صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود مقاله طراحی خانه های مسکونی

دانلود مقاله طراحی خانه های مسکونی

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود مقاله طراحی خانه های مسکونی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۷ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


«طراحی خانه های مسکونی»
طراحی خانه های مسکونی از اهمیت بسیاری برخوردار است و چنانچه این طراحی مناسب نباشد ،آسایش آن کامل نخواهد بود . از آنجایی که ما بیشتر وقت خود را در خانه سپری می کنیم لازم است طراحی خانه مسکونی بر اساس احتیاجات آن مورد توجه قرار گیرد بهتر است طراحی ساختمان بر اساس مبلمان مورد نظر برای آن صورت گیرد .

شکل کلی خانه های مسکونی
ساختمان مسکونی ممکن است به صورت یک طبقه ویلایی ، آپارتمانی و یا ویلایی دوبلکس باشد که در این ساختمان ها سالن ، نهارخوری و آشپزخانه در طبقه همکف و در طبقه دوم قرار دارد . بعضی از ساختمانها به صورت سه طبقه طراحی می شود که در طبقه همکف سالن نهارخوری و آشپزخانه و اتاق مهمان و در طبقه دوم اتاق خواب ها و طبقه سوم اتاق بازی بچه ها در نظر گرفته می شود .
ساختمان مسکونی ممکن است در یک مجموعه طراحی شود
ارتباط در ساختمان های مسکونی : بهتر است سالن نهارخوری به
شکل اِل بوده و در هم ادغام شود و آشپزخانه نیز مجاور سالن نهارخوری قرار گیرد . اتاق خواب ها و حمام باید در یک هال جداگانه ای در نظر گرفته شود .

۱-طراحی اتاق خواب ها
بهترین نور برای اتاق خواب نور جنوب یا مشرق است . اتاق والدین باید بزرگتر از سایر اتاق خواب ها باشد –در اتاق خواب والدین باید محل خواب ، رختکن ، میزتوالت و میز مطالعه در نظر گرفته شود . در صورتی که فضای کافی داشته باشیم می توانیم اتاق کوچکی برای رختکن در نظر بگیریم. اتاق خواب فرزندان ممکن است یک نفره و یا دو نفره باشد و مساحت این
اتاق ها بستگی به وسائلی که در آن قرار می گیرد ، خواهد داشت .

دستشویی و توالت : باید برای دستشویی و توالت در پلان محل مناسبی انتخاب نمود . بهتر است دستشویی از توالت کاملاً مجزا باشد – در قسمت دستشویی محلی برای حوله و جای مناسبی برای آینه در نظر گرفته شود رنگ کاشی ها باید با رنگ سرامیک کف هماهنگی کامل داشته باشد .
برای تهویه کامل توالت و دستشویی باید حیاط خلوت مناسبی  پیش بینی شود . نورگیر توالت و دستشویی بهتر است از زیر سقف انجام شود .

حمام : هنگام طراحی حمام باید کلیه وسائلی که می خواهیم در آن قرار دهیم پیش بینی شود . معمولاً در یک حمام معمولی علاوه بر رختکن باید توالت ، دستشویی ، وان و بیده قرار داد . حداقل اندازه یک حمام با چنین شرایطی ۲*۲ متر می باشد . ممکن است به جای وان از دوش استفاده نمود که در این صورت باید محلی برای آن در نظر گرفت .

سالن نهارخوری :سالن نهارخوری یکی از بخش های مهم ساختمان است . در صورتی که از سالن برای پذیرایی ازمهمان استفاده شود می توانیم از نور شمال استفاده کنیم و اگر سالن به عنوان نشیمن باشد بهتر است نورگیری آن از سمت جنوب و یا شرق باشد . بنظر اینجانب اگر سالن نهارخوری در هم ادغام شود و طراحی آن به شکل ال (L) باشد بهتر است . اندازه نهارخوری بستگی به اندازه سالن دارد می توانیم در نهارخوری از میزهای مستطیلی و یا دایره ای استفاده کنیم . ابعاد یک نهارخوری ۱۲نفری حدود ۲۵متر مربع است . در نهار خوری باید محلی برای قرار دادن ظروف پیش بینی شود .

مبلمان سالن : ابعاد سالن به بستگی تعداد مهمانان و وسائلی که
می خواهیم در آنجا قراردهیم متغیر است ولی بهر صورت در سالن باید محلی برای نشستن مهمانان و جایی برای شومینه و یا وسایل صوتی پیش بینی شود . نکته قابل توجه این است که اولاً شومینه در محل مناسبی قرار بگیرد و اندازه شومینه بستگی به بزرگی سالن دارد –شومینه می تواند در کنج دیوار و در یک قسمت دیوار قرار بگیرد برای اینکه خوانندگان با طرح های مختلف شومینه آشنا شوند چند نمونه از این شومینه ها نشان داده شده است .

محل کتابخانه در سالن : اگر سالن کوچک باشد می توانیم از گنجه ای در داخل سالن به عنوان کتابخانه استفاده کنیم و اگر سالن بزرگ باشد می توان اتاقی را با اختلاف سطح نسبت به سالن که مشرف بر آن باشد برای کتابخانه در نظر گرفت .
اتاق خواب : از دیگر بخشهای مهم ساختمان اتاق خواب است . قسمت اتاق خواب ها باید در یک هال جداگانه و کاملاً مجزا طراحی شود . ما
می توانیم هال اتاق خواب ها را بزرگتر انتخاب نموده و از آن به عنوان نشیمن استفاده کنیم .


تعداد صفحات : 27 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود