تحقیق در مورد گرافیک لیبل

دانلود تحقیق و مقالات رشته هنر و گرافیک با عنوان دانلود تحقیق در مورد گرافیک لیبل در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۷ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


عنوان: لیبل (صنایع غذایی)

مقدمه
هدف از انتخاب موضوع.
پس از انقلاب اسلامی و بهم ریختن نظام گذشته،تلاش درراه گسترش صادرات غیرنفتی،سیر صعودی خود را پیموده و دست اندرکاران تولید با اعمال روشهای جدید و استفاده از تکنیکهای بسته بندی به ارتقاء‌صادرات توجه قابل ملاحظه ای کرده اند.اما این صنعت دهز مانند دیگر صنایع در کشورهایی مانند ایران از جایگاه واقعی برخودار نبوده و برای رسیدن به سطح کشوری پیشرفته هنوز راه طولانی در پیش است.
اکنون به دلیل نو بودن موضوع، و عدم وجود منابع و مراجع فارسی،مشکلاتی برای بررسی کامل به وجود آمده است اما امیداست این تحقیق مقداری باشد برای تحقیقات گسترده تر از سوی دانشجویان آتی رشته گرافیک.
باشد که روزی فرا رسد،تا صادرات این مرز وبوم با بسته بندیهای عالی،بازارهای جهانی را به تسخیر درآورده و چهره تولیدات و صادرات کشورمان را تغییر دهد.

لیبل:
لیبل شاحراز از بسته بندی است که در انواع و اقسام فرم ها،طرحها و رنگها تهیه می شود.برای لیبلهای تاریخچه ای طولانی دارند.داروسازان رومی معتقد بودند که گیاهان بایستی در کوزه های کوچکی که نام دارد و فروشنده بر آن نوشته شده،فروخته شوند،تا اینکه بطریهای ساده در قرن هفدهم معمول شد.بعد از این واقعه،ساخت لیبل آنهم از نقره و عاج مرسوم شد.این لیبلها را به دور گردن بطری ها می آمیختند و بیشتر جنبه نمایش داشتند تا اطلاع رسانی به مصرف کننده.
به درستی هیچ کس نمی داند که برای اولین بار چه کسی بسته را برای تشخیص محتویاتش علامتگذاری کرد و بازهم هیچکس نمی داند چه کسی اولین بار لیبل های کوچکی را چاپ و سپس به روی شیشه نصب نموده اند آنچه مسلم است این است که پیچیدن کاغذ به دور محصول از قرن ۱۶ آغاز شد.ارزش رواج لیبل تا اواخر قرن حاضر شناخته شده نبوده تا اینکه فرانسویان شروع به چاپ تصویر خوشه ی انگور به روی لیبل ظروف سرکه نمودند که قبلاً فقط از کلمات استفاده می کردند.
لیبل ها ازیک سری مولد گوناگون شامل: کاغذ،مقوا، نوار یا ورقه های پلاستیکی،فویلها و مواد متالیک تهیه می شوند.لیبل های فویل متالیک در جائیکه کیفیت تصویر مورد نظر است،به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان مثال برای بطریهای نوشابه.
بیشتر گفتیم که لیبل یکی از شاخه ی بسته بندی است که در انواع و اقسام ورنها و رنگها و طرحها با مترپالهای مختلف تهیه می شود.برای بهتر توصیه کردن موضوع بهتر آن است بر روی اجمالی بر پدیده بسته بندی داشته باشند.
پدیده بسته بندی شاید در جوامع ابتدایی از اهمیت چندانی برخوردار نباشد.ولی در صنعت و تکنولوژی مدرن،جایگاه بسته بندی دارای اولویت والایی است و روزبه روز بر اهمیت آن در جوامع مترقی و پیشرفته افزوده می شود.بی تردید نیاز بشر همواره در طی تاریخ سیر صعودی داشته و احتیاجات انسانهای امروزی نسبت به لوران اولیه حتی قابل مقایسه هم نیست چرا که نیاز به آسان زیستن و آسان برخودار شدن از مواهب و تولیدات،خود ناخواسته موجب بالارفتن درخواستهای بشر می گردد. همزمان با افزودن طبی انسان،تکنولوژی مدرن نیز،تولیدات را افزایش داده و همواره تولید،بر نیاز در جوامع پیشرفته یا در کشورهای شمال (کشورهای شمال در اصطلاح سیالی به کشورهایی اطلاق می شود که علاوه بر برتری اقتصادی از برتری سیاسی در سیاست جهانی نیز برخوردارند مثل آمریکا و فرانسه)‌برتری زیادی داشته است،از طرفی تورم قیمتها و رکورد بازارهای جهانی چهره خود را به بازارهای تولید نشان داده است و دست اندرکاران تولید موارد مورد نیاز جوامع، می بایست به هر طریق ممکن کالاها و فرآورده های خود را ه فروش برسانند.
بسته بندی برای پاسخ گفتن به این نیاز تولیدکنندگان و نیز برای حمل ،ذخیره و توزیع کالا،پا به میدان گذاشت و اکنون می توان گفت که بدون امر بسته بندی که خود در حیطه‌بزرگتری،در دایره‌ تبلیغات قراردارد،تقریباً فروش کالا غیرممکن می نماید.
• « بسته بندی چیزی است که نفس کالا را تغییر می دهد وبدون بسته بندی آن کالا وجود ندارد*«لیستر باتلر» این جمله همواره فرا راه تولید کنندگان و صاحبان صنایع بوده و خواهد بود که بسته بندی خوب نیمی از فروش خود را از قبل کرده است و برای فروش نیم دیگر نیز به عواملی چون کیفیت کالا،نام آور بودن تولیدکنندگان و امر تبلیغات نیازدارد.
در این عصر بسته بندی یعنی،آمیزه ای از قراردادن کالا دربسته،موادی که به عنوان بسته از کالا محافظت می کرد و موادی که به عنوان بسته به شکلی جذاب و جلوه گر ارائه می شود.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 27

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.