تحقیق هپاتیت B

دانلود تحقیق و مقالات رشته با عنوان دانلود تحقیق هپاتیت B در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۸ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

تحقیق هپاتیت B

هپاتیت B :
ویروس هپاتیت B (HBV ) یک ویروس با DNA دو رشته ای است که در خانواده Hepadnaviriid دسته بندی می شود . باعث ایجاد بیماری در انسان می شود و ویروسهای هم خانواده باعث تولید هپاتیت در اردکها ، موش خرمای زیر زمینی ، موش خرمای کوهی آمریکایی می شود . دارای چهار ژن
X,Precore ,enr ,pol می باشد که مستقیماً کار رمز گشایی از DAN پلی مراز را به عهده دارد و سپس پروتئین ها را دسته بندی کرده ، و شامل یک پروتئین بیش هسته ای و یک پروتیئین X می باشد . که کارکرد این پروتئین X به روشنی مشخص نیست ولی در فعال سازی سلولهای میزبان و گسترش بیماری موثر است .
فاکتورهای خطرناک برای بیماری HBV در حالیکه در آمریکا هپاتیت Bبیماری همه گیر بومی نیست ، ولی در بخشهایی از آسیا صدها میلیون نفر دچار این بیماری شده اند .
این بیماری به صورت افقی به وسیله انتقال محصولات خونی و نزدیکی جنسی منتقل شده و از راه عمودی هم به شیوه سرایت از مادر به جنین در مدحله پیش از تشکیل ناف که در واقع شایع ترین شیوه انتقال در مناطق اپیدمی شده می باشد . منابع خونی در کشورهای پیشرفته برای برای ویروس HBV مورد بازرسی قرار می گیرند و امروزه این شیوه انتقال بسیار نادر است . شایع ترین راه سرایت در کشور های غربی امروزه از طریق مصرف مواد مخدر تزریقی (وریدی) و نزدیکی جنسی می باشد . خطر بیماری هپاتیت در بیقراری های همجنس بازان مرد و همچنین سرایت از مرد به زن و از زن به مرد می باشد . این شیوه های سرایت می توانند با استفاده صحیح از کاندوم بر طرف گردد . کارکنان مراکز سلامتی و بیماران همو دیالیزی در خطر بالایی قراردارند . واکسنهایی برای پیشگیری از این بیماری وجود دارند . پیشگیری توسط ایمونو گلوبین هپاتیت B هم شیوه خوبی است .
اشکال بیماری هپاتیت ۲ هپاتیت به دو حالت حاد و مزمن ایجاد می گردد . ابتلا به حالت مزمن بستگی به سن فرد دارد . حدود ۹۰ درصد بیماران مزمن نوزادان و ۵۰ درصد هم بچه های کوچک هستند .در واقع تنها حدود ۵ تا ۱۰ درصد بزرگسالان در معرض ابتلا به هپاتیت مزمن می باشند . در برخی اشخاص که به بیماری مزمن دچارند ، خصوصا نوزادان و کودکان ، بیماری از نظر به ایمنی به درستی قابل تشخیص نیست . بیماری حاد هپاتیت B از بیماری غیر قابل تشخیص در مراحل با ایمنی تا مرگ و میری حدود ۲ درصد متفاوت است . بیماری از بیماران حاد علائم زیر را نشان می دهند : بی اشتهایی ، حالت تهوع ، استفراغ ، تب ، درد های شکمی و یرقان ، در مواردی که بسیار شدید باشد پیوند کبد می تواند راه مناسبی برای جلوگیری از خطر مرگ باشد . حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد بیماران بزرگسال ها حاد و بدون شکل تحت درمان قرار می گیرند و حدود ۵ تا ۱۰ درصد هم به بیماری از نوع مزمن دچار می شوند . تاریخچه بیماری مزمن به طرز وحشتناکی می تواند بین اشخاص تغییر کند . برخی ممکن است به حالت ثبات برسند ، این بیماران هیچ نشانه ای و علامتی ندارند و برخی ممکن است در بافت برداری از کبد علائم بیماری را نشان بدهند ، برخی اشخاص بیمار ممکن است مشکلات کبدی بسیار جزئی پیدا کنند و در برخی دیگر ممکن است به بیماری کبدی شدید منجر شود . این بیماران در معرض ابتلا به یک پیش سرطان کبدی قرار دارند . این نوع سرطان در آمریکا بسیار نادر است ولی در دنیا بسیار مواج دارد . زیرا هپاتیت در شرق بسیار همه گیرو برمی شده است .
بیماری مزمن هپاتیت به دو حالت برگشت پذیر و برگشت ناپذیر ظاهر می شود . در حالت برگشت ناپذیر مقدار ویروس در کبد بسیار پایین است و DNA سرم هپاتیت هم خیلی است و آنتی ژن هپاتیت B معمولا دیده نمی شود .(HBEAG ( این یک پروتیین جانشین است که تنها در زمان افزایش ویروس ها فعال می شود . در حالت برگشت پذیر مریض معمولا نشانه هایی از وجود HBEAG را دارد و در معرض خطر هپاتیت حاد و حتی پیش سرطان کبد هم قرار دارد . در موارد نادر با جهش ژن پیش هسته ای ممکن است بیماری برگشت پذیر می تواند در نبود سرم HBEAG هم رخ دهد .تشخیص : راه تشخیص معمولا سرم شناسی است . البته تمام افراد بیمار چه حاد و چه مزمن سرم هپاتیت B را دارند با آنتی ژن HBEAG در بیماری حاد HBEAG پس از چند هفته از بیماری ظاهر شده و شروع به حمله می کند . ضمنا در بیماران حاد با درصد ویروس برگشت پذیر زیاد ، هم قابل رویت هستند . در همین زمان پادتن های Igm در سرم با آنتی ژن های هسته قابل رویت می شوند . ضمنا پادتن های Img هم در مقابل هسته پدیدار می شوند و پش از مدتی پادتن های Igm در مقابل آنتی ژن هسته نمایان شده و Img و Hbeag ناپدید می شوند . بدن که یک پاسخ ایمنی در مقابل هپاتیت داده است پادتن هایی را علیه هپاتیت تولید می کند . این پادتن ها توسط واکسیناسیون هم تولید یم شوند . برخی از افراد در مقابل این هپاتیت ایمن می مانند ولی برخی پادتن ها را از دست داده و در آینده دوباره در معرض خطر هستند. افراد با بیماری حاد که هپاتیت در آنها از بین نمی رود، به داشتن سرم HB2AY ادامه می دهند، در بیشتر موارد بیماری مزمن تبدیل به بیماری برگشت ناپذیر می شود و سرم HBeAg تمام شده و پادتن ها در مقابل آن تولید می شوند. در برخی مواد بیماری برگشت پذیر تا تولید درباره HBeAG باقی می ماند. در بیماری مزمن این دو حالت برگشت پذیری و ناپذیری دائماً بر هم تبدیل می شوند و به عکس یک هدف درمان برگرداندن بیمار به حالت هپاتیت مزمن B از حالت برگشت پذیر به حالت برگشت ناپذیر می باشد. تشخیص و پیشگیری از این بیماری با بافت شناسی کبد قابل اجراست.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 8

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط