صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  دانلود مقاله بدن انسان

دانلود مقاله بدن انسان

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود مقاله بدن انسان در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۲ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله بدن انسان

مقدمه:
خداوند یکتا را سپاس می گویم که توفیقی عنایت فرمود تا بتوانم چند جلد از مجموعه دانستنیهای این مرکز را برای نوجوانان عزیز که سرمایه های آینده این کشور هستند ترجمه کنم تا شاید از طریق گام بسیار کوچکی در جهت بالا بردن سطح علمی و اطلاعات عمومی این عزیزان برداشته باشم.
مجموعه دانستنیهای «باید بدانیم»، شامل اطلاعاتی درباره انواع حیوانات، بدن انسان و غیره است. کتابی که پیش رو دارید یکی از عناوین مجموعه باید بدانیم! تحت عنوان «درباره بدن انسان» است. مطالعه این کتاب و سایر کتاب های مربوط به دانستنیهای مختلف که به زودی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت نه تنها برای نوجوانان مفید است بلکه بزرگسالان نیز خالی از لطف نیست.
در پایان بر خود واجب می دانم که از مدیریت محترم جناب آقای مهندس سعید سعادت و همچنین مادرم خانم خدیجه سعادت صانعی که همیشه مشوق من بوده اند و تمامی دوستانی که در تهیه و تنظیم این کتاب نقش بسزایی داشته اند تشکر کنم.

بدن انسان
از لحظه ای که به دنیا می آییم، تا آخرین لحظه ای که زنده هستیم، بدن ما ثانیه ای از کار نمی ایستد. مجموعه پیچیده بدن ما، از میلیاردها سلول زنده که شامل ۲۰۰ نوع مختلف می باشد تشکیل شده است که مشتمل بر سلولهای عصبی به نام نورون و سلولهای تخصص یافته ای به نام سلولهای ترشحی هستند. سلولهای ترشحی هورمون و آنزیم ترشح می کنند که برای کارهای گوناگونی در بدن به کار می روند. هر نوع از سلولها، در بدن کار خاصی دارند. سلولهایی که کار یکسان انجام می دهند با هم بافتها مختلفی بافت عضلانی و بافت عصبی را تشکیل می دهند. بافتها نیز در کنار یکدیگر اندامها را می سازند که بخشهای مهم و اصلی بدن هستند. ششها، قلب، کبد و ملیه ها، اندامهای مهم بدن به شمار می روند که در ارتباط با هم بوده و هر کدام سیستمی را به وجود می آورند که هر سیستم کار بسیار مهمی انجام می دهد. به عنوان مثال: قلب، رگهای خونی و خون در مجموع، سیستم گردش خون را می سازند. این سیستم اکسیژن و مواد غذایی بدن را کنترل می کند. با کمی دقت در ساختار بدن و سیستمهای موجود در آن و چگونگی کار و ارتباط آنها با یکدیگر، باید اعتراف نمود که انسان پیچیده ترین و در عین حال شگفت انگیزترین مخلوق آفریدگار است.

تواناییهای بدن
بدن ما در انجام بسیاری از حرکات تعادلی و ایجاد هماهنگی، از تواناییهای فوق العاده و حیرت آوری برخوردار است. گرچه بسیاری از حیوانات، حرکاتی سریعتر و چالاکتر از انسان دارند ولی انعطاف بدن انسان خیلی بیشتر از حیوانات است. مغز بسیار پیچیده انسان، تعادل بدن را کنترل می کند و ما را قادر می سازد تا کارهای فیزیکی را به بهترین صورت انجام دهیم.

سلول
در هر ثانیه، میلیونها سلول از بین می روند و میلیونها سلول دیگر جایگزین آنها می شوند. یک سلول معمولی حدود ۰۲۵/۰ میلیمتر یعنی یک هزارم اینچ قطر دارد. در بدن انسان سلولهای مختلفی وجود دارد که هر کدام برای کار خاصی شکل گرفته اند. سلولهای عصبی مانند سیمهای برق، بلند و باریک هستند و پیامهای الکتریکی را هدایت می کنند.

فهرست مطالب
مقدمه
بدن انسان
تواناییهای بدن
سلول
سیستم اسکلت بدن
پوست
رشد و نمو
دستگاه گوارش
دستگاه عصبی
دستگاه تنفس
دستگاه دفع ادرار
مغز و اعصاب
خواب
نیمرکه های مخ
سلولهای عصبی
عکس العملهای عصبی
غذا و گوارش
خوردن غذا
کبد
روده کوچک
روده بزرگ
معده
گوارش
پرز
زبان


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود