دانلود مقاله ورزش از دیدگاه اسلام

دانلود تحقیق و مقالات رشته ورزش تربیت بدنی با عنوان دانلود مقاله ورزش از دیدگاه اسلام در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۳۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله ورزش از دیدگاه اسلام

ورزش از دیدگاه اسلام
۱- تندرستی و نیرو و آسوده خاطری و جوانی و نشاط را فراموش مکن و با استفاده از این نعمت بزرگ آخرت را بطلب.
(حضرت علی (ع))
۲- گذشت و بخشش، زکات قدرت است.
(حضرت علی (ع))
۳- اگر مردم در خوراکشان میانه‌روی می‌کردند، بدنهایشان مقاوم و معتدل می‌شد.
(حضرت رضا (ع))
۴- همانطور که مردان در مسابقات ورزش شرکت می‌کنند، زنان نیز باید شرکت کنند.
(افلاطون)
۵- ورزش باعث رفع کسالت و سرعت انتقال فهم و نشاط روحی می‌شود.
(خواجه نصیر طوسی)
۶- ورزش حرکتی است تابع اراده هر کس بتواند با اسلوب صحیح و متناسب با اعتدال مزاجش و در وقت مناسب ورزش کند و از پیشگیری و مداوای بیماریهای مزاجی بی‌نیاز می‌گردد.
(ابن سینا)
۷- خود را به ورزش عادت دهید که باعث شادابی شما می‌گردد.
(پیامبر اکرم (ص))
۸- ورزش کردن قبل از غذا مکروه است.
(پیامبر اکرم (ص))
۹- یکی از بهترین سرگرمی ها برای مردم با ایمان شنا است.
(پیامبر اکرم (ص))
۱۰- سلامت، نیرومندی، فراغت جوانی، نشاط و بی‌نیازی خود را فراموش نکن و از این سرمایه های عظیم در جهت آخرت بهره برداری کن.
(امام صادق (ع))
۱۱- نیرومندی به کسی گرفتن نیست، بلکه نیرومند کسی است که هنگام خشم بر نفس خود غالب شود و غضبش را فرو نشاند.
(پیامبر اکرم (ص))

اثرات ورزش بر اندامهای بدن
امروزه عواملی را که سبب سکته قلبی می‌شوند، می‌شناسیم. پروفسور توماس استیمو متخصص بیماریهای قلبی این عوامل را به شرح زیر می‌شمارد: فشار خون، افزایش کلسترول خون، اعتیاد به دخانیات، بیماری قند، چاقی و عدم تحرک جسم، خوشبختانه ورزش می‌تواند در پیش گیری از آثار این عوامل نقش مؤثری داشته باشد. فعالیت ورزشی سبب تحرک و انبساط عضلات قلب می‌شود و حتی بعد از یک سکته قلبی می‌تواند در بازگشت قلب به کار عادی خویش سهم داشته باشد، البته در این مورد به خصوص ورزش باید حتماً تحت نظارت دقیق پزشک انجام گیرد ورزش علاوه بر تأثیر بر روی شبکه پیوندی عضلات می‌تواند در سخت شدن رگ ها و یا از بین رفتن فعالیت و خاصیت انعطاف نیز جلوگیری کند که این ویژگی بیشتر در اشخاص مسن بروز می‌کند، آمار نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از کلیه، قلب، در نزد ورزشکاران خیلی کمتر از کسانی است که ورزش نمی‌کنند و تحرک جسمانی ندارند بنابراین با ورزش کردن خطر تا نصف کاهش می‌یابد و ورزش هم چنین از میزان افزایش کلسترول خون جلوگیری می‌کند و انسان ورزشکار در تمام سختیهای زندگی همواره استوار و پایدار است.

تاریخ انجام اولین مسابقات شنا
انگلیسیها در اوائل قرن چهاردهم اولین مسابقات شنا را به صورت خیلی ابتدائی در لندن برگزار نمودند، اولین مسابقات بین‌المللی تنها در یک رشته «۱۰۰» یارد در سال ۱۸۵۸ در استرالیا انجام گردید، ‌شنای پهلو با پای قیچی چندین سال متوالی بهترین سبک شناخته می‌شد که امروزه بیشتر مورد استفاده نجات غریقان برای حمل غریق می‌باشد.
از اواخر قرن نوزدهم این رشته در مسابقات بین‌المللی جنبه رسمی پیدا کرده و مسابقات در کشورهای نامبرده زیر به صورت قهرمانی انجام گردید.
اولین مسابقات قهرمانی انگلستان در سال ۱۸۶۹
اولین مسابقات قهرمانی آمریکا در سال ۱۸۷۷
اولین مسابقات قهرمانی فرانسه در سال ۱۸۹۹
اولین مسابقات شنا در المپیک دوران جدید در سال ۱۸۹۶ در آتن برگزار شد.

تاریخچه شنا
ورزش شنا همیشه و همه جا در زندگی روزمره انسان و تندرستی و صحت مزاج نقش مهمی را ایفا کرده است. شاید هر ورزش برای خود تاریخچه و اصل و نسبی از زمان معینی داشته باشد اما برای شنا از روز اول تاریخچه و سوابقی موجود بوده است زیرا از هنگامی که انسان خود را شناخت آب و سبزه و کوه و جنگل را به چشم دیده است. در نتیجه زندگی خود را با آن اًخت نمود.
دست و پا زدن در آب کم کم شکلی به خود گرفت و چنین شد که اکنون انسانها چون قایق های موتوری طول و عرض استخرها را طی می‌کنند. می‌توان چنین اندیشید که نیازمندی مبرم انسان اولیه در جهت تسلط بر دشواری ها بوده است که حس کنجکاوی او را بر آن داشت تا بعضی موانع زندگی را تا حد امکان پشت سر بگذارد و به پیش رود، به طور مثال هنگام عبور از رودخانه چون هیچ گونه وسیله‌ای نداشت و خطری او را تهدید می‌کرد و می‌خواست جان سالم به در ببرد به ناچار خود را به آب می‌زد و با امواج آب هم آغوش می‌شد.
مسئله‌ای که این جا پیش می‌آید این است که انسان اولیه این بی‌پروایی ها را از کجا و از چه موجودی آموخته است وقتی انسان اولیه مشاهده می‌کرد که انسان دیگری در آب تقلا می‌کند و نزدیکان خود را به یاری می‌طلبد و آنها به خاطر عدم آشنایی با فن شنا یا وسیله‌ای برای نجات نداشته‌اند به نتیجه نمی‌رسیدند. چنین تصویر می‌شود که انسان اولیه شنا را از حیوانات آموخته است و برای زیستن آن را گسترش داده‌اند.

مقدمه
بنا به دلایل زیر، هر کسی باید شنا کردن را به خوبی بداند:
۱- برای حفظ جان در مواقع خطر: سالانه بیش از ۷۰۰۰ نفر در ایالات متحده غرق می‌شوند که با کمی صرف وقت در آموزش شنا، می‌توان از بسیاری از این مرگ و میرها جلوگیری نمود.
۲- برای حفظ اندام و سلامتی: متخصصین معتقدند که شنا کردن یکی از بهترین ورزشها برای حفظ سلامتی است.
۳- برای تفریح.
۴- برای شرکت در مسابقات ورزشی.

شنای کرال سینه
شنای کرال سینه، سریعترین و مؤثرترین نوع شنا در رقابتهای شنا می‌باشد. در مسابقات استیل آزاد که شناگر می‌تواند هر نوع روشی را انتخاب نماید. تقریباً در تمام موارد، شناگران از این روش استفاده می‌کنند. در مسافتهای طولانی هم از شنای کرال سینه استفاده می‌شود زیرا خستگی کمتری ایجاد می‌شود. بنابراین شما نمی‌توانید خود را یک شناگر بدانید مگر اینکه این نوع شنا را یاد بگیرید.

وضعیت قرارگیری بدن در کرال سینه
بدن باید در یک وضعیت صاف قرار گیرد. اگر سرتان را خیلی بالا نگهدارید یا اینکه نحوه پا زدنتان مؤثر نباشد قادر نخواهید بود که در یک خط مستقیم و به صورت مستقیم شنا کنید. باسن شما باید به قدری بالا قرار گرفته باشد که درست از سطح آب کمی پائین‌تر بماند.
وضعیت خوب بدن
بدن کشیده و افقی قرار گرفته است. با چرخاندن سر به یک طرف، تنفس انجام می‌شود. با استفاده از بالا نگهداشت باسن، پا زدن به طور مؤثر انجام می‌شود و هیچ گاه نباید عمل تنفس را با بالا آوردن سر انجام داد زیرا این کار باعث می‌شود که باسن به سمت پایین بیاید.
اگر شما هم با چنین موردی روبرو هستید، کنترل کنید که پایتان را چگونه قرار داده‌اید. با استفاده از یک تمرین که باعث کشیده شدن مچ پا می‌شود افزایش قابلیت ارتجاع مفصل مچ پایتان شوید.

خم شدن زانو
دومین اشتباهی که ممکن است در هنگام پا زدن لرزشی انجام دهید خم کردن زیاد زانوها است. زانوها باید فقط کمی خم شوند و تا آنجاییکه می‌توانید باید در تمریناتتان عادت کنید که زانوهایتان خم نشوند و راست بمانند.
وضعیت خوب پاها: در حالیکه انگشتان کشیده و مستقیم قرار گرفته‌اند.

مراحل پا زدن لرزشی
۱- پای چپ به پایین ترین قسمت و پای راست به بالاترین قسمت رسیده است.
۲- در حالیکه زانو صاف نگهداشته شده، پای چپ شروع به بالا رفتن می‌کند. پای راست در حالیکه زانو کمی خمیده است به سمت پایین حرکت می‌کند.
۳- پای چپ در حالیکه زانوی آن صاف است به بالا می‌رود.

پا زدن لرزشی (Flutter kick)
مؤثرترین روش پا زدن، روش لرزشی می‌باشد. در این روش زانو تقریباً راست بوده و در حالیکه انگشتان پا مستقیم و کشیده قرار گرفته‌اند. پاها به بالا و پائین آورده می‌شوند. فاصله پاها از یکدیگر باید حدود سی سانتیمتر باشد. وظیفه اصلی پاها، قرار دادن بدن در یک وضعیت مستقیم است.
بهترین روش برای تمرین پا زدن، استفاده از تخته شنا (kick board) می‌باشد. این تخته ها که از پلاستیک فوم ساخته شده‌اند، وسیله خوبی برای شناگران مبتدی و همینطور برای شناگران پیشرفته و حتی قهرمانی می‌باشد. شناگران حرفه‌ای معمولاً روزی ۲۰ دقیقه از تخته شنا استفاده می‌کنند یعنی به وسیله آن حدود یک کیلومتر در روز شنا می‌کنند. این نوع تمرین برای تقویت ماهیچه های پاها و نیز درست قرارگیری آنها بسیار سودمند و مفید است.
وقتی تخته شنا را در جلوی خود می‌گیرید، هیچگاه آنرا به پایین فشار ندهید بلکه آنرا به جلو هل دهید. بدنتان را افقی نگهداشته و شانه‌هایتان را در زیر سطح آب قرار دهید. در هنگام پا زدن، هیچگاه پاهایتان را از آب بیرون نیاورید بلکه اجازه دهید که پاشنه و کف پایتان تا سطح آب بیایند. نه تنها افراد مبتدی بلکه بعضی از شناگران ماهر نیز پاهایشان از آب بالا می‌آید که این عمل باعث عدم کارایی صحیح پا زدن آنها می‌شود.

وضعیت پاها
وقتی که از پا زدن لرزشی استفاده می‌کنید، انگشتان پایتان باید کشیده و راست باشد. اگر در هنگام پا زدن با استفاده از تخته شنا به خوبی به جلو نمی‌روید، احتمالاً یا به علت عدم کشیده و راست بودن پاها و انگشتان است یا به علت خم کردن زیاد زانوها من شناگرانی را دیده ام که با وجود پا زدن فراوان، در یکجا مانده‌اند و به جلو نرفته‌اند.
– پای راست در حالیکه کمی زانو خمیده شده به پایین می‌رود.
۵- کف پای چپ به سمت بالا رفته و زانوی راست به سمت پایین می‌رود این عمل با خم شدن زانوی چپ و راست شدن زانوی راست تکمیل می‌گردد.
۶- پای چپ به بالاترین قسمت حرکت آمده و زانوی آن کمی خم شده است. پای راست در پایین‌ترین قسمت حرکت قرار گرفته و زانوی آن صاف شده است.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 33

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط