تجربیات یک معاون پرورشی ابتدایی

Experience a deputy primary education

تجربیات یک معاون پرورشی ابتدایی

ارتقای شغلی معلمان- تجربیات معاون پرورشی ابتدایی و نقش آن در مدرسه به همراهی تمامی فرم های مورد نیاز

مقدمه
کسی نمی‌تواند منکر این واقعیت باشد که نهاد مقدس امور تربیتی که صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است، در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و پس از آن، به علت وجود خطراتی که از جانب احزاب ضد انقلاب، انقلاب و به ویژه جوانان و دانش‌آموزان عزیز کشور را تهدید می‌کرد، پرونده درخشانی از خود نشان داده است؛ همین مطلب می‌تواند به عنوان مهم‌‌ترین دلیل تأسیس این نهاد مد نظر قرار گیرد. و دقیقاً به همین دلیل مقام معظم رهبری درباره اهمیت احیای امور تربیتی فرمودند‌: «اگر امورتربیتی قبلاً هم تشکیل نشده بود، امروز باید تأسیس می‌شد».

این سابقه موفق از یک سو و ضرورت توجّه جدی به مقوله پرورش نسل آینده ساز انقلاب از سوی دیگر، این سؤال را پیش می‌کشد که با توجه به ساختارهای گوناگون فرهنگی و اجتماعی جامعه و نیازهای مختلف قشر وسیع جوانان و نوجوانان امروز و هم‌چنین گسترش انواع تهدیدهای دشمنان انقلاب اسلامی، آیا وضعیت کنونی سیاست‌های کلی آموزش و پرورش و نوع برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های امور تربیتی متناسب با نیازهای امروز طراحی و اجرا می‌شود؟

اگر بخواهیم حوزه برنامه‌ریزی و فعالیت‌‌های معاونت پرورشی امروز را مورد آسیب‌شناسی و نقد و بررسی قرار دهیم باید به محورها و موضوعات مختلفی اشاره کنیم ولی با توجه به مجال اندک پیش آمده فقط به جدی‌ترین مساله و آسیب این معاونت می‌پردازیم و آن جدایی سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های معاونت پرورشی از سایر حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و اجرایی وزارت آموزش و پرورش است، به گونه‌ای که اغلب فعالیت‌های معاونت پرورشی به صورت مستقل از معاونت‌های آموزشی و پرورشی و نیروی انسانی انجام می‌گیرد
  –
 فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
معنا و مفهوم تربيت
مشت نمونه خروار
ضرورت تغییر ساختار معاونت پرورش
معاونت فرهنگی و پرورشی شهردارمدرسه
معاونت فرهنگی و پرورشی
وظایف معاونت فرهنگی و پرورشی به شرح ذیل می باشد
روشهای ایجاد شادابی و نشاط در مدرسه وایجاد انگیزه در دانش اموزان
معلم شاد و با روحیه
مدرسه شاد و با روح:
شکوفایی خلاقیت در کلاس درس
چگونگی دستیابی به تحقق آرمان های شاداب نمودن مدارس
چگونگی ایجاد فضای شاداب در مدارس
شاداب سازی درونی و معنوی در مدارس
شاداب سازی محیط مدارس
ضرورت تغییر ساختار معاونت پرورشی
راه‌کارهای پیشنهادی
نتیجه‌گیری
منابع و مأخذ


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 47

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط