صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » مدیریت  »  مقاله اصول سرپرستی در مدیریت

مقاله اصول سرپرستی در مدیریت

دانلود تحقیق و مقالات رشته مدیریت با عنوان دانلود مقاله اصول سرپرستی در مدیریت در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله اصول سرپرستی در مدیریت

اصول ایجاد رابطه خوب با دیگران
با افراد چگونه باید رفتار کرد؟ در پاسخ باید گفت شناخت نیازها , خصوصیات فردی و انتظارات (توقعات) اساسی , شرط لازم برای ایجاد رابطه خوب است ولی اینکه چگونه باید با افراد رفتار کنیم هنوز پاسخ داده نشده , برای رفتار مناسب و داشتن رابطه خوب انسانی لازم است اصول پایه رفتار با دیگران را بشناسیم و بر آن اساس با دیگران ارتباط برقرار کنیم , اصول مورد نظر عبارتند از :
•اصل اول – با افراد طبق خصوصیات فردی آنها رفتار کنید : ویژگیهای فردی تشکیل دهنده شخصیت افراد می باشد , باید به تفاوتهای فردی توجه کنیم تا رفتاری مناسب با دیگران داشته باشیم برای مثال وقتی فردی بسیار جدی است بطور طبیعی رفتار توام با شوخی را در حین کار نمی پذیرد و یا فرد ی که بطور رسمی ارتباط برقرار می کند شاید هیچگونه علاقه ای به ارتباط دوستانه (غیر رسمی) با همکارش نداشته باشد .
•امروزه روان شناسان اعتقاد دارند که هر انسانی صندوق بسته و قفل شده ای است که برای ایجاد ارتباط با او می باید کلید گشودن این صندوق را بیابیم , در اینجا منظور از صندوق همان شخصیت ناشناخته فرد و کلید نیز شناخت خصوصیات فردی می باشد .
•اصل دوم – افراد را از وضعیت کاریشان آگاه کنید : کار و رفتار مطلوبی که از افراد انتظار داریم باید برای همه کارکنان به روشنی تعریف شود رفتار خوب با تایید و پاداش تقویت شود و رفتار نامطلوب با واکنش مناسب تصحیح گردد.
•اصل سوم – افراد را بموقع و به شکل مناسب تشویق کنید : تشویق موجب پایداری و تقویت رفتار افراد می شود ولی تشویق هنگامی موثر خواهد بود که در زمان خودش انجام گیرد و با تاخیر همراه نباشد و دیگر اینکه شکل تشویق مناسب و در حد ارزش کار فرد باشد نه کمتر از آن .
•اصل چهارم – از تغییرات ناگهانی دوری کنید و قبل از ایجاد تغییر , افراد را آگاه کنید : افراد بطور طبیعی تغییرات را نمی پذیرند , زیرا طبیعت انسان به گونه ای است که با وضع موجود سازگار گردیده و علاقمند به تغییر وضعیت موجود نیست ولی اگر قبل از تغییرات افراد را آماده کنیم و علت تغییرات را برای آنها بگوییم و بدریج تغییرات را انجام دهیم . آنها کم کم خود را با وضع جدید سازگار می کنند و تغییرات را به عنوان واقعیت می پذیرند.
•اصل پنجم : از استعداد و توانایی افراد به بهترین شکل استفاده کنید : شناخت استعدادها و به کارگیری آنها موجب رضایت و پیشرفت افراد می گردد.

فهرست مطالب
اصول ایجاد رابطه خوب با دیگران
نقش واژه ها و جملات در روابط انسانی
ارتباط میان اصول پایه رفتار با دیگران و انتظارات اساسی افراد
انواع مشکلات و چگونگی برخود یک مدیر
امکان تبئیل مشکلات
چگونه  می توان از بروز مشکل جلوگیری کرد؟
مشکلاتی که سرپرستها برای خود ایجاد می کنند
چرا برخی از سرپرستها در رهبری افراد موفق نیستند؟
نقش سرپرست در تنش زدائی و رفع بحران در سازمان
پنج اصل سرپرستی موفق
نکات مهمی برای سرپرستی
منابع و مآخذ


تعداد صفحات : 24 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود