دانلود تحقیق درباره اصول ایمنی در آب

دانلود تحقیق درباره اصول ایمنی در آب

دانلود تحقیق درباره اصول ایمنی در آب

اصول ایمنی درآب و شنا
پیشگیری از وقوع حوادث منجر به مرگ در اماکن شنا و ورزشهای آبی و نجات جان افراد از خطر غرق شدن و همچنین اجرای عملیات حیات بخشی به مغروقین از مباحث اصلی نجات غریق بوده که فدراسیون نجات غریق برای مراقبت از جان افراد در اماکن شنا آبی کشور و نجات آنان از خطر غرق شدن اقدامات و فعالیتهای اصلی خود را در آموزش و انتقال مهارتهای راجع و شناوری و اصول ایمنی آن به ترتیب منجیان غریق متمرکز کرده است .

پیشگیری از وقوع حوادث منجر به مرگ در اماکن شنا و ورزشهای آبی و نجات جان افراد از خطر غرق شدن و همچنین اجرای عملیات حیات بخشی به مغروقین از مباحث اصلی نجات غریق بوده که فدراسیون نجات غریق برای مراقبت از جان افراد در اماکن شنا آبی کشور و نجات آنان از خطر غرق شدن اقدامات و فعالیتهای اصلی خود را در آموزش و انتقال مهارتهای راجع و شناوری و اصول ایمنی آن به ترتیب منجیان غریق متمرکز کرده است . برای بعضی ها آشنای با فنون نجات ممکن است تازگی داشته باسد و در این راستا بر اساس مواد ۶ و ۴۷ آئین نامه اجرایی فدراسیون نجات غریق که مدیریت اماکن شنا و ورزشهای آبی به افراد شایسته و لایق محول میشودکه دوره آموزش مدیریت اماکن شنا را گذرانده باشند و همچنین به امور بهداشت آب ، نجات غریق و کمکهایاولیه آگاهی داشته و دارای صفات حسنه و اخلاق اجنماعی باشند و به منظور ارتقاءد دانش این عزیزان و آشنایی با این امور مدیریت اماکن مربوز همه ساله قبل از شروع فصل شنا دوره های آموزش مدیران را هئیت نجات غریق استان خوزستان برگزار مینماید . که با پشتیبانی و دلگرمی مدیریت محترم اداره کل تربیت بدنی استان استقبال بی نظیر در کلاسهای فوق الذکر در سالهای گذشته ما را برآن داشت تا در این جهت برای تامین سلامت جسمی و بهداشت روانی افراد جامعه و ایجاد فضای مناسب و سابقه ورزشی ضمن تربیت نیروهای متخصص نجات غریق به منظور نظارت و اداره اماکن شنا و ورزشهای آبی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بنمائیم . ترین منظور با کمک گرقتن از آوین نامه فدراسیون نجات غریق و آگاهی از جدیدترین و آخرین دستاورد ها و آئین نا مه های موجود اقدام به تدوین این جزوه نموده . تا بلکه علا قه مندان این جزوه آموزشی را به عنوان منبع و ماٌ خذ قرار داده تا بلکه موجب ارتقاء اندیشه آنان نسبت به ارزیـابی دقـــیق وضعیت و خطرات ناشی از آ‹ شود .

نکته اول
برای شروع
۱-هنگامی که قصد مراجعه به استخرها جهت شنا کردن را دارید حتما سعی کنید وسائل شخصی خود را از قبیل مایوی شنا و حوله همراه داشته باشید و هیچ وقت از وسائل دیگران استفاده نکنید زیرا به کار بردن وسائلی مانند مایو ، حوله ، شانه و مسواک دیگران می تواند از نظر بهداشتی ، آلودگی ها و بیماری هایی را منتقل نماید و سبب بروز برخی مشکلات قارچی و پوستی گردد .
در حرکات و تکنیک های قهرمانان شنا تفاوت های کوچک و بزرگی به چشم می خورد .برخی از این تفاوت ها ممکن است بی اهمیت باشند اما گاهی نیز از اهمیت به سزایی برخوردارند . همچنان که شناگرانی از حرکات ضربه پای آهسته – که اصطلاحا حرکات دو ضربه ای نامیده می شود – استفده می کنند ، تعداد دیگری از شناگران از حرکت شش ضربه ای پا استفاده می کنند که بسیار تند تر اجرا می شود .
چنین تفاوت هایی نباید موجب شود که گروهی فکر کنند شناگران در آب از اصول مکانیکی مختلفی بهره می گیرند . بلکه همه شناگران بزرگ از اصول واحد معین و مشخص مکانیکی استفاده می کنند . در غیر این صورت نمی توان آنان را شناگران خوبی دانست . به همین دلیل اصول مشخص و معینی به طور مشترک در شناها وجود دارد که باید رعایت شوند . در ادامه به برخی از این اصول اشاره می کنیم :
الف : دست ها برای کشش در آب به طور مستقیم کشیده نمی شوند و حالت بیضی شکل دارند .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 10

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط