صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  درمان شوره پوست بدن و سر

درمان شوره پوست بدن و سر


درمان شوره پوست بدن و سر

شوره پوست بدن و سر
شوره‏اى که در پوست بدن پیدا مى‏ شود اگر قارچى و میکروبى و یا در اثر عارضه بعضى بیماریها مانند اکزماى شوره‏ دار و غیره باشد مداواى آن بیمارى همان مداواى شوره سر خواهد بود امّا اکثر مواقع شوره‏ ها بخصوص شوره سر پوسته‏ هائى است که تشکیل شده ‏اند از سلولهاى مرده طبقه شاخى پوست بانضمام چربى پوست و مواد خارجى مانند گرد و غبار هوا و غیره و از میان قسمتهاى مختلف بدن این نوع شوره اکثرا در سر خودنمائى مى‏ کند و ما در این بحث از شوره سر گفتگو خواهیم کرد.

اگر شوره سر از قارچ باشد از داروهاى کشنده قارچ مانند جوشانده شحم حنظل باید استفاده شود بدین طریق که شحم حنظل را بخیسانند یا بجوشانند و از آب صاف‏ شده چند روز صبح و شب به پوست سر بمالند و قدرى ماساژ دهند تا قارچ‏ها از بین بروند.

اگر شوره سر مربوط به زخم هاى موجود در پوست سر باشد باید زخمها را مداوا نمود.
زمانى که شوره سر از نوع ساده آن مى‏ باشد و از پوسته‏ پوسته شدن لایه شاخى پوست سر بوجود مى‏آید در این حالت باید زاج سفید را پودر کنند و از پودر حاصل در سرکه‏اى که داغ کرده‏اند بریزند و چند روز صبح و شب روى سر ریخته و پوست سر را با این محلول مالش دهند تا شوره‏ها از بین بروند.

بعضى مواقع شوره‏ هائى که در سر بوجود مى‏آیند بصورت قطعات بزرگند و بزودى از بین نمى‏روند این نوع از شوره را شوره حزّازى یا شبه کچلى گویند و براى مداواى آن بهتر است از داروهائیکه در مداواى کچلى بکار برده مى‏شوند استفاده شود و سر را مرتب بشویند و پاکیزه نگهدارند و در صورت امکان تمام سر یا جاهایى که خشکه و شوره دارند بتراشند.
امّا زمانى که شوره سر در اثر بیمارى پسوریازیس باشد بسیار سخت علاج است و باید مداواى پسوزیازیس یا داء الصدف بشود.

داروهاى زیر در مداواى اکثر شوره‏ هاى سر مفید مى ‏باشند
۱- با آب جوشانده شحم حنظل روزى دو سه بار سر را شستشو کنند.
۲- زهره گاو نر را با گوگرد پودر کرده مخلوط کنند و صبح و شب به پوست سر بمالند و قدرى ماساژ دهند.
۳- زاج زرد و مویزک را پودر کرده در مقدارى آب بخیسانند پس از بیست و چهار ساعت صاف کنند و از آب صاف‏شده به پوست سر بمالند شوره‏ها را از بین خواهد برد ضمنا مى‏توان پودر حاصل مذکور را با روغن زیتون مخلوط کرده و پس از خوب تراشیدن موها به پوست سر بمالند و قدرى ماساژ دهند.
۴- برگ مورد و سلاب جفت و شحم حنظل را بطور مساوى گرفته بجوشانند صاف کنند و از آب صاف‏شده روزى چند بار به پوست سر بمالند و قدرى ماساژ دهند اکثر شوره‏ها را از بین مى‏برد.