صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » تاریخ و ادبیات  »  دانلود تحقیق در مورد اسکینر

دانلود تحقیق در مورد اسکینر

دانلود تحقیق و مقالات رشته ادبیات و تاریخ با عنوان دانلود تحقیق در مورد اسکینر در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۹ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود تحقیق در مورد اسکینر

زندگینامه
بورهوس فردریک اسکینر در ۲۰ مارس سال ۱۹۹۰ در شهری کوچک به نام سوسکوهانا در پنسیلوانیا متولد شد. پدر او یک وکیل، و مادرش خانه داری بازکاوت و پرتوان بود. بزرگ شدن او با مشقت و به سبکی قدیمی بود.
بورهوس پسری بسیار فعال و اهل تفریح بود که به مکانهای بیرون از خانه بیشتر علاقه داشت و نتیجتا بسیار از مدرسه خوشش می آمد. با این وجود، زندگی او تهی از غم نبود، همانطور که برادرش در سن ۱۶ سالگی در اثر اتساع عروقی جان سپرد.
بورهوس مدرک کارشناسی خود را در رشته زبان انگلیسی از دانشکده هامیلتون در نیویورک دریافت کرد. اما او زیاد راضی نبود. او در نشریه مدرسه مقالات انتقادین می نوشت. از آنجایی که مدرسه او مراسم مذهبی روزانه برگذار می کرد او یک خدانشناس بود.
او می خواست که یک نویسنده شود و اشعار و داستانهای خود را نیز به نشریات مختلف ارسال می کرد. بعد از فارغ التحصیلی، در اتاق زیر شیروانی خانه پدری اش یک اتاق مطالعه ساخت، اما زیاد کارساز نبود.
در نهایت، او از روزنامه نگاری به خاطر مشکلاتش کناره گیری کرد و برای مدتی در روستای گرینویچ در نیویورک برای خود زندگی می کرد. پس از مدتی سفر، دوباره تصمیم به تحصیل گرفت، ولی این بار در هاروارد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روانشناسی در سال ۱۹۳۰ و دکترای خود را در سال ۱۹۳۱ دریافت کرد، و تا سال ۱۹۳۶ برای انجام تحقیقات همانجا ماند.
وی در همان سال به مینه‏آپولیس برای تدرس در دانشگاه مینسوتا رفت. آنجا با ایوون بلو آشنا شد و با او ازدواج کرد. حاصل ازدواجشان دو دختر بود که دومی را در یکی از اختراعات خود به نام Air Crib به کار برد. هر چند که اختراع او یک محفظه شیشه ای بود، که شبیه به این بود که یک کودک را در آکواریوم نگهداری کنید.
در سال ۱۹۴۵، در دانشگاه ایندیانا مدیر گروه دپارتمان روانشناسی شد. در سال ۱۹۴۸، او را به هاروارد دعوت نمودند و بقیه عمر خود را در آنجا سپری کرد. او بسیار فعال بود و همیشه مشغول تحقیق و کمک به دانشجویان دکترا بود، و همچنین کتابهای متعددی نوشت. با اینکه در نویسندگی شعر و داستان موفق نشده بود، اما به عنوان یکی از بهترین نویسندگان رشته روانشناسی معروف شد. کتاب والدن ۲ (Walden II) یکی از شاهکارهای اوست که درباره اصول رفتارگرایی می باشد.
در ۱۸ آگوست ۱۹۹۰، بی. اف. اسکینر در اثر سرطان خون، درست پس از آنکه به مقام بهترین رواشناس از زمان سیگموند فروید رسیده بود، درگذشت.

بی.اف.اسکینر
اسکینر یکی از آخرین بازمانده های مردان بزرگ در عرصه رفتارگرایی است. ولی در بسیاری از موارد او از پیشتازان این متدولوژی محسوب می شود. مطابق روش اسکینر است که ما با تغییر شکل محض اصول تقلیل گرایی به عنوان یک روش علمی برخورد می کنیم. اسکینر عقیده داشت که یک دانشمند باید از داده  های تجربی شروع کند تا سرانجام به تعمیمهای استقرار یا به وضع قوانین برسد. پس در مراحل بعدی می تواند یک تئوری علمی که قوانین را در بر بگیرد وضع کند. بنابراین او باید بسیار دقیق باشد تا بتواند کارش را با داده های تا حد امکان موثق، آغاز کند. اسکینر پذیرفت که انسانها زندگی درونی (inner Lives)که برای هر کدام از آنها همانقدر که برای یک داستان نویس اهمیت دارد، این زندگی درونی مهم است. همان طور که خودش این زندگی درونی را در رمانش به نام والدن دو(۸۰) به نمایش می گذارد. با این تفاوت که داده های لازم برای نوشتن داستان، داده های قابل اطمینانی برای کار یک دانشمند نیست. بحثهای اسکینر در تقابل با دیگر روان شناسان مانند فرویدیها که تمام تعمیمها و استنتاجهایشان بر پایه داده های قملروی درونی فرد است درست مانند مجادله واتسون با درون نگرها بود. اسکینر این هشدار استقرایی را می پذیرفت که یک دانشمند نباید برای تبیین پدیده های قابل مشاهده به ورای داده های قابل مشاهده فکر کند. او خود نیز بیش از حد به حدسیات و یافته های روان شناسانه که اغلب براساس ویژگیهای درونی انسان شکل گرفته اند، اعتماد و اعتناء نمی کرد.


تعداد صفحات : 9 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود