دانلود تحقیق محیط زیست

دانلود تحقیق محیط زیست

دانلود تحقیق محیط زیست

مقدمه:
در محیط زیستی عوامل غیر زنده مانند خاک اب گازها و غیره به همراه جانداران وجود دارند. موجودات زنده با هم و با محیط غیر زنده ارتباطی متقابل برقرار می سازند. این ارتباط ها برای بقای محیط زیست بسیار لازم اند.
کارشناسان محیط زیست هنگام بررسی ، مناطق زیستی را مورد مطالعه قرار می دهند. هر منطقه زیستی شامل موجودات زنده و‍‍‍‍یژه عوامل غیر زنده است اکوسیستم نام دارد و دانشی که به بررسی اکوسیستم ها می پردازد،اکولوژی نامیده می شود.
همه محیط هایی که در آنها زندگی جریان دارد محیط زیست نامیده می شود.به عنوان مثال استخر آب،یک شهر،اقیانوس وکویر همگی انواعی از محیط زیست به حساب می آیند.

محیط زیست ؛ صرفأ جنگل و کوهستان و دریا نیست ، بلکه محیط و جای زیست انسان شهری، روستایی نیز هست و هر فردی در شکل گیری یک محیط پاک و سالم سهیم است .
پیدایش بشر بعد از آفرینش تمام جانداران و در بهترین شرایط زیستی عمر کره زمین به وقوع پیوست. به هنگام جوانی و برومندی با دشتهای سرسبز و گلهای رنگارنگ و عطرهای شامه‌نواز و آسمانهای آبی و خاکهای زرخیز و کانهای پرارزش و هزاران ویژگیهای دیگر و این خصوصیات تا آنجا که اطلاع در دست است در دور و بر ما فقط به گوی زمین اختصاص دارد و این گوی سخاوتمند بی‌هیچ چشمداشتی تمام نتایج هزاران میلیون سال تلاش خود را به آدمیان پیشکش کرد و امیدوار بود که بدین نحو تا ۶۰۰۰ میلیون سال دیگر به زندگی ادامه دهد. در عوض، این آدمیان طی هزاران سال جنب و جوش بر سطح آن هرچه خواستند کردند. ولی به علت کمی تعداد و محدود بودن جوامع انسانی، چندان خسارتی بر آن وارد نشد، و هر جا زخمی بر چهره آن می‌خورد، عوامل مختلف طبیعی با هماهنگی یکدیگر به ترمیم آن می‌پرداختند و تعادل محیط را حفظ می‌کردند.

علل و انگیزه تحقیق:

آنگاه که آدمی گام در راهی می نهد،آنگاه که آدمی زبان به کلامی می گشاید و آنگاه که آدمی دست بر قلم می برد تا بنگارد همه ی اینها دلیل وانگیزه درونی دارد.
در این راستا اصلی ترین انگیزه من همان علاقه مندی به علوم تجربی و فیزیک ومتا فیزیک می باشد.این تحقیقات به دلیل تجربی و عینی بودن همواره ذهن ما نوجوانان و دانش آموزان را به پویایی وپویندگی در راه تحصیل علم و دانش روز فرا می خواند.این موضوعات هیچگاه تکراری و کهنه نمی شوند چون تا روزی که چرخه ی طبیت می چرخد و بشر بر روی کره ی خاکی نفس می کشد و صبحگاهان با طلوع خورشید چشم می گشاید و شامگاهان با تماشای ستارگان و مهتاب به خواب می رود ،پیوسته به دنبال کشف راههای حفظ و حفاظت و مبارزه با عوامل تخریب این کره خاکی خواهد بود .
تا کنون دانشمندان و محققان بسیاری به علوم تجربی ،فیزیک و مسایل مرتبط با آلودگی و خطراتی که سلامت محیط زیست را تهدید می کند،پرداخته اند.
در این تحقیق یکی از اصلی ترین علل توجه به این موضوع همان خطراتی است که محیط زیست و اکولوژی ما را به خطر انداخته است.
باشد که این اندک مورد قبول تمامی مخاطبین و مطالعه کنندگان و در راس آنها گروه داوری و مشاورین محترم قرار گیرد و بتوانم ذره ای از زحمات بیکران استادانم را جبران نمایم.

اهداف تحقیق :
انسان به عنوان یک موجود زنده که حق حیات دارد و در محیط زنده،زندگی می کند ،همواره وظایفی برای حفظ و نگهداری از آن بر عهده دارد. این رسالت بزرگ بر عهده آدمی است زیرا سایر موجودات زنده در درجه ی پایین تری قرار دارند و من نیز با توجه به اهمیت بقای محیط زیست در زندگی انسان این موضوع را در اهم مسایل قرار دادم.
هدف من نیز ارائه بعضی از اطلاعات و داده در این رابطه به همنوعان خودم است. شاید همچون جرقه ای در ذهن آنان ایجاد شده و ناگاه از خواب غفلت بیدار شده و با اعمال و رفتار خطرناک و بی فکرانه ی خویش حیات و بقای محیط زیست را به خطر نیانداخته و به دیگران نیز گوشزد نماییم که ما فقط یک کره خاکی داریم ،پس باید با رعایت و احتیاط جوانب امر را در نظر گرفته و حافظ سلامتی آن باشیم.

روش تحقیق:
روش تحقیق در این مقاله غالبا به صورت کتابخانه ای بوده است.همانگونه که همگی مستحضر هستید روش تحقیق در علوم تجربی اکثرا به صورت عینی و تجربی در ازمایشگاه است،اما به دلیل کمبودها و نواقص که در مدارس شهرستان های کوچک وجود دارد ما به همان روش نظری و کتابخانه ای و سیر وجستجو در اینترنت پرداخته و در نتیجه ،نتایج به دست آمده را به صورت یک مقاله علمی ارایه داده ایم.

پیشگفتار :
هر یک از شاخه های علوم برای خود موضوع خاصی دارند و اساس تمایز شاخه های مختلف در موضوعات مورد بحث آنهاست . بر این اساس مجموعه دانسته های انسان درباره ی موجود زنده و اختصاصات آنها در چارچوب دانش زیست شناسی جمع بندی می گردند .
اکولوژی را می توان چنین تعریف کرد : مطالعه روابط متقابل بین موجودات زنده و محیط ، مطالعه ساختمان و نحوه عملکرد طبیعت مطالعه ساختمان و فیزیولوژی طبیعت .
مباحث مهمی که در اکولوژی مطرح می شود ، عبارتند از :
ـ ارتباط موجودات زنده با همدیگر
ـارتباط غذایی
ـ مواد شیمیایی و تاثیر آن بر محیط زیست
ـ مراقبت از خاک ،آب و جنگل ها و ارتباط آنها با محیط زیست
ـ آلودگی محیط زیست ، زباله ها و نوع بازیافت آنها .
پس همواره در پیشگفتار سعی بر آن است که ذهن شنونده و مخاطب را با آماده کرده و یک نمای کلی از موضوع را معرفی کنیم تا بتواند پی به اصل موضوع برد ، که ما نیز مبنای کار خویش را بر این اساس قرار دادیم و توضیحات کامل را در فصول اصلی توضیح خواهیم داد .

فرضیه سازی :
در هر تحقیق علمی و اصولی باید چندین فرضیه ( سؤال تحقیق ) مطرح شود .
بعبارت بهتر ،فرضیه در یک تحقیق یعنی حدس و گمان هایی که دررابطه با یک یا چند متغیر که در موضوع اصلی تاثیر دارند ، می باشد که باید خاطرنشان شد که فرضیه هیچگاه اثبات یا باطل نمی شود ، بلکه فقط تایید یا رد می شود .
پس فرضیه جزء ارکان اصلی تحقیق است و هدف از آن سوق دادن ذهن مخاطب به سمت برخی از مسائل و سئوالاتی است که در نگاه اول به موضوع تحقیق ، ممکن است شکل گیرد .
فرضیه ها باید حتما با موضوع مرتبط ،دقیق و روشن باشند و فرضیه خوب آن است که به صورت جمله خبری باشد نه پرسشی .
اینک به چند فرضیه می پردازیم و پاسخ آنها را به شما واگذار می کنیم.
– جانداران نقش بسیار اساسی بر عوامل زنده اکوسیستم دارند .
– در تمام زنجیره های غذایی موجودات زنده نقش اصلی را دارند .
– اگر آب رودخانه ها و دریاچه ها آلوده نمی شد ، بهترین زیستگاه برای بعضی از موجودات زنده بود .
– گازهای سمی که توسط کارخانجات تولید می شوند ، هوا را به شدت آلوده می کنند .
– جلوگیری از بروز آلودگی ها کار بسیار دشواری است .
– علاوه بر زیبایی و جذابیت دلایل دیگری برای حفاظت از جنگل ها وجود دارد .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 46

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط