صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » روانشناسی و اجتماعی  »  دانلود مقاله بررسی وضعیت کودکان خیابانی

دانلود مقاله بررسی وضعیت کودکان خیابانی

دانلود مقاله بررسی وضعیت کودکان خیابانی تحقیق مقاله بررسی وضعیت کودکان خیابانی در تهران مقاله در مورد کودکان خیابانی مقاله درباره کودکان خیابانی مقاله ای در مورد کودکان خیابانی مقاله ای درباره کودکان خیابانی مقاله در رابطه با کودکان خیابانی مقاله ای درباره ی کودکان خیابانی تحقیق در مورد کودکان خیابانی تحقیق درباره ی کودکان خیابانی تحقیق راجع به کودکان خیابانی

Survey of street children

 

بررسی وضعیت کودکان خیابانی
فهرست مطالب
مقدمه ۱
فصل اول ۳
طرح تحقیق ۴
اهمیت و ضرورت تحقیق ۴
اهداف تحقیق ۴
ارائه فرضیه ۵
روش تحقیق ۵
فصل دوم ۶
موقعیت طبیعی استان گلستان ۷
موقعیت سیاسی ۷
موقعیت اجتماعی و ترکیب قومی و نژادی ۷
موقعیت فرهنگی ۸
فصل سوم ۹
تعریف کودکان خیابانی ۱۰
بررسی وضعیت زندگی کودکان خیابانی در استان گلستان ۱۲
وضعیت اجتماعی و خانوادگی کودکان خیابانی ۱۴
کودکان خیابانی بیشتر از چه قشری هستند؟ ۱۴
فصل چهارم ۱۶
توزیع فراوانی پذیرش شدگان بر حسب ماه‌های سال در سطح استان گلستان ۱۷
توزیع فراوانی پذیرش شدگان بر حسب تحصیلات ۱۸
فصل پنجم ۲۰
انواع سوء استفاده از کودکان خیابانی ۲۱
عوامل تهدید کننده سلامت کودکان خیابانی ۲۲
پدیده خانه‌گریزی و چشم‌اندازهای جهانی آن ۲۲
نتیجه‌گیری ۲۴
پیشنهادات ۲۶
منابع ۲۹
بررسی وضعیت کودکان خیابانی
مقدمه
گسترش شهرنشینی، نرخ بالای بیکاری جوانان و تورم، به تدریج فشارهایی را بر ضعیف‌ترین اعضای جامعه یعنی زنان و کودکان وارد می‌آورد. در مورد پدیده بچه‌های خیابانی، کودکان معلول، فرزندانی که سرپرست خانواده هستند، کار کودکان و کودک‌آزادی اطلاعات محدودی دست است. همانند سایر کشورها، معضل کودک آزاری، به تدریج مورد شناسایی قرار می‌گیرد. قوانین ایران حداقل سن استخدام و شرایط استخدام افراد کم سن و سال را تعیین کرده است. در عمل، اما کودکانی که بیرون از حیطه نظارت رسمی و در مشاغل سازمان نیافته بکار اشتغال دارند و این به معنی باز ماندن آنان از تحصیل است.
با توجه به مسیر تجارت مواد مخدر که از ایران می‌گذرد، حمایت از کودکان در برابر استعمال غیرقانونی و خرید و فروش مواد مخدر به تدریج به صورت یک مساله درمی‌آید. افزایش اعتیاد به مواد مخدر ممکن است به افزایش میزان ابتلاً به ویروس ایدز منجر و به یک معضل تبدیل شود.
ایران قوانین جداگانه‌ای برای نوجوانان معارض ندارد. امکانات موجود برای این نوجوانان معمولاً ناکافی به نظر می‌رسند. به طور سنتی، اکثر موسسات تربیتی و اصلاحی، ‌ماهیتی تنبیهی داشته‌اند، اما در حال حاضر آگاهی بیشتری نسبت به نیاز به اتخاذ روش انسانی و مثبت در بازپروری کودکان مشاهده می‌شود.
بررسی‌های جدید و روش‌های مشارکتی، بینش بهتری را در مورد مسائل و نظرات نوجوانان، کودکان مقیم مراکز بازپروری، بچه‌های خیابانی و سایر کودکانی که باید از برنامه‌های مبتنی بر حقوق کودک برخوردار شوند، فراهم می‌آورند. برگزاری جلسات نظرخواهی با سایر همکاران برنامه‌های توسعه و گروه‌های ذیربط منجر به ظهور نوعی تفاهم در مورد اولویت‌ها شده و وحدت نظر جدیدی را پدید آورده است.
بیش از ۹۷ درصد از کودکان بین ۶ و ۱۰ سال در مدارس ابتدایی ثبت‌نام می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد از آنان دوره ابتدایی را به پایان می‌رسانند. قرار است لایحه‌ای به مجلس تقدیم ود که به موجب آن آموزش ابتدایی تا ۹ سال تحصیلی اجباری گردد. با اینکه آموزش ابتدایی رایگان است، بسیاری از خانواده‌ها باید هزینه‌های گزافی را برای خرید لوازم التحریر، روپوش مدرسه، خوراک دانش‌آموزان و رفت و آمد به مدرسه تقبل کنند. این امر یکی از دلایل اصلی نفرستادن کودکان و غالباً دختران به مدرسه تلقی می‌شود……………..


تعداد صفحات : 30 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود