دانلود پاورپوینت معماری آمریکای لاتین (آزتک، مایا)

دانلود پاورپوینت معماری آمریکای لاتین (آزتک، مایا)

دانلود پاورپوینت معماری آمریکای لاتین آزتک مایا
پاورپوینت با عنوان «معماری آمریکای لاتین (آزتک، مایا)» می باشد که در ۱۴ اسلاید تهیه و تنظیم شده است.

LOUCATION
ساکنان اقوام این تمدن در کنار رشته کوههای آند و راکی ودر کنار خلیچ مکزیکو زندگی می کردند. مردمان اولیه این تمدن در ابتدا از تنگه برینک ما بین روسیه و آلاسکا گذر کردند که پس از آخرین دوره یخبندان آب دریا بالا آمده و ارتباط آنها با اقوام آسیایی خود قطع شده است. این قوم مهاجر به ۳ دسته تقسیم می شدند که ساکنان اقوام آمریکای مرکزی به دلیل جنگها و تصرفات بیش از اندازه خود  پیشرفته تر از دیگر قومیتها بودند.

مکان یابی
هنر و فرهنگ آمریکای لاتین
اطلاعات اولیه در رابطه با معماری آزتک
معماری آزتک از سبک های مطرح معماری آمریکاست. عالی ترین دوره این تمدن  در بین سالهای۲۰۰ تا ۹۰۰ م ست که دوره کلاسیک نام دارد.

درطول دوران ۳۰۰۰ ساله این تمدن مذهب پدیده ای اصلی و محوری بوده است که با جامعه آن زمان اجین شده بود و موجب پدید آمدن حکومتهای یزدان پرستانه شد.از این رو معبد و ملحقات آن هسته مرکزی همه شهرکها و شهرها بوده است.امریکا نیز همانند دیگر تمدنها از طبقه اشرافیت برخوردار بوده که تمام محصولات دهقانان را غصب میکردند و آن را صرف ساخت بناهای سنگ تراش خود کردند. اغلب مردمان این تمدن کشاورز و کارگر بودند که در خانه های نی پوش و گالیپوش(همانند خانه های اروپای وسطا) زندگی می کردند.
پرستش طبیعت از مناسک آیین آنهاست که معابد خود را بروی تپه ها می ساختند که پشته نام داشتند. فرم کلی این پشته ها به شکل هرم و از جنس سنگ تراشیده بود.گاه این معابد مقبرهای را نیز در بر می گردد.ارتفاع این پشته ها گاه به ۳۰ متر نیز می رسید.

مهارت اقوام آزتک در آفرینش حجم های ساختمانی بی پیرایه و طاقهای پیش آمده در طبقه است

آثار به جا مانده از آزتک
پشته
احجامی شبیه به زیگورات است که در ابتدا در روی تپه ها برای پرستش طبیعت ساخته می شده.
این معابد بعضا در راس خود مقبره ای را نیز در بر می گرفته. از نظر سازهای بر عکس زیگورات که از خشت ساخته می شد از سنگ تراشیده استفاده می کردند“این مجموعهُ پیجیده از پیلپا یه های سنگی و تیغه های نازک داخلی (که درون آن را خاک و قلوه سنگ پر شده)ساخته می شده است.
نمای بیرونی این معابد از سنگهای خوش تراش روکش شده است.
از ویژگیهای این معابد آمریکای لاتینی رعایت تناسبات دقیق و آرایش فضاها بوده.تزیینات این معابد به صورت قالبندی ساده بر روی شکوه حجمی مکعبی آن است.

سردیس غول آسا
از عناصر و الگوهای آرایشی شهرها بودندکه نماد شهر بود. از نمونه این عناصر سردیس های غول آسایی بوده که از سنگ تراشیده می شدند. از نمونه های این مجسمه ها سردیس ها سردیس سان لورنسو است. جنس این سردیس سنگ بازالت است که در دوره آزتک ساخته شده است.
وزن تندیس ده تن و ارتفاع این سردیس ۱/۸ متر است که در موزه مردم شناسی خالیا مکزیک نگه داری می شود.این مجسمه نماد فرمانروایان اولمک است که با کلاهخودی چسبان“ ابروهای در هم کشیده“ لبهای برجسته و چشم های فراخ است.


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 14

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط