تحقیق کیتوسان یک پلیمر طبیعی

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود تحقیق کیتوسان یک پلیمر طبیعی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۹ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

تحقیق کیتوسان یک پلیمر طبیعی

Modificationof natural polymers : Chitosan
کیتوسان یک پلیمر طبیعی است که در مهندسی بافت کاربرد دارد . زیرا زیست تخریب پذیرو زیست سازگار بوده و ساختاری شبیه به lgcosaminoglycan دارد .
کیتوسان  حتی به شکل اسکفولدها مختلخل وهیدروژل و فیبر و icrosphere  ساخته می شود استفاده  کیتوسان در بافت های مختلفی نظیر ک استخوان  – کبد – شبکه عصبی – عروق خونی – غضروف و پوست همچنین کیتوسان  برای رهایش پروتئین ها مانند فاکتورهای رشد  نیز بکارمی رود .
کیتین دومین پلیمر طبیعی فراوان در طبیعیت عداز سلولز است  جز اصلی پوست سخت پوستان  و میگوها را تشمیل می دهد .
کیتوسان  می تواند  در رنج وسیعی از وزن های مولکولی و درجات  deacetyalation  تهیه می شود . کیتوسان  در محلول خنثی نا محلول است  مانند گلوتامیک  اسید ، هیدروکلریک اسید ، لاکتیک اسید ، استیک اسید ، فرمیک اسید و بوتیریک اسید ل می شود .
بنابراین اسکفولوهاو وسایلایش سپروتئین که از کپیوسان ساخته می شوند حت شرایط راحتتری از PLGA ساخته می شوند چون PLGA  نیاز به حلال های ارگانیک دارد مثل تیلن کلرید .
بار مثبت داشتن کیتوسان  باعث می شوند که بتواند برای رهایشبارهای منفی نظیر پروتئین های اسیدی DNA,glycosaminoglycan از آن استفاده کرد.
کتیوسان برای ترمیم زخم های باز کاربرد زیادی دارد . کیتوسان  سرعت بهبود زخم های باز فزایش می دهد و کیتوسان  سرعت نفوذ (PMN)polymarphnuclear را افزایش داده  و کلاژن بیشتری از فیبروبلاست تولیدمی کند .
آماده سازی اسکفولوهای یتوسانی :
برای آماده سازی اسکفولاهای کیتوسازی و کیتین در مهندسی بافت  از تکنیک  Freeze-dryاستفاده می شود  اثر شرایط Freeze –dry  روی سایز و شکل تخلخل ها بررسی شده است .
محلول ۱ تا ۳ درصد کیتوسان  در ۲/۰ مول اسید استیک آماده شد سپس ۳ تا ۵ میلی متر از این محلول در لوله صاف و صیغلی ریخته شده و تا ۲۰- یا ۷۸- یا ۱۹۶- درجه سانتی گراد سرد کرده ودر همین حالت توسط اوله صاف و صیغلی ریختهشده . سپس اسکفولدها با هیدروکسید سدیم تااتانول خیش شده تابا خارح  شده استات اکفولد ه صورت پایدار در بیاید . سپس با SEM سایز حفرات دیده شد که خطر حفرات بین ۴۰ تا ۲۵۰میکرومتر تغیر کرده در دماهای مختلف سرد کردن.
در بررسی های دیگر اثر پیوندهای شبکه ای گلوتا را لدئیذ روی شکل اسکفولدهای کیتوسانی بررسی شده .  به طورخلاصه ، ۵/۲ درصد وزنی از کستوسان در ۱ درصد اسید استیک حل شد . گلوتارالوئید بامیزان ۳۳ را درصد غلظت وزنی کیتوسان اضافه شد واجازه داده شده که درهای محیط به مدت ۲۴ ساعت قبل از خشک کردن در خلاء واکنش دهد و به این ترتیب اسکولد متخلخل حاصل می شود .
ر یک بررسی دیگر ماتریس متخلخل کیتین ساخته شد . کیتین در محلول ۵ درصد لیتیم لرید – دی میتل استامید با غلظت ۵/۰ درصد وزنی حل می شود. تقریباٌ ۱۰۰ میلی متر از این محلول  ۳/۰ تا ۳ گرم کلسیم کربنات به صورت محلول سوسپانسیون در می آید . به این محلول اجازه داده می شود که برای دو روز تبخیر شود و محصول آن ژل کتنین – کلسیم کربنات ت سپس این ژل در دمای اتاق و به مدت ۲ ساعت در مجاور HCL قرار داد . می شود تا دی اکسید کربن تولید کند . سپس ژل با آب شسته شده تا حلال های باقی مانده خارج شده و سپس در هوا خشک می شود .  نتیجه روش اسکفولد کیتینی با سایز خطرات بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میکرو متر است .
فرمولاسیون برای کاربردهای مهندسی بافت :
کیتوسان با فرمولاسیون های مختلف برای بافت هایمختلف استفاده می شود نظیر : ستخوان – پوست  غضروف – کبد – شبکه عصبی – عروق خونی .

 


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 9

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط