صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

تحقیق انواع ارتباط اجتماعی

تحقیق انواع ارتباط اجتماعی

دانلود تحقیق انواع ارتباط اجتماعی

انواع ارتباط اجتماعی
ارتباط اجتماعی شالوده حیات اجتماعی است و بدون آن هیچ یک از عناصر حیات جمعی پدیده نمی آیِد .
– ارتباط جهانی
با گسترش وسایل حمل ونقل وابزار جهانی جمعی نظیر تلفن ، تلگراف ، بی سیم ، تلویزیون ، اینترنت ، ماهواره و وسایل حمل و نقل که حرکت یا جابجایی انسانها را در سطح جغرافیا فراهم می سازد شاهد بسط ارتباطات بین المللی هستیم ….

-ارتباط مستقیم
ارتباطی است بدون واسطه بین انسان یا انسانها با انسان یا انسانهای دیگر
– ارتباط احساس برانگیز
فرآیند ارتباطی است که ازطریق سخن یانمادهای گوناگون برقرار می شود درجریان این ارتباط صرفاً حالات احساس گونه منتقل می شوند و همبستگی اجتماعی وآمادگی روانی مشترک پدید می آورند.
– ارتباط معطوف به هدف
نوعی خاص از ارتباط است که درآن برقرار کننده ارتباط دارای هدفی خاص ، از پیش تعیین شده و برخوردار از برنامه ای مدون است ، نظیر ارتباط پرسشگر با پاسخگویش
– ارتباط بازتابی
دراین نوع ارتباط ، هدفی از پیش تعیین شده وجود ندارد ، فرد یا افراد یکباره و بدون هیچ آگاهی درجریان ارتباط قرار می گیرند.
– ارتباط اجتماعی
به ارتباطی اطلاق می شود که موجبات انتقال معانی یا پیامهایی دربین جمعی را فراهم می سازند این ارتباط مستلزم عناصری چون فرستنده یاگیرنده پیام ، نشانها یانمادهایی که حامل پیام است .
– فرا ارتباط
به معنای ارتباطی است که قواعد ارتباط یا ارتباط های بعدی را مشخص سازد هنگامی که بدون هیچ مقدمه شروع به گفتگو در زمینه سیاست می نماییم ، ماورای ارتباط غیر مستقیم است چه ، مفهوم من می خواهم با تو از سیاست صحبت کنم درآن مستتر است .
ماورای ارتباط می تواند یک حرکت بدنی باشد ، یا یک لبخند و حتی یک نگاه . وقتی کسی سخن می گوید و ما با ابرو واکنش نشان می دهیم این خود ماورای ارتباط به شمار می آِید.
– ارتباط حرکتی
ارتباطی است نه از طریق سخن ، بلکه باحرکات . هر حرکت چهره یا سر و یا دست معنایی را به ذهن طرف ارتباط متبادر می سازد ودرهرجامعه نیز تمایز می پذیرد ، اعمالی چون گریه ، فریاد ، خنده ، در بین ملل مختلف معناهای متمایزی دارند.
خود سازی و روابط اجتماعی
آیا تاکنون در مورد افرادی که موقعیت هایی به آنها داده شده است فکر کرده اید؟ آیا افرادی را می شناسید که خود به تنهایی توانایی هایشان را افزایش داده اند. در این مقاله سعی شده است، آخرین تحقیقات و اطلاعات بدست آمده درباره افزایش توانایی های شخصی ارائه شود.
احتمالاً تاکنون با افرادی برخورد داشته اید که خوش برخورد هستند و رفتاری دلپذیر دارند و اگر در بین جمعی از افراد غریبه قرار گیرند در زمان کمی با آنها ارتباط برقرار می کنند. این گونه افراد معمولاً دوست داشتنی و جذاب هستند و قادرند افراد را به کارهای دلخواه خود وادار کنند.
یک فرد با روابط اجتماعی خوب منافع زیادی بدست می آورد. زیرا رفتار چنین فردی سبب می شود که اطرافیان او را به سمت موفقیت سوق دهند. او اعتماد و پشتیبانی افراد را به راحتی بدست می آورد. چنین فردی نه تنها از حمایت اطرافیان برخوردار است، بلکه خود حامی دیگران است و این چرخه ادامه پیدا می کند.
او می تواند با حمایت افراد مختلف در اجتماع کارهای زیادی انجام دهد. زیرا می داند چگونه پتانسیل ارتباطات اجتماعی خود را بالا ببرد.
اگر شما هم نگاهی به قدرت ارتباطات اجتماعی خود بکنید و مهارت های ارتباطی خود را بشناسید و آنها را تقویت کنید. به سمت تبدیل شدن به شخصی اجتماعی و موفق حرکت خواهید کرد. برای افزایش قابلیتهای اجتماعی و تبدیل شدن به انسانی شادتر و موفق تر باید روی رفتار و زندگی خود یک بازبینی کلی انجام دهید. اگر شما یکی از این افراد (با قدرت روابط اجتماعی بالا) هستید من دلیلی برای عدم موفقیت شما نمی بینم . فقط باید بدانید از کجا شروع کنید.


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود