صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » جغرافیا  »  دانلود مقاله طبیعت و اثرات پالایش

دانلود مقاله طبیعت و اثرات پالایش

دانلود تحقیق و مقالات رشته جغرافیا با عنوان دانلود مقاله طبیعت و اثرات پالایش در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۷۵ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


طبیعت و تاثیرات پالایش
پالایش موضوع بحث ها ، مقالات ، حقایق و موضوعاتی است که بیش از سایر مراحل در هنر کاغذسازی بکار رفته است . این امر عمدتاً بدلیل این است که این عملیات بسیار حیاتی بوده و از مقدار قابل توجهی نیرو استفاده می کند. متاسفانه ، مقالات کمی درباره این موضوع ارائه شده و دانشجویان را هدایت درست نکرده اند یا گیج کرده‌اند.

اهمیت پالایش
اهمیت‌آماده سازی صحیح خمیر کاغذ برای کاغذسازی اغلب در مقالات تاکید شده است . هیچ کس درباره این موضوع بیش از یک کاغذ ساز کهنه کار بنام دانبار مهارت و تبحر ندارد . آقای دانبار کسی است که در اوایل قرن حاضر این موضوعات را به شرح زیر نوشت : (۱) «هیچ عملیاتی از کاغذسازی وجود ندارد که مستلزم توجه دقیق و قضاوتی بیشتر از پالایش یا کوبیدن باشد تا خمیر کاغذ را به بهترین شرایط ممکن برای کاغذسازی برساند … هیچکدام مگر مردان کارآمد باید استخدام شوند ، زیرا همین جا است که کاغذ سازی واقعاً انجام می شود … و اگر خمیر کاغذ بصورت نیمه آماده به پالایشگرها فرستاده شود . برای کاغذ سازی بصورت دقیق آماده نشده و بکار برده نمی شود و تمام برنامه آینده رضایتبخش نخواهد بود . مهارت و تجربه زیادی لازم بوده زیرا مردان خمیرزن بویژه در آن زمان مجبور بودند با ترکیبی از انواع خمیر کاغذ و کمی خمیر چوب کاغذ سازی کنند که همگی آنها دارای کیفیت نامعین بودند و مجبور بودند انواع کاغذهای مختلف را تهیه نمایند که تهیه هر کدام فقط چند ساعت طول می کشید . حتی اکنون تاکید بیشتر بر روی مشخصات صورت می گیرد و در یک کارخانه که تغییرات زیادی در کاغذسازی لازم می باشند ، تقاضا برای خمیر زن ها ساده تر از قبل نمی باشند . با این حال ، با افزایش کیفیت کاغذ و انتخاب مناسب برای منظور خاص ، بویژه با تجهیزات همزدن پیوسته ، اپراتور کارش نسبت به گذشته آسانتر شده است . ماشین های کاغذسازی دارای سرعت هایی بمراتب بیشتر از قبل می باشد و تقاضای زیای برای یکنواختی و کیفیت کاغذ وجود دارد . بعلاوه ، هزینه نیرو برای پالایش و یا تصفیه کاغذ همواره ضروری است . طوری که هر نوع کاهش در انرژی مصرف شده استقبال می شود . در نتیجه کارخانجاتی از قبیل تهیه کاغذ روزنامه یا مقوای کاغذی ، که باید از قسمتی از خمیر شیمیایی گرانقیمت استفاده گردد ، معمولاً فرصت هایی برای کاهش این سهم توسط در بهبود کیفیت خمیرها از طریق انتخاب بهتر و عملیات مناسبتر یا از طریق بهبود ماشین کاغذسازی وجود دارند .

قدرت و استحکام و سایر خصوصیات :
این بحث نقطه مربوط به الیافی است که از لینگنین عاری شده اند ، از قبیل آنهایی که در خمیرهای شیمیایی و معمولی بکار برده می شود . هدف اصلی از پالایش عبارت است از فرم دادن یک مخلوط خمیر به صورت یک شبکه کاغذ است که دارای خواص مورد نیاز بوده و شامل استحکام کافی می شود . تحلیل های انواع خصوصیات خمیر گوناگون که به انواع مختلف استحکام کاغذ مربوط می شوند به تفضیل در بخش‌های دیگر بررسی می گردد . اگر حداقل استحکام برای کاربردهای بسیار در نظر گرفته شود ، عملیات و آماده سازی خمیر همراه با هر نوع افزودنی به سوی حصول خواص رضایتبخش کاغذ غیر از استحکام هدایت می شوند . خصوصیاتی که بر روی عملکرد کاغذ در ماشین کاغذسازی تاثیر می گذارد ، در ارتباط با شکل گیری خوب و استحکام شبکه مرطوب ، نیاز به درک به منظور حصول بالاترین نرخ تولید احتمالی با کیفیت قابل قبول دارد .

نیاز برای پالایش
اگر یک خمیر خشک در آب پراکنده شود طوری که الیاف مجزا گردند و اگر پراکندگی حاصل مستقیماً به یک ماشین کاغذسازی تصفیه گردد یک کاغذ مطلوب به دلایل مختلف تولید نمی گردد . اولاً پس از جریان یافتن خمیر بر روی سیم ، آب رقیق سازی الیاف را بقدری سریع ترک می نماید که زمان کافی برای جمع شدن الیاف به شکل یکنواخت وجود نخواهد داشت حتی کیک . ثانیاً بسیاری از این الیاف بلندتر از ۳ یا ۴ mm می باشند و توده ای از مواد را تشکیل می دهند حتی قبل از اینکه آنها به توری برسند . ثانیاً اگر الیاف از قبل خشک گردند ، الیاف انعطاف پذیری کافی نداشته و دارای استحکام کافی شبکه مرطول نمی باشند . بالاخره ورق«برگه» حاصل نسبتاً حجیم بوده و دارای استحکام کششی کمی می باشند . تاثیر ضعیف کننده حجم اضافی توسط فقدان فیبریل ها بر روی سطوح الیاف (فیبر) از خمیر از پیش خشک شده افزایش می یابد .

فهرست مطالب
طبیعت و تاثیرات پالایش
اهمیت پالایش
قدرت و استحکام و سایر خصوصیات
نیاز برای پالایش
عمل پالایش
اثرات اصلی (عمده) پالایش
اثرات ثانویه
نتایج گوناگون پالایش
تاثیرات غیرمستقیم
اعمال فیبر – میله
تغییرات فیبر
شورتینگ
تاثیرات شورتینگ
فیبریلاسیون خارجی
تاثیر اندازه فیبریل ها بر روی پیوند
فیبریل ها بر روی الیاف خشک شده و هرگز خشک نشده
فیریلاسیون داخلی
تاثیرات همی سلولز
باد کردن آشکار
ورم کردن واقعی الیاف زده نشده
تورم الیاف زده شده
ورم کردن الیاف نرم
تورم الیاف فیبریلاته
نقش ورم کردن در عمل پالایش
الزام برای نقش عمل ورم کردن
رفتار الیاف ویسکوز
تولید خرده ذرات
تاثیرات ذره های جدا شده
فشردگی و موجی بودن
تأثیرات فشردگی و موجی‌‌شدن
ناهمگنی عمل
خمیرزدن آزمایشگاهی در مقابل کارگاهی
همگن بودن در خمیرزن کارگاهی
مفاهیم سؤال برانگیز درباره خمیرزن
هیدراسیون شورتینگ و آزادی
اهداف خمیرزنی
خلاص


تعداد صفحات : 75 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود