صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  دروغ هایی که هر روز به خودتان می گویید!

دروغ هایی که هر روز به خودتان می گویید!


دروغ و دروغ گویی امری طبیعی در زندگی برخی انسان ها است، اما برخی از این دروغ ها به عنوان یک راه برای فریب خود شما استفاده می شوند که باید آنها را شناخته و از خود دور کنید.

دروغ های روزمره که به خودتان می گوئید

بسیاری از زوج ها و حتی افراد مجرد در یک طیف زمانی خواص علی رقم وجود صحت و حتی میل باطنی از بیان کردن یک سری مسائل در واقعیت پروا دارند و این ترس را با گفتن دروغ هایی پنهان می کنند. رابطه زناشویی و یا هر رابطه دیگری با گفتن دروغ درست نخواهد شد بلکه با روراست بودن و تلاش برای یافتن راه حل برطرف می شود.

جملات (دروغ های) بسیار آشنا؛ رابطه من با همسرم بدون هیچ تلاشی خوب است

بسیاری از زوج ها زمانی که می خواهند اولویت های زندگی شان را هماهنگ کنند، رابطه صمیمانه شان را کنار می گذارند. شما باید تصمیم بگیرید این رابطه در زندگی شما مهم است و برایش وقت و انرژی بگذارید. گفته های شما آن قدر که عملتان مهم است، تأثیر ندارد.

نکته:به کارهایی که انجام می دهید، نگاهی بیندازید و مطمئن شوید آنچه لازمه رابطه است انجام داده اید و به اندازه کافی وقت و انرژی برای رابطه تان گذاشته اید.

روابط زن و شوهر ها

با خودتان روراست باشید!

آنچه من می خواهم را او باید خودش بداند !
خیلی از افرادی که در رابطه زناشویی قرار دارند، از شریک شان انتظار دارند که یک ذهن خوان واقعی باشد. اگر انتظار دارید او یک روانشناس باشد باید بدانید، اشتباه می کنید و آسیب زیادی به رابطه تان وارد می کنید. اگر می خواهید نیازهای تان برآورده شود باید به دیگران بگویید که از آنها چه چیزی می خواهید. شما همچنین باید طوری به آنها بگویید که بشنوند. گاهی اوقات این جسارت می خواهد اما باید بدانید وقتی واضح آنچه می خواهید را بیان می کنید از خشم و سوءتفاهم جلوگیری می کنید.
نکته:چه چیزی می خواهید که طرف مقابل تان بداند؟ تنهایی بیشتر؟ ابراز احساسات بیشتر؟ کمک بیشتر در خانه، گذران وقت با دوستان؟ تنها راهی که می توانید هر کدام از اینها را به دست آورید این است که آنها به طور مستقیم بیان کرده و از همسرتان بخواهید.
لازم نیست مدام به او بگویم دوستش دارم 
یکی از بزرگ ترین دروغ هایی که زوج ها به هم می گویند این است که وقتی وارد زندگی مشترک می شوند هرگونهابراز احساسات را همانجا پشت در می گذارند. هیچ چیز مهم تر از حقیقت نیست. شاید با خودتان فکر کنید که لازم است تشکر کنید اما وقت و انرژی برای گفتن آن نمی گذارید. باید این عادت را پیدا کنید که هر نوع احساس قدردانی را بروز دهید با انجام مداوم این کار خواهید دید چقدر رابطه تان شادتر خواهد بود.
نکته:اگر کسی کاری برای شما انجام داد با دقت توجه کنید و یک کلمه توام با تقدیر و تشکر بیان کنید. این کلمه یا عبارت می تواند چیز ساده ای مانند «چقدر لبخندت رو دوست دارم» یا «شام چقدر خوشمزه بود» باشد.
ما اصلا با هم دعوا نمی کنیم!!
هیچ رابطه زناشویی عاری از مسئله نیست اما اگر شما با آدم درستی در ارتباط باشید مشکلات با تلاطم کمتری از شما رد خواهند شد. گفتن این دروغ به خودتان باعث می شود، زمانی که برای اولین بار با همسرتان دچار مشکل می شوید، نتوانید از پس حل آن بربیایید.
نکته:رابطه زناشویی یک نوع مسئولیت پذیری دوطرفه به همراه دارد که هر طرف باید تلاش کند، بخش مربوط به خودش را بهبود ببخشد. این نکته را از یاد نبرید که شما با هم قوی تر هستید تا هر کدام به صورت تک تک.
همیشه من مقصرم
هیچ وقت بین زوجین، همیشه یک نفر مقصر نیست و معمولا اشتباه از دو طرف اتفاق می افتد اما گناهکار جلوه دادن خودتان، بستری برای شریک زندگی تان فراهم می کند تا هر روز حق به جانب تر از دیروز با شما برخورد کند.
نکته:روابط زناشویی و به طور کلی هر نوع رابطه ای توأم با عمل و عکس العمل است بنابراین اگر در مورد هر مشکلی فکر می کنید تقصیرش متوجه شماست، این مسئله را بررسی کنید تا بیخود خودتان را محکوم نکنید.
من با همسرم کامل می شوم
واقعیت این است که هیچ کس نمی تواند شما را کامل کند در حالی که شما یک آدم کامل برای خودتان هستید. روابط می تواند سطح زندگی ما را بالا ببرد اما نمی تواند آن را بسازد یا حتی از بین ببرد.
نکته:باید بدانید شما به عنوان یک انسان کامل هستید و قرار نیست شما و همسرتان مانند دو نیمه گمشده با هم برخورد کنید که با پیدا کردن هم کامل می شوید. فقط کافی است سطح کیفی زندگی تان را ارتقا دهید. این از شما انسان بهتری می سازد نه کامل تر.
چون او مرا دوست دارد من می توانم هرطور که دوست دارم رفتار کنم
خیلی اوقات افراد در روابط شان با شریک زندگی شان خیلی بدتر از آشنایان یا حتی غریبه ها رفتار می کنند. آنها خیال می کنند چون همسرشان دوست شان دارد آنها مجوز هر نوع رفتاری را خواهند داشت. این دقیقا خلاف چیزی است که برای زنده نگهداشتن عشق به آن نیاز دارید.
نکته:این هفته یک کار خوب برای همسرتان انجام دهید بدون آنکه انتظار داشته باشید، چیزی دریافت کنید.
راه و روش های من بهتر است
این امکان که نظر یا روش فرد دیگر در انجام کاری به همان اندازه درست باشد که روش شما، اصلا دور از ذهن نیست. تنها چون راه آنها متفاوت است به این معنا نیست که اشتباه می کنند. اگر مدام قضاوت کنید دیوار دفاعی سختی دورتان ساخته اید که فرصت ابراز عشق را از یکدیگر می گیرید.
نکته:کسی را انتخاب کنید که به نظر می رسد همیشه دکمه عصبانیت یا قضاوت را در شما روشن می کند. در طول مکالمه فقط به این فرد گوش کنید بدون قضاوت، نه چیزی بگویید و نه چیزی به ذهن تان بیاورید، خب چه کشف می کنید؟