صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  تحقیق درباره خطرات ناشی از لوکوسیت در هنگام تزریق خون

تحقیق درباره خطرات ناشی از لوکوسیت در هنگام تزریق خون

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود تحقیق درباره خطرات ناشی از لوکوسیت در هنگام تزریق خون در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۹ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

تحقیق درباره خطرات ناشی از لوکوسیت در هنگام تزریق خون

خطرات ناشی از لوکوسیت در هنگام تزریق خون
عوارض ناشی از تزریق لوکوسیت (هنگام تزریق خون) شامل چهار نوع عارضه اصلی و مهم زیر می شود:
۱- واکنشهای مربوط به تزریق خون غیر – همولیتیک فبریل (FNHTR)
۲- مقاومت پلاکتی و آلواینوزاسیون
۳- ویروسهای مربوط به تزریق خون
۴- ایست سیستم ایمنی
– واکنشهای مربوط به تزریق خون غیر – همولیتیک فبریل FNHTR
این معارضه بصورت افزایش دمای حدود ۱ درجه ساسیوس و یا بیشتر از یک درجه، در مدت ۲۴ ساعت یا ۲۴ ساعت پس از اتمام تزذیق خون مشخص می شود، علائم سرماخوردگی شبه آنفولانزا، احساس سرما، لرز و در برخی از موارد سردرد و کسالت نیز مشاهده می شود.
این علائم یا عکس العملها بطور تخمینی تقرباً در ۳ تا ۷ درصد از بیمارانی که گلبول قرمز دریافت می کنند و با درصد بیشتری – ۲۰ تا ۳۰ درصد – در بیمارانی که به آنها پلاک تزریق می شود، نمایان می گردد. در برخی مواقع،ؤ میزان تب به ۴۰ درجه سلیسیوس (یا ۱۰۴ ذرجه فارنهایت) می رسد. FNHTR سبب بیماری و ناراحتیهایی که استفاده از روشهای دارویی و درمانی را ایجاب می کند.
واکنش نسبت به تزریق خون
مرتبط با میزان کلوبولهای سفید
۰/۵-۰/۶% گلبول قرمز
۲۰%-۳۰% پلاکت ها

– مقاومت در برابر پلاکت و آلوایفوزاسیون
در مقایسه با تمام خطراتی که هنگام درمان توسط تزریق خون وجود دارد، خطر مقاومت در برابر پلاکت که آلوایفوزاسیون را به همراه دارد. یکی از جدی ترین خطراتی که به سختی می توان آن را کنترل کرد. این مشکل هنگامی روی می دهد که شخص از شخص دیگری خونی دریافت می کند که حاوی لوکوسیت است. بدن شخص گیرنده در برابر لوکوسیت واکنش نشان داده و علیه آن آنتی بادی تولید می کند. این واکنش یا پاسخ ایمنی، آلوایفوزاسیون نامیده می شود و می تواند سبب مقاومت بیمار در مقابل تزریق بعدی پلاکت شود. این امر بدین معنی است که تزریق پلاکت برای این بیماران فایده ای ندارد و در نتیجه افزایش خطر خون ریزی بطور طبیعی در این بماران بالا می رود.
بطور تقریبی ۵۰ درصد از بیمارانی که تحت تزریق چند فاکتور خون هستند (Multiple blood.T) آلوامینو شده و در مقابل تزریق پلاکت مقاومت نشان می دهند. بیماران مقاوم، نیاز به پلاکتهایی دارند که مطابق نوع بخصوص ۰پلاکت) موجود در خون آنها باشد. البته در اینجا این مشکل وجود دارد که ممکن است پلاکتهایی تطبیق یافته به اندازه کافی در دسترس و یا موجود نباشد تا این بیماران بطور مداوم مورد حمایت قرار گیرند و در ضمن این امر (تطابق پلاکت) مستلزم فرآیندی است که به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.
خطر مقاومت علیه تزریق پلاکت در بیمارانی که از محصولات خونی استفاده می کند که لوکوسیت آن به حداقل رسیده است. بیار کمتر از بیمارانی است که از خونی استفاده می کنند که لوکوسیت آن به حداقل نرسیده باشد. در صورتی که از اولیتن تزریق خون به بیمار، از اجزای خون دارای حداقل لوکوسیت استفاده شود، خطر آلوانیوزاسیون که منجر به این واکنش (مقاومت در برابر تزریق پلاکت . م) می شود را بطور عمده ای کاهش می دهد.

ویروسهای مرتبط با تزریق خون
کولویتهای تزریق شده مانند منبعی برای چندین نوع ویروسهایی هستند که در خون متولد یا ساخته می شوند و می توانند از طریق تزریق خون به بیماران منتتقل شوند. اکثر این ویروسها به گروه ویروسهای هرپ (herpes) تعلق دارند و ابتدا بصورت نهفته یا عفونت غیر فعال در اکوسیستمهای فرد حامل بیماری که هیچ علائمی از بیماری در وی مشهود نیست، وجود دارند. غیر از تستس یا آزمایش خون افراد اهدا کننده خون، استفاده از کاهش کولوسیت می تواند اولین سد دفاعی در برابر انتقال بسیاری از این ویروسهایی باشد که زندگی انسان را تهدید می کنند. لوکوسیتهای موجود در اجزای خون ذخیره شده (stored)، اجازه نیم دهند تا افرادی که خون به آنها تزریق می شود از اثر درمانی خون، بهره مند شوند.


تعداد صفحات : 9 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود