صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  مقاله بهینه سازی بال شمالغربی بیمارستان هاشمی نژاد (شامل طبقه اول و همکف) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی

مقاله بهینه سازی بال شمالغربی بیمارستان هاشمی نژاد (شامل طبقه اول و همکف) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود مقاله بهینه سازی بال شمالغربی بیمارستان هاشمی نژاد (شامل طبقه اول و همکف) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله بهینه سازی بال شمالغربی بیمارستان هاشمی نژاد (شامل طبقه اول و همکف) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی

مقدمه:
موضوع: بهینه سازی بال شمالغربی بیمارستان هاشمی نژاد (شامل طبقه اول و همکف) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران.
سال تأسیس: ۱۳۴۳٫
خدمات بیمارستان: یکی از مراکز قدیمی دانشگاهی و مرکز فوق تخصصی کلیه ایران می باشد.
هدف از بازسازی:
۱- مجهز کردن بیمارستان به دستگاههای پیشرفته و مدرن در خصوص پیوند کلیه و متعلقات آن.
۲- برچیدن تجهیزات پزشکی قدیمی و جایگزینی تجهیزات تازه و بهداشتی و گسترش خدمات به بیماران کلیوی و …
این مرکز در اواخر خردادماه به همت دفتر ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران با پیمانکاری شرکت مهندسی کنترل ولت (control volt. Eng. Co) بازسازیش آغاز شد و با برنامه های زمان بندی شده مقرر شده که بصورت تقسیم بندی بیمارستان به چندین فاز، این مرکز بطور کامل بازسازی شود که پیمانکار مذکور هم اکنون فاز ۱ را که شامل طبقه اول و همکف می باشد آماده طبقات مذکور شامل بخشهای ذیل می باشد:
طبقه همکف: شامل اسکن – سرپرست پزشکی هسته ای – سنگ شکن – سی تی اسکن – هوارسان – اتاق تزریق – آماده سازی دارو – ریکاوری – اتاق معاینه – اتاق کدگذاری – بایگانی مدارک پزشکی – سرویس ها و … می باشد.
طبقه اول: شامل ۵ اتاق اتاق عمل – ریکاوری – سیتوسکپی – اسکراب – استریل فرعی – اتاق کثیف – رختکن کادر درمانی (آقایان و خانم ها) – استراحت کاردرمانی (خانم و آقایان) – اتاق تمیز – گزارش نویسی – سرپرستاری – ایستگاه پرستاری و … می باشد.

یک رگی کردن ساختمان
بعد از پی سازی و ایزولاسیون در ساختمانهای آجری معمولا روی پی را طبق نقشه یک رگ آجر نی چینند و باصطلاح ساختمان را یک رگی می نمایند. در موقع یک رگی کردن ساختمان باید دقت کافی بعمل آید که اندازه ها کاملاً مطابق نقشه باشد. بعد از یک رگی کردن ساختمان مجددا ابعاد اطاقها و راهروها و سرویسها را کنترل نموده و مخصوصاًاز گونیا بودن تمام قسمتها بوسیله چپ و راست گرفتن مطمئن می شویم. در این مرحله عرض ئیوارها باید مطابق نقشه باشد. سپس اقدام به دیوارچینی می نمایند.
لایه های مختلف دیوارچینی
۱- آجرچینی به پهنای مختلف
۲- ملات

دیوار
برای جداسازی قسمتهای مختلف ساختمان بکار می رود. به این نوع دیوارها پارتیشن یا جداکننده می گویند. تیغه دیواری است به پهنای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سانتیمتر. تیغه های بلند و طویل را نمی توان به پهنای ۵ یا ۱۰ سانتیمتر ساخت زیرا تیغه های ۵ یا ۱۰ سانتیمتری با ابعاد زیاد ایستا نخواهد بود. ملات تیغه های ۵ سانتیمتری معمولا گچ و خاک است.

عرض دیوار
عرض دیوار معمولا بستگی به ارتفاع آن و باری که روی آن قرار می گیرددارد و معمولا دیوارهای ساختمانهای دو تا سه طبقه را ۳۵ سانتی متری و و سه تا چهار طبقه را ۴۵ سانتی متری می سازند و می توان در یک ساختمان چهار طبقه عرض دیوار را در طبقه اول ۴۵ سانتی متر و در سه طبقه بعد ۳۵ سانتی متر ساخت. برای ساختمانهای یک طبقه اگر از ملات ماسیه سیمان و یا سیمان آهک استفاده نمایند می توان دیوارهای حمال را ۲۲ سانتیمتری هم بچینند.

ملات
ملات ماده چسبنده ای است که بین دو قشر از مصالح ساختمانی قرار گرفته و آن دو قشر را به خود می چسباند. ملات یکی از مهمترین مصال مصرفی در ساختمان است که در همه جای ساختمان به شکلهای مختلف مصرف می شود.

فهرست مطالب
۱- مقدمه
۲- یک رگی کردن
۳- دیوراچینی
۴- دیوارسازی
۵- ملات و انواع آن
۶- لایه های مختلف دیوار اطاقها
۷- کف سازی
۸- سرویس ها
۹- سقف کاذب
۱۰- در و پنجره


تعداد صفحات : 24 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود