دانلود مقاله طراحی بیمارستان

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود مقاله طراحی بیمارستان در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله طراحی بیمارستان

مقدمه :
یکی از اماکن عمومی که اهمیت زیادی در اجتماع دارد بیمارستان است. بیمارستان با توجه به نوع کاربری باید دارای خصوصیات و ویژگیهای خاص باشد ، بیمارستانها از نظر اندازه ئ امکانات با یکدیگر تفاوت دارند که در زیر امکانات یک بیمارستان در حد متوسط بررسی می شود .

طراحی کلی بیمارستان :
زمینی که برای بیمارستان انتخاب می شود باید در محیطی واقع شده باشد که سر و صدا تا حد امکان بسیار کم بوده و محیط کاملاً آرام باشد . اندازه زمین (شامل محوطه ساختمان) باید مساوی یا بزرگتر از ۷۵ متر مربع برای هر تخت باشد ، برای بعضی از بیمارستانهای مخصوص این مقدار تا حد ۱۵۰ مترمربع برای هر تخت می تواند افزوده شود و مورد بیماریهای واگیردار و مسری این مقدار به ۲۰۰ متر مربع برای هر تخت می رسد .
بلوکهایی که نمای جلویی بخش آن به سمت جنوب باز می شود با تقریباً ۸۰ متر از راه آهن و جاده های اصلی فاصله داشته و ۴۰ متراز جاده با ترافیک محلی دور باشد .
تمام اطاق خوابهای بیمارستان در روز نور را بدون هیچ مانعی احتیاج دارد و این نور در صورتی قابل قبول خواهد بود که :
الف)زاویه انتشار نور از سر جداساز کریدور تا لبه بام یا دیش برآمدگی سرطاقی ساختمانها یا برجستگی طبیعی زمین و غیره تقریباً ۱۶ درجه و برای اطاقهای روز تقریباً ۲۴ درجه باشد .
ب)زاویه انتشار نور روز به سر درگاه پنجره یا سرطاقی پیش آمده تقریباً ۲۰ درجه باشد .

محل (موقعیت) زمین :
بیمارستان در مکانی باید واقع شود که قابل دسترسی توسط وسائل انتقال عمومی بوده ، اما دور از ترافیک باشد و دارای دسترسی مستقیم باشد .

اندازه بیمارستان :
تعداد تخت مورد لازم برای بیمارستان در هر ناحیه بستگی به بهداشت کلی فردی ، نوع کاررخانه های محلی ، آب و هوا ، وضع توقفدر بیمارستان و غیره دارد ، احتیاج به تخت های بیمارستان به دلیل مکانیکی شدن کارخانه ها و همین طور زراعت و افزایش استفاده کننده های اتومبیل و غیره ، امروزه زیاد شده است .
بیمارستانها از نظر اندازه به دو دسته تقسیم می شوند :
الف)بیمارستانهای عمومی کوچک که دارای کمتر از ۵۰۰ تخت با قسمتهای جراحی و پزشکی می باشد .
ب)بیمارستانهای عمومی ناحیه ای که دارای ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تخت با تمام قسمتهای مخصوص که مورد استفاده بیمارستانهای کوچک و پزشکان محلی بوده و در صورت امکان وسائلی برای تدوین و تحقیق نیز دارند .
بیمارستانها دارای قسمتهای مختلفی مانند : ۱-اطاق های خواب
۲-بخش اورژانس ۳-واحد پرستاران ۴-فضای باز ۵-سالن انتظار و غیره می باشد .

 


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 14

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط