صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  مقاله دستور العمل ساختن پاپیروس

مقاله دستور العمل ساختن پاپیروس

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود مقاله دستور العمل ساختن پاپیروس در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۶ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


دستور العمل ساختن پاپیروس :
پاپیروس یکی از مهمترین مواد در تاریخ می باشد . از قرن ۱۱ م ماده مترشحه برای ساختن آن گم شد . متن ابتدایی نامبهم مورد بحث قرار گرفته ساختن پاپیروس و دانستن محل زیست آن می باشد . آزمایشهای اخیر دردو مرتبه بدون تجدید مراحل مختلف ساختن پاپیروس نتیجه داد . مطالعه با میکروسکوپ روشن وSEM در رسیدگی به این روشها منتقل شده بود . نشان ویژه شکلها ( کیفیتهای ) پاپیروس طرز عمل آوریهای مختلف آن را شرح می دهد . مطالعه امکان تشخیص دادن دو پاپیروس موجود در امتحان را آشکار کرد .
پاپیروس یکی از تعداد زیادی ماده مصری است . گریک رومن متنهایی حفظ شده را دارند . به زودی متنابهی از کتاب مقدس انتخاب شده و همچنین روی پاپیروس نوشته شد . در دوره هلنستیک وقتی وسترن کاملاً پیشرفت کرد کلمه بر روی پاپیروس نوشته شد . میلیونها کتاب پاپیروس ساخته شدند . در آن زمان آن بهترین محصول صادراتی مصر بود . پاپیروس استفاده شده در سیکل بعد از قرن ۱۱ م . به نظر آن یکی از ماده های نخست بود که می توانست متصدی حمل و نقل تمدن وسترن باشد. {۱} نظریه مهم بودن ماده حیرت انگیز آن هست که توصیف نامبهم حقیقت مرحله عمل آوری آن قطعی نیست . توزیع مرحله عمل آوردن با پلینی . فقط یکی است که هنوز وجود دارد ، بسیار روشن نیست و شاید منجر به تفسیرهای گوناگون شود . کوششها تجدید مرحله ساختن ناموفق اثر را برای یک مدت طولانی انتقال می دهد . اولین تجدیدها با براک جیمز در ۱۷۹۰ . با استودهارد در ۱۸۳۴ و پایان با لوکاس در ۱۹۲۸ . موفقیت بسیار زیادی دیده نشد فقط پیروی کردن از پرکینس و گان نتیسکم در ۱۹۳۰ یک محصول قابل استفاده را نتیجه داد .مطالعه مدرن وآزمایشها با لوئیس و راگاب {۲}، قابل استفاده است در یک روش که اکنون می آید پذیرفته شود در ساختن مرحله کلاسیک که محصولات تجاری ورقهای پاپیروس با راگاب و ال کاتان {۳} انجام می شود براستی شباهت آن با پاپیروس عتیقه (باستانی ) دیدنی است .

۱۰۱ مرحله ساختن
گیاه پاپیروس ، که تقریباً به طول سه متر هست عمل آورده می شود ، فقط بالاتر از سطح آب قطع شده (ه ،ت، بعد قسمتی از ساقه که مورد نیاز است به طول ( معمولاً حدود ۳۰ سانتی متر ) و باریک بریده شد . دورتر از پوسته بیرونی نرم سفید . اهمیت ساخت هسپس اونگیتا دینالی در طول باریک بریده شد . نوارهای باریک (حالت ۱) . این نوارهای باریک زیر آب گذاشته شده اند و توزیع کامل (دقیق) آب در سلولهای پارنچیمال و ساختن نوارهای باریک نرم را انجام می دهند . در آب نوارهای باریک پاپیروس بصورت کمی نیم شفاف و بالای سراشیبی بدست آمد . یک ردیف بعد از باریکه ها موازی با اندازه مورد نیاز ورقها تنظیم می شود ( در مهارت مدرن در یک قسمت پارچه یا پشم مالیده ).
هر نوار باریک یکبار پیچیده می شود . وقتی این لایه کامل شد ، یک لایه دوم یکسان رویش تنظیم می شود . برای باریکه ها لایه خواباندن در اولین بار عمودی است (حالت ۲) . بعد دو لایه ورقها چکش زده می شوند و به شکل تومار یا مسطح در می آیند . سپس با خیس کردن ساختمان آن را ورقه ورقه می کنند ( با قسمتی دیگر پارچه یا پشم مالیده می پوشانند فشار می دهند تا خشک شود . این درمان باریکه ها می باشد هم شیمیایی {۴} و فیزیکی {۵} ورقه های قابل انعطاف برگزیده شده آن ها را به هم دیگر می چسبانند و می بندند .۱٫۲ مرحله دیگر کار هندریکس یک گذر در تاریخ طبیعی پلینز هست که درتوصیف
عمل آوری نوشته می شود . نتیجه دریک گزارش جدید {۶} . پیشنهاد دکتر هندریکس اساس اصلی یک دلیل زبان شناسی است . بحث او حول موضوع پلینز دور می زند چگونگی ساخته شدن دو لایه پاپیروس :
فیلارز معمولاً به صورت هرچه بزرگتر باریکه کوام لتیسیمز برده می شود یک تفاوت مهم بین دو پهنای باریکه که در ضخامت ساقه محدود
می شود وجود دارد . این به نظر می رسدکه ساخته شده کوام لتیسیمز مطابق با روش باستانی بر طبق فیلارز غیر ممکن باشد از آنجائیکه عرض باریکه ها ثابت بکار رفته در این صورت وجود کوام لتیسیمز بی معنی می شود .
بعلاوه نوارهای باریک مطابق پلینی ، توسط چاقو از ساقه قطع نشده بودند اما “دیویزواکو” با یک سوزن جدا شده بود . تشریح پلینی قابل مجسم خواهد بود اگر مغز تیره آن تا انتهای مغز داخلی آن توسط سوزن کنده شود البته بدون اینکه آسیبی بهآن برسد . در ادامه این تشریح قسمتی از ساقه با پوسته خارجی کنده شده با استفاده از سوزن در طول یکی از سه گوشه مغز تیره شکاف داده می شود . سپس سوزن به طور همطراز و همسان از یک طرف از بالا تا پایین حرکت می کند . زمانیکه دوم گوشه بدست آمد مغز تیره به راحتی ۶۰ درجه برمی گردد بنابراین کندن بدون هیچ آسیبی تا انتها ادامه دارد . بنابراین به طور پی در پی ساقه تا پایین کنده می شود تا به مغز داخلی برسد که درنهایت به یک ورق تبدیل می شود . (شکل ۳) ( مغز تیره تا مغز داخلی در طول خطهای لکه و نقطه دار کنده شده است )
دو تا از این ورقها به هم فشرده شده بودند ، مثل متدهای سنت و قدیمی ، یکی با رشته ها (فیبرها ) یی که حرکت عمودی داشتند و دیگری با رشته ها ( فیبرها ) یی که حرکت افقی داشتند . و نتیجه این آرایش فیبرها یک تکه کاغذ پاپیروس مخصوص نوشتن با کیفیت خوب بود (شکل ۴) ( ساختار یک پاپیروس خارج از دو ورق کنده شده ) .
در آخرین مطالعات انجام شده به این نکته اشاره شده است که هر دومتد ممکن است در دوران گذشته استفاه داشته است . این مسئله سؤالاتی را بوجود می آورد که آیا ساخت پاپیروس در طی فرایند مخصوصی محدود به معیار و ملاک ویژه ای بود ؟ و یا آیا انواع خاصی از پاپیروسها
می توانستند به دوره های اصلی ، محیطهای جغرافیایی با وضعیتهای مختلف نسبت داده شوند . تعیین فرایند ساخت و تولید پاپیری(papyri) ممکن است راههای جدیدی برای جستجوی دوباره باز کند و ممکن است وابستگی شدید و مهمی به واژه شناسی تاریخی و تطبیقی و نتایج تاریخی داشته باشد . {۷و۸} . به هر حال این خود به نظر می رسد که بسیار مشکل است با چشم غیر مسلح بین نوارهای باریک چاک خورده واقعی و شبیه آنها که به علت تا کردن شکستن و یا غلطاندن توده خشک و ترد پاپیروسها ایجاد می شود ، تمایزی قائل شد . جستجو برای تعیین و تشخیص هویت نمی تواند به تنهایی موضوعی برای یک پژوهش تخمینی قضاوتی باشد اما باید زمینه ای در آزمایشات فیزیکی داشته باشد . نیاز به یکسری مشخصات تشخیصی برای تعیین فرایند ساخت و تولید کاملاً واضح و بدیهی به نظر می رسد . آزمایشات میکروسکوپی امروزی و نوین گاهی اوقات به خوبی (papyri) پاپیری های قدیمی می تواند مفید باشد .
این مطالعات اولیه ، اولین قصد و کوشش برای تهیه جواب علمی به مشکلات انسانی است .{۹}


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود