مقاله درباره الفبای مدیریت زنجیره تامین (کالا و خدمات)

دانلود مقاله درباره الفبای مدیریت زنجیره تامین (کالا و خدمات)
فهرست
مدیریت زنجیره تامین چیست ؟
نرم افزار شبکه تامین چه می کند ؟
آیا من نیاز دارم که قبل از نصب نرم افزار زنجیره تامین ، نرم افزار ERP را نصب کنیم ؟
هدف نهائی نرم افزار مدیریت زنجیره تامین چیست ؟
همکاری زنجیره تامین با شما چیست ؟
موانع سر راه نصب نرم افزار زنجیره تامین چیستند ؟
آیا از نرم افزاری استفاده کنم که تغییرات B2B ارائه می کند یا نرم افزار خودم را نصب می کنم ؟

آگهی دهندگان :
مدیریت زنجیره تامین چیست ؟
مدیریت زنجیره تامین ترکیبی از هنر و علم است که بدنبال ارتقاء و بهبود راهی است که شرکت شما مواد خامی را که برای ایجاد محصول یا انجام خدمت به آن نیاز دارد ، پیدا می کند ، تولیدکنندگانی که محصول را تولید می‌کنند یا خدمتی ارائه می دهند و آن را به مشتریان تحویل می دهند . موارد زیر پنج مورد از اجزاء اساسی مدیریت زنجیره تامین هستند .
طرح (پلان) – این بخش استراتژیک مدیریت زنجیره تامین است. شما به یک استراتژی برای مدیریت تمام منابعی که برای برآورده کردن تقاضای مشتری خواهان دریافت محصول یا خدمات شما ، نیاز دارید . یک بخش اعظم از کار برنامه ریی (طرح ریزی) تهیه و توسعه یکدسته معیار برای نظارت و کنترل زنجیره تامین به نحوی است که مقدار آن کافی بوده ، کم هزینه بوده و تحویل آن با کیفیت بالا باشد و دریافت آن برای مشتریان ارزش داشته باشد .
منبع : تامین کنندگانی را انتخاب کنید که کالاها و خدماتی را ارائه خواهد کرد که شما برای ایجاد محصول یا انجام خدمت تان به آن نیاز دارید . مجموعه‌ای از روندهای قیمت گذاری ، تحویل و پرداخت مربوط به تامین کنندگان را تهیه و توسعه دهید و معیارهایی برای نظارت و ارتقاء روابط ایجاد کنید . و همه این روندها را با هم یکجا جمع کنید تا لیست کالاها و خدماتی که از تامین کنندگان دریافت می کنید را مدیریت نمایید ، که این موارد شامل دریافت کردن محموله ها ، بازبینی آنها ، انتقال آنها به محل تسهیلات کارخانه ای خود و صدور اجازه پرداخت به تامین کنندگان می باشد .
ساخت : این مرحله ساختن (کارخانه ای)است . فعالیت های لازم برای تولید ، تست کردن ، بسته بندی و‌آمده سازی جهت تحول را در یک برنامه زمان‌بندی قرار دهید . به عنوان بخش که دارای بیشترین معیارهاست برای زنجیره تامین است ، در این بخش سطوح کیفیت بازده تولید و میزان تولید و بهره وری کارکنان را اندازه گیری کنید .
تحویل : این مرحله بخشی است که افراد دست اندرکار آن به عنوان لجستیک یاد می کنند (اقدامات تهیه و توزیع) دریافت سفارشهای مشتریان را متناسب و تعدیل کنید ، شبکه ای برای انبار کردن کالا تهیه کرده و توسعه دهید ، بسته‌های حمل را برای فراهم کردن محصولات جهت ارائه به مشتری را چیده و مرتب نمائید و یک سیستم صدور فاکتور رابرای دریافت پرداختهای مشتریان تنظیم کنید .
بازگشت : بخش مسئله ساز زنجیره تامین . شبکه ای برای دریافت کردن محصولات معیوب یا اضافی بازگشت شده از سوی مشتریان و جهت پشتیبانی که با محضولات تحویل شده مشکل دارند ، ایجاد کنید .
برای آگاهی از طرح مشروح تر (دارای جزئیات بیشتر) مربوط به این مراحل ، به وب سایل مربوط به هیئت C زنجیره تامین در آدرس http:www.supply-chain.org مراجعه کنید .

نرم افزار مدیریت زنجیره تامین چه کاری انجام می دهد ؟
نرم افزار مدیریت زنجیره تامین احتمالاً گروه نرم افزار عملیاتی می باشد در سطح کره زمین ، دارای بیشترین اجزاء خرد و تقسیمات زیاد است . هر یک از پنجگام زنجیره تامین که پیش از این به آن اشاره شد از چندین دو جین وظایف خاص تشکیل شده اند ، که بسیاری از آنها دارای نرم ازار خاص خود می باشند . برخی از فروشندگان بزرگ هستند که اقدامات به گردآوردن و جفت و جور کردن قطعه های مختلف نرم افزاری با هم و زیر یک سقف هستند ، اما هیچکدام دارای یک بسته نرم افزاری کامل نیستند . تلفیق و ترکیب قطعات نرم افزارهای مختلف ، با هم می تواند یک کابوس آزاردهنده باشد . اتفاقاً بهترین راه فکر کردن درباره نرم افزار زنجیره تامین این است که آنرا به دو گروه نرم افزاری که بتواند به شما در سطح ریزی زنجیره تامین کمک کند و نرم افزاری که به شما در جهت اجرای خود مراحل زنجیره تامین کمک می‌کند ، جدا کنید .
نرم افزار طرح ریزی زنجیره تامین (SCP) از الگوریتم های ریاضی ذهنی و تخیلی استفاده می کند تا به شما کمک کند که روانی و کارایی زنجیره تامین کم کردن حجم دفتر دارایی خود را میسر ساخته ، بهبود و ارتقاء دهید . نرم افزار طرح ریزی زنجیره تامین در مورد میزان دقتش به وجود اطلاعات بستگی دارد . مثلاً اگر شما یک سازنده کالاهای مصرفی بسته بندی شده هستید اگر نتوانید عملیات طرح ریزی تان را به دقت تغذیه اطلاعاتی کنید ، و نتوانید اطلاعات روز آمد شده ای درباره سفارش های مشتری مربوط به مشتریان جزء خود را داشته باشید ، یا از داده های مربوط به فروش از فروشگاه های مربوط به مشتریان جزء تان ، ظرفیت ساختن و تولید و توانایی تحویل ، داشته باشید‌ ، انتشار نداشته باشید که عملیات طرح ریزی تان خیلی دقیق باشد . برای تمام پنج مرحله عمده زنجیره تامین که پیش از این شرح داده شدند ، عملیات طرح ریزی ، موجود و در دسترس می باشد . با ارزش‌ترین مورد از نظر استدلالی (و پیچیده ترین و مستعدترین برای ارتکاب خطا) ، مورد طرح ریزی تقاضاست ، که تعیین می کند چه مقدار محصول شما برای برآورده کردن تقاضا های مشتریان مختلف خود تولید خواهید کرد .
نرم افزار اجرایی زنجیره تامین (SCE ) برای اتوماتیک کردن گامهای مختلف زنجیره تامین در نظر گرفته شده است . کاربر با این نرم افزار به اندازه مسیریابی الکترونیکی سفارشها از واحدهای تولیدی شما به سوی تامین کنندگان کالایی که برای تولید محصولات خودتان به آن نیاز دارید ، ساده و آسان است .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 17

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط