صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود مقاله تهویه مطبوع

دانلود مقاله تهویه مطبوع

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود مقاله تهویه مطبوع در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


مقدمه :
امروزه استفاده از یک تاسیسات هر چند ساده در کارخانه های تولیدی اجتناب‌ناپذیر است و لذا کارخانجات اهمیت ویژه ای برای این بخش قائل اند . چرا که گاهی اصالتاً تولید وابسته به صحت عملکرد تأسیسات است و نقش در آن می‌تواند باعث توقف در تولید شود و ضررهای هنگفت وارد کند . کارخانجات تولیدی آرایشی بهداشتی نیز از آن جمله کارخانجاتی محسوب می شوند که بخش تأسیسات برای آن بمعنای قلب کارخانه می باشد و کوچکترین نقص در آن باعث توقف در ساخت محصولات می شود . در این گزارش بخش تأسیسات یک کارخانه تولیدی آرایشی بهداشت که بنده بمنظور گذراندن دوره‌ کارآموزی در آن مشغول به کار شدم توضیح داده شده است .

۱- علت ایجاد تأسیسات :
اولین و مهمترین بخش در یک فرایند تولیدی تهیه محصول و ساخت آن است . در این کارخانه محصولات متنوع و مرغوب با کیفیت بالا از جمله انواع شامپوها ، خمیردندان ها، نرم کننده های مو و لباس ، کرم های آرایشی ، ژل موی سر ، وازلین بهداشتی تولید می‌شود . در مرحله ساخت برای ساخت تمامی این محصولات از مخازن دوجداره استفاده می شود که از آب داغ دور جداره بمنظور گرمایش مواد داخل مخازن استفاده می شود که گاهی اگر این گرمایش دچار مشکل شود تمای مواد داخل مخزن حالت خود را از دست می دهند و دیگر غیرقابل استفادده خواهند بود و ضرر هنگفتی وارد می شود و معمولاً در انتهای ساخت نیز بمنظور تسریع در خنک کردن مواد داخل مخزن که با یک میکسر در اختلاط آن کمکمی شود از آب سرد دور جداره که از برج خنک کن جهت آن استفاده می شود ، استفاده می گردد . و این مرحله هم بسیار مهم می باشد زیرا در این مرحله مواد به اصطلاح می بندند و اگر آب سرد دور جداره جهت خنک کردن مواد داخل مخزن نباشد هر گز این مواد یک دست نخواهد شد . در مراحلی از ساخت حتی لازم است که مواد در مخزن با آب داغ صنعتی مخلوط گردند که تهیه آب داغ صنعتی نود نیز نیاز به تجهیزات گران قیمت دارد .
از آنچه که در بالا ذکر گردید ناگفته پیداست که تأسیسات بخش حیاتی در فرایند تولید چنین کارخانجاتی دارد .
از آنچه که در بالا ذکر گردید ناگفته پیداست که تأسیسات بخش حیاتی در فرآیند تولید چنین کارخانجاتی دارد .

۲-ساختار تأسیسات :
بطورکلی حجم آب مصرفی در این کارخانه بسیار بالاست و از لحاظ هزینه رقم بسیار بزرگی خواهد بود و بناچار باید از لحاظ آب خود کفا باشد . در این کارخانه از یک چاه بسیار عمیق جهت تأمین مصرف آب استفاده شده که ۳ پمپ قوی جهت استخراج آب از چاه و انتقال آن به یک منبع آب هوایی استفاده شده (شکل ۱-۲) که ۲ تای آن از این پمپ‌ها backup یا کمکی هستند که هر گاه هر کدام از آنها دچار مشکل شد دیگری وارد مدار شود سطح آب درون منبع اگر از یک حدی پایین تر رود پمپ روشن شده و آب منبع را تأمین می کند آب درون منبع هوایی وارد یک مخزن تهویه آب می شود و سپس قسمتی از آن وارد بخش تأسیسات و بخشی از آن جهت تأمین آب سرد مصرفی به قسمتهای مختلف می رود . آبی که وارد تأسیسات می شود تقسیم بر ۳ بخش می شود . بخشی از آن وارد مخازن کویل دار می شود . (شکل ۲-۲) که آب گرم مصرفی را تأمین می کند . بخشی از آن وارد مخازن سختی گیر می شود که سختی آن گرفته می شود و سپس از یک مبدل حرارتی عبور می کند و گرم می شود (شکل ۳-۲) که جهت تأمین آب گرم صنعتی بکار می رود و بخشی از آن تأمین آب مدار باشد (شکل ۴-۲) اگر ماشین مخازن و فن کوئل ها را بعهده دارد که این آب در یک مدار بسته قرار می گیرد و از جداره مخازن و فن کوئل ها می گذرد . آبی که در مدار بسته حرکت می کند . از کویل‌های مخازن نیز جهت گرمایش آب گرم مصرفی نیز عبور می کند .

فهرست مطالب
عنوان
فصل اول :
توضیح تأسیسات کارخانه (ایران آوند فر)
مقدمه
۱-علت ایجاد تأسیسات
۲-ساختار تأسیسات
۳-نگهداری
۴-تیم فنی
۵-ارزیابی
۶-نتیجه گیری

فصل دوم :
کولر آبی و فن کوئل
سیستم مکانیکی و برق کولر آبی
سیم کشی برق و نصب کلید فرمان
سرویس و نگهدازی کولر آبی در فصل تابستان
سیستم های مکانیکی و برق فن کوئل
انواع فن کوئل ها جهت ارسال هوا

فصل سوم :
تحقیق تهویه
تعمیر اساسی کمپرسور
تعویض یاتاقانها
تعمیر کاسه نمد میل لنگ
عنوان
تعمیر صفحه سوپاپ کمپرسور
مونتاژکمپرسور
آزمایش کمپرسور تعمیر شده
نصب کمپرسورهای نوع باز
سرویس کمپرسورهای بسته
سرویس کندانسور
سرویس کلافهای کندانسور هوایی
هواگیری کلاف کندانسور
پیاده کردن کندانسورهای هوایی
تعمیر کندانسورهای هوایی
نصب کلافهای تقطیر هوایی
سرویس کلافهای کندانسور آبی
پیاده کردن کندانسورهای آبی
تعمیر کندانسورها و مخازن تجمع مایع
نصب کلافهای کندانسور آبی
سرویس کلافهای کندانسور تبخیری
سرویس ماشین یخ سازی
سرویس شیرهای آب
جریان محدود آب
جریان بیش از حد آب
ردیابی عیوب مدار جریان آب
پیاده کردن شیر آب
تعمیر شیرهای آب
نصب و تنظیم شیرهای آب
سرویس کلافهای تبخیر انبساط مستقیم
عنوان
پیاده کردن کلاف تبخیر (سیستم خشک)
تعمیر کلافهای تبخیر انبساط مستقیم
نصب کلافهای تبخیر انبساط مستقیم
کنترل ماده سرمازای کلافهای تبخیر خشک
سرویس کردن سوپاپهای انبساط حرارتی
تعمیر صافی های گرفته شده
پیاده کردن سوپاپهای انبساطی
تعمیر سوپاپهای انبساطی
نصب سوپاپهای انبساطی
سرویس کلافهای تبخیر انباشته
پیاده کردن کلافهای آغشته
تعمیر کلافهای تبخیر آغشته
نصب کلافهای تبخیر آغشته
نصب سوپاپهاس دو حرارتی
سرویس سوپاپهای دو حرارتی


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود