صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  دانلود مقاله مختصات و قابلیت دستگاه سانترال مرکز تلفن

دانلود مقاله مختصات و قابلیت دستگاه سانترال مرکز تلفن

دانلود مقاله مختصات و قابلیت دستگاه سانترال مرکز تلفن

دانلود مقاله مختصات و قابلیت دستگاه سانترال مرکز تلفن
مختصات و قابلیت دستگاه سانترال (مرکز تلفن ) Panasonic :
واژه سانترال در واقع همان کلمه central به معنای مرکز یا مرکزی است که در فارسی به غلط اینگونه تلفظ می شود. همان گونه که از نام اینگونه دستگاهها پیداست . این دستگاهها نوعی مرکزیت به خطوط پراکنده تلفن که در یک سازمان موجود است را می دهد . همچنین راهبری تمامی خطوط را به عهده می گیرد ؛ تا تمامی تماس ها به طور منظم انجام شود.
این دستگاهها پله پله راه ترقی را طی نموده ته به چنین وضعیتی رسیده اند و انواع مختلف را دارند. این دستگاهها بنا به نوع گستردگی از سه شماره به چهار شماره هستند.
قابلیت دستگاه :
۱- قابلیت توسعه
۲- قابلیت گویا کردن
۳- قابلیت چاپ ریز شماره ها و رویت آنها
۴- قابلیت لینک کردن
۱- این دستگاه از قابلیت توسعه برخوردار است یعنی اینکه هرگاه سازمان دارای دوایر و اتاق های بیشتری شده و نیاز به خط تلفن داشت ؛ می توان ان را توسعه داد . که چننچه تعداد کارت های موجود در یک کنسول افزایش یافت میتوان حتی یک کنسول به ان اضافه کرد که حداکثرِ کنسول برای توسعه یک مرکز تلفن ، سه کنسول است .
نمونه یک دستگاه دو کنسول
۲- با اضافه کردن یک کارت دیزا به این دستگاه می توان کلیه خطوط را به صورت گویا در آورد ؛ یعنی اینکه به محض تماس از بیرون ، یک اپراتور به طور خودکار متقاضیان (دانشجویان ) را راهنمایی می کند تا با واحد مربوطه تماس حاصل نمایند .

نمونه یک کارت دیزا
۳- با نصب کردن نرم افزار بلینک بر روی این دستگاه می توان تمامی تماس های بین خطوط درون سازمان و همچنین به خارج از سازمان را مشاهده نمود و همچنین در صورت لزوم ذخیره و یا به صورت ریز سیاهه آن را چاپ کرد. این نرم افزار بیشتر جهت کنترل تماس ها مورد استفاده قرار می گیرد تا حجم تماسها اندازه گیری شده و به طور مثال به واحد پر کار، خط دیگری واگذار شود.
۴- این قابلیت که بهترین و مهمترین قابلیت این دستگاه نیز می باشد به شرح زیر می باشد :
یک لینک E1 PRI از مخابرات خریداری خواهد شد و به دستگاه وصل خواهد شد. پس از ان یک کارت PRI بر روی دستگاه نصب خواهد شد . این کارت یک خطِ PRI راکه از مخابرات آمده را به ده برابر افزایش خواهد داد . بدین ترتیب اگر ۳۰ خط به یک سازمان واگذار شود با کمک این کارت و دستگاه به ۳۰۰ خط افزایش خواهد یافت که این در نوع کم نظیر است ؛ واگذاری ۳۰۰ خط مستقیم به دوایر در حالی که ظرفیت واقعی ۳۰ خط است بسیاری از مشکلات یک ارگان را حل خواهد کرد. البته شایان ذکر است که این کار هزینه بسیار بالایی خواهد داشت ولی این موضوع را هم باید در نظر داشت که هیچگاه شرکت مخابرات به یک سازمان دولتی ۳۰۰ خط را واگذار نخواهد کرد.
نمونه یک کارت PRI
معایب و محاسن مقاله
مراکز تلفن به گونه ای هستند که درون خود سیستم های پیچیده ای جای داده اند در واقع تقسیم کردن خطوط خود نشان از تکنولوژی اینگونه دستگاههااست . همین تکنولوژی پیچیده و سیستم بالای این دستگاه نشان از اشغال کردن جای بسیار زیاد برای اینگونه دستگاهها هستند . نوع ایرانی این دستگاه ها همین گونه است یک جعبه فلزی با طول و عرض ۲ در ۱ متر و وزن بسیار زیاد و ایجاد صداهای خسته کننده و همچنین یک منبع تغذیه مشابه و وزن در حدود ۲۰۰ کیلو که مکان بسیار زیادی را اشغال می کنند . اما در نوع خارجی و از مارک پاناسونیک این حجم از دستگاه به یک جعبه پلاستیکی حداکثر ۱۰ کیلویی که طول و عرض آن ۴۰ در ۳۰ سانتیمتر است ، تبدیل می شود و همچنین منیع تغذیه آن یک باطری کوچک خودرو یا یک UPS کوچک خواهد بود .
دستگــاه پیشرفته پاناسونیک
نمونه یک UPS
لذا خواهیم دید که فضای اشغال شده توسط این دو نوع دستگاه قابل مقایسه نیست . در نوع ایرانی و قدیمی این دستگاه حتما باید یک اتاق مختص این مراکز تلفن قرار داده می شد ولی اکنون و با این تکنولوژی جدید د رهر اداره ای و یا اتاقی می توان آن را جا داد . چرا که فضایی را اشغال نمی کند . این دستگاه جدید را می توان در اتاق منشی و یا هر کارمند دیگر و یا حتی رئیس اداره و در کنا ر میز ان تعبیه نمود .
در ضمن در نوع قدیمی سیستم ها ی داخلی اغلب دو شماره اند و یا حداکثر سه شماره اند . که این حداکثر ظرفیت یک سیستم را نشان می دهد . یعنی در دو شماره ای هی حداکثر ۹۹ داخلی را می توانیم داشته باشیم و در سه شماره ای ها حد اکثر ۹۹۹ داخلی را می توانیم داشته باشیم . اما در انواع جدید و خارجی داخلی های ۴شماره ای قابل نصب بود .

دوربین مداربسته
مقدمه
سیستم های نظارت تصویری از سالیان پیش به عنوان ابزاری مهم در بحث نظارت و ایجاد امنیت مورد استفاده قرار گرفته اند . با توجه به سابقه طولانی این سیستم ها، تحولات و پیشرفت های بسیار زیادی در این حوزه صورت پذیرفته است که اطلاع از روند این پیشرفت ها، آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها، نکات مهم در یک سیستم نظارت تصویری و موارد بسیار دیگر می تواند کمک شایانی به مدیران و کارشناسانی که در حال انتخاب و پیاده سازی یک سیستم نظارت تصویری می نمایند، باشد. در همین راستا در ادامه به صورت مختصر به بخشی از مهم ترین موارد اشاره می گردد .
مراحل استاندارد جهت اجرای یک مقاله نظارت تصویری :
در این بخش به صورت خلاصه بخشی از مهمترین فعالیت هایی که باید در قبل، حین و بعد از اجرای مقاله نظارت تصویری صورت پذیرد را مورد بررسی قرار می دهیم .
بررسی تئوری و اجزای اصلی سیستم
در ابتدای طرح، باید مطالعات جامعی بر روی مبحث سیستم های نظارت تصویری، اجزا، استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا صورت پذیرد تا دامنه موضوع و ابعاد به خوبی روشن گردد .
جمع آوری اطلاعات شرکت های موجود
در این مرحله باید سعی گردد اطلاعات شرکت ها و محصولات موجود و در دسترس تاحد امکان از طریق اینترنت، مجلات، تبلیغات و سایر اطلاعات موجود جمع آوری گردد .
تهیه RFP
در ادامه بر اساس نیازمندیهای حراست و سایر کاربران سیستم و نیز اطلاعات استخراج شده از مرحله بررسی تئوری سیستم، یک RFP تهیه گردد و به شرکت های معتبر ارسال گردد .
دریافت اطلاعات محصولات در دسترس
بر اساس اطلاعات اطلاعات فنی و اقتصادی دریافت شده از شرکت ها و مطالعه دقیق مستندات مذکور، نکات ابهام آنها نیز از طریق ارتباط مداوم با شرکت ها برطرف گردد .
تست عملی دوربین ها در مکان های واقعی با نظارت کاربران نهایی
به این دلیل که کاربر نهایی سیستم باید در مرحله انتخاب، توانمندی سیستم نظارت تصویری را از نزدیک لمس نماید، مارک های مختلفی از دوربین ها با ویژگی های گوناگون در محل های مختلف مورد نظر در شرایط شبیه سازی شده واقعی و با حضور کارشناسان حراست و کاربران نهایی مورد تست و بررسی قرار گیرد .
بررسی سیستم از لحاظ سازگاری با سایر سیستم ها
در صورتی که سیستم های دیگری همانند اتوماسیون ساختمانی، کنترل دسترسی، حضور و غیاب، اعلام حریق و غیره در سازمان وجود داشته که نیاز باشد با سیستم نظارت تصویری یکپارچه گردد، در این مرحله باید به این یکپارچه سازی توجه گردد .
بررسی دقیق پارامترهای مختلف سیستم از لحاظ تئوری و تجربیات موجود جهانی
بعد از این که دایره انتخاب محدودتر گردید، در این مرحله پارامترهای مختلف سیستم از قسمت های سخت افزاری تا نرم افزاری به صورت دقیق و جز به جز مورد بررسی قرار می گیرد تا شاخص های مهم و تاثیر گذار در سیستم نظارت تصویری استخراج گردد .
بررسی کلی استانداردهای در دسترس
در این مرحله باید سعی گردید استانداردهای در دسترس در مورد اجزای مختلف سیستم نظارت تصویری مورد توجه و بررسی قرار گیرد .
مقایسه فنی و اقتصادی راه حل های بهینه از جهات مختلف
بر اساس اطلاعات بدست آمده فنی و اقتصادی از مارک های مختلف سیستم های نظارت تصویری، باید مقایسه ای از لحاظ فنی و اقتصادی بین آنها صورت پذیرد که از جمله پارامترهای مهم در این مقایسه علاوه بر شاخص های فنی، می توان به مواردی همانند هزینه نهایی سیستم، کارآیی و کیفیت، هزینه تعمیرات و نگهداری، هزینه گسترش سیستم، قابلیت اطمینان و موارد بسیار دیگر اشاره نمود .
انتخاب راه حل، محصول و شرکت نهایی
بر اساس بررسی های صورت گرفته و نیز جلساتی با حضور شرکت هایی که به عنوان کاندیدهای نهایی انتخاب می گردند و نیز ارتباطات مداوم با آنها محصول و شرکت مناسب انتخاب می گردد .
مستند سازی کلیه خواسته ها از سوی حراست و کاربر نهایی
جهت تکمیل خواسته ها و نیز طراحی نهایی، کلیه خواسته های حراست و یا کاربران نهایی باید مستند گردد.
مکان یابی دقیق محل های نصب
با توجه به این که محل های دوربین ها در طول طراحی معمولا جابجا می گردد، در این مرحله با استفاده از تجهیزاتی همانند بالابر و دوربین، مکان هایی که در مورد محل نهایی نصب دوربین ها مورد توافق قرار نگرفته اند را با حضور کارشناسان حراست و یا کاربران نهایی، در ارتفاع ها و زاویه های مختلف مورد بررسی و تست تصویری قرار داد تا مکان های دقیق و زاویه های نصب مشخص گردد .
اجرای کلیه امور مربوط به نصب
در این مرحله کار بستر سازی سیستم شامل کنده کاری، مسیر کشی و لوله گذاری برای عبور کابل ها، نیز انجام می پذیرد. همچنین طراحی دکل ها با استفاده از نرم افزارهای تخصصی نیز باید صورت پذیرد. همچنین سایر تجهیزات همانند بستر ارتباطی، UPS، برق گیر و غیره نیز به موازات این مرحله باید انجام پذیرد .
تست و راه اندازی سیستم
در این مرحله کلیه تجهیزات مرتبط با طرح همانند دوربین ها، سیستم های ارتباطی، نرم افزار مرکزی، اتاق کنترل و غیره نصب و راه اندازی و مشکلات احتمالی بر طرف می گردد .
تهیه کلیه نقشه ها و مستندات سیستم
جهت کارکرد مداوم، صحیح و دقیق مقاله، نقشه های نهایی و تمامی گام ها و اطلاعاتی که در طول مقاله بدست آمده است با مستند گردد .
تهیه اصول کاربری سیستم
یکی از مسائل بسیار تاثیر گذار قوانین، ساختار و نحوه استفاده از سیستم می باشد. به همین دلیل در این مرحله کلیه قوانین و دستور العمل های مربوط به استفاده بهینه از سیستم فراهم می گردد و آموزش های لازم به کاربران سیستم داده می شود .
تهیه ساختار و برنامه تعمیر و نگهداری
یکی از مباحث بسیار تاثیر گذار بر بالا بردن قابلیت اطمینان و پایداری سیستم، مبحث تعمیرات و نگهداری از سیستم می باشد که خود شامل انواع مختلفی از روش ها می گردد. در این مرحله تعیین ساختار تعمیرات و نگهداری، برنامه و استراتژی ها، نحوه مستند سازی تغییرات و تعمیرات و آموزش پرسنل تعمیر و نگهداری صورت می پذیرد .
مستند سازی و به روز رسانی اطلاعات جمع آوری شده در طول مقاله
جهت ثبت هر گونه تغییرات و یا توسعه سیستم و نیز اطلاع از پشرفت های مختلف در حوزه سیستم مربوطه باید به صورت منظم این مستندسازی ها و به روز رسانی ها انجام پذیرد …………..

فهرست مطالب
مختصات و قابلیت دستگاه سانترال (مرکز تلفن ) Panasonic : 1
نمونه یک کارت دیزا ۲
دوربین مداربسته ۴
o بررسی تئوری و اجزای اصلی سیستم ۵
o جمع آوری اطلاعات شرکت های موجود ۵
o دریافت اطلاعات محصولات در دسترس ۵
o بررسی دقیق پارامترهای مختلف سیستم از لحاظ تئوری و تجربیات موجود جهانی ۶
o مقایسه فنی و اقتصادی راه حل های بهینه از جهات مختلف ۶
o مستند سازی کلیه خواسته ها از سوی حراست و کاربر نهایی ۶
o مکان یابی دقیق محل های نصب ۷
o اجرای کلیه امور مربوط به نصب ۷
o تهیه کلیه نقشه ها و مستندات سیستم ۷
o مستند سازی و به روز رسانی اطلاعات جمع آوری شده در طول مقاله ۸
قابلیت توسعه آسان ۱۱
o مشخصات مورد نیاز برای مدیریت تصویر ۱۲
کاربران راه دور ۱۴
رزولوشن : ۱۴
خط بیشتر = رزولوشن بالاتر = کیفیت تصویر بهتر ۱۴
میزان حساسیت / کمترین نور محیط : ۱۴
ارسال اطلاعات برروی شبکه ۱۶
DVR 16
شبکه مورد استفاده : ۱۷
نرم افزار مرکزی : ۱۷
دکل جهت نصب دوربین : ۱۸
نصب برق گیر : ۱۸
تامین روشنایی پایدار : ۱۹
سایر ورودی ها و خروجی ها : ۱۹
دوربین مداربسته ۱۹
۲- انواع دوربین ها به لحاظ کاربرد کدامند؟ ۲۰
۴- ولتاژ کار اغلب دوربین ها معمولا چقدر است؟ ۲۰
۶- انواع پایه ی دوربین کدامند؟ ۲۰
۷- منظور از پایه ی ثابت چیست؟ ۲۰
۸- منظور از پایه ی مفصلی چیست؟ ۲۱
۹- منظور از پایه ی گردان چیست؟ ۲۱
۱۰- منظور از اصطلاحات پن و تیلت در دوربین مدار بسته چیست؟ ۲۱
۱۱- منظور از اصطلاحات ( این دُر) و ( آوت دُر) در دوربین مداربسته چیست؟ ۲۱
۱۲- در سیستم دوربین مدار بسته منظور از کاور چیست؟ ۲۱
۱۳- انواع کاور و دوربین های مناسب آنها کدامند؟ ۲۱
۱۴- ولتاژ کار مناسب انواع دوربین ها را چگونه می توان تامین کرد؟ ۲۲
۱۵- لنز انواع دوربین ها چگونه انتخاب می شود؟ ۲۲
۱۶- اندازه ی انواع لنز ها معمولا چقدر است؟ ۲۲
۱۷- میدان دید و وضوح تصویر لنز ها با افزایش آنها چگونه تغییر می کند؟ ۲۲
۱۸- زاویه ی دید و وضوح جزئیات تصویر برای دو لنز۸/۲ و ۲۸ میلی متر چه تفاوتی دارند؟ ۲۳
۲۰- کاربرد لنز های اتو ایریز چیست و سایز های استاندارد آن کدامند؟ ۲۳
۲۲- منظور از لنز های زوم کننده چیست؟ ۲۴
۲۳- کابل های خروجی از یک دوربین معمولا به چه قسمتهایی تقسیم می شوند؟ ۲۴
۲۴- هدف از کاربرد سیستم های تقسیم کننده ی تصویری چیست؟ ۲۴
۲۵- انواع سیستم های تقسیم کننده ی تصویری کدامند؟ ۲۴
۲۶- منظور از سیستم سوئیچر چیست؟ ۲۴
۲۷- سیستم سوئیچر معمولا در چند مدل مورد استفاده قرار می گیرد؟ ۲۵
۲۸- کابلهای تصویری سوئیچر چگونه نصب می شود؟ ۲۵
۲۹- آیا تنظیم زمان نمایش هر دوربین در سیستم سوئیچر امکان پذیر است؟ ۲۵
۳۱- سیستم کواد یک چگونه کارمی کند؟ ۲۵
۳۳- آیا تنظیم زمان نمایش هر دوربین در سیستم کواد ۱ امکان پذیر است؟ ۲۶
۳۴- سیستم کواد ۲ چگونه کار می کند؟ ۲۶
۳۵- منظور از سیستم مالتی پلکسر چیست؟ ۲۶
۳۶- چرا در سیستم مالتی پلکسر تنظیم ساعت و تاریخ و نمایش آن دارای اهمیت است؟ ۲۶
۳۷- منظور از اسکنر و کنترلر در سیستم دوربین مدار بسته چیست؟ ۲۷
۳۸ منظور از حالت خود کار در سیستم کنترلر چیست؟ ۲۷
۴۱- منظور از دوربین اسپید دام چیست؟ ۲۸
۱- سیستم نصب دیجیتال تصاویر : ۲۸
۲- سیستم دوربین مداربسته دی نایت : ۲۸
۴- دوربین های دوربین مداربسته دید در شب : ۲۹
۵- دوربین های مداربسته مادون قرمز حرارتی : ۲۹
۲- انواع دوربین های مدار بسته را نام ببرید؟ ۲۹
۳-منظور از درجه وضوح در یک دوربین مداربسته چیست ؟ ۲۹
۴- منظور از نسبت سیگنال به نویز چیست ؟ ۲۹
۵- منظور از سیستم سوئیچر چیست؟ ۳۰
۶- منظور از سیستم کواد چیست؟ ۳۰
۷- منظور از سیستم مالتی پلکسر چیست؟ ۳۰
۸- تجهیزات اصلی سیستم دوربین مدار بسته : ۳۰
۸- چرا در دوربین مدار بسته از لنز استفاده می کنیم؟ ۳۰
۹- انواع سنسور و چشمی در دوربین مدار بسته چه کاربردی دارند؟ ۳۰
۱۱- منظور از کاربرد کنترلر درسیستم دوربین مدار بسته چیست؟ ۳۱
۱۸- انواع دوربین های مداربسته به لحاظ کاربرد کدامند؟ ۳۲
نحوی کارکرد دوربین های مدار بسته در سیستم آنالوگ و دیجیتال ۳۳
۲٫ تعریفی از دوربین های مداربسته و تجهیزات شبکه دیجیتال : ۳۴
معرفی دوربین های مدار بسته دید در شب : ۳۷
دید کلی‏ ۳۸
باتری ۳۸
منبع تغذیه ۴۰
مدار دربازکن ‏ ۴۰
مدار مکالمه ۴۰
آیفون تصویری ۴۱
دزدگیر ۴۱
فهرست مندرجات ۴۱
۲-۱ سیستم یک کابلی ( Ein Kabel Lösung ) 49
۲-۲سیستم آنتن مرکزی استاندارد : ۵۰
دستگاههای ماهواره دیجیتال مرکزی ۵۲
۱- SMS 9982 NF 59
۲- SMK 99162 F 59


تعداد صفحات : 63 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,