت در رفع مشکلات آنان، خسارت جبران ناپذیری به بار می آورد.
دوره سوم کودکی سنین ۶تا۱۲ سالگی را شامل می شود به دوره دبستان معروف است آغاز آموزش رسمی کودک در این دوره خواندن و نوشتن و حساب کردن را می آموزد. علاقمند است کارهایش را خوب انجام دهد، کودک است محتاطانه عمل می کند، اعتماد به نفس دارد و می خواهد هر کاری را خودش انجام دهد. رشد جسمانی در این دوره کندتر از دوره قبل است. در دوره دبستان دختران اندکی بلندتر و سنگین ترند .در رشد جسمانی کودکان دبستانی تفاوتهای کمی و کیفی وجود دارد. ازنظر سلامت، احتمال پوسیدگی دندانها و پیدایش بیماریهای نظیر روماتیسم قلبی، دیابت، فلج و انواع حساسیتها افزایش می یابد. سلامت جسمانی در سازگاری عاطفی و اجتماعی کودک موثر است و بیماریهای طولانی موجب گوشه گیری می شود .

مقدمه
موضوع اصلی اقدام پژوهی من چگونه توانستم انزوا و گوشه گیری را در دانش اموزم الناز کاهش بدهم است. هدف من از انجام این پژوهش کاهش گوشه گیری در دانش اموز الناز است. گوشه گیری از نظر لغوی به معنی تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است. گوشه گیر کسی است که از مردم دوری می کند از جمع کناره گرفته و عزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد، البته هر نوع عزلت و در تنهایی ماندن، گوشه گیری تلقی نمی شود. انسان گاهگاهی دوست دارد تنها باشد تا به خودشناسی و حل مشکلات زندگی بپردازد. گوشه گیری زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فرد از آمیزش با جمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد. در این مورد اگر گوشه گیری بموقع درمان نشود به پیدایش حالات روانی شدید و افسردگی منجر می شود

فهرست مطالب
مقدمه ۲
بیان مساله ۳
شواهد یک ۳
گرداوری اطلاعات ۳
انتخاب راه حل ۶
اعتبار بخشی راه حل ها ۶
اجرای راه حل ۷
شواهد دو ۸
نتیجه گیری ۸
پیشنهادات ۹
منابع ۱۰


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود