صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  پاورپوینت آشنایی و مرمت حمام یعقوبیه

پاورپوینت آشنایی و مرمت حمام یعقوبیه

دانلود پاورپوینت آشنایی و مرمت حمام یعقوبیه
پاورپوینت آشنایی و مرمت حمام یعقوبیه در ۱۳۸ اسلاید برای درس مرمت ابینه تاریخی آماده شده است. چیدمان متون و تصایر استفاده شده در این پاورپوینت با نظم و زیبایی خاصی انجام شده و تصاویر کاملا مرتبط با توضیحات ارائه شده ، به درک بهتر مطلب کمک شایانی میکند. در ادامه می توانید مقدمه و فهرست و پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت آشنایی و مرمت حمام یعقوبیه را مشاهده نموده و در صورت تمایل آن را دریافت نمایید.
برابر مدارک تاریخی سابقه شست و شو در ایران به قبل از زمان زرتشت مربوط است. هخامنشیان از حمام های خصوصی استفاده می کردند که یک نوع آن در تخت جمشید کشف شده و در کنار آن لوازم شست و شو مانند کاسه سفالین به دست آمده است. با ظهور دین مبین اسلام و تاکید این دین بر پاکیزگی، تحولی در زندگی مردم بوجود آمد. عصر شکوفایی ایجاد حمام ها را باید متعلق به دوره صفوی دانست. در این دوره ایجاد حمام ها در تمامی شهرهای ایران رو به گسترش نهاد. شاردن، سیاح فرانسوی در دربار رضوی در سفرنامه ی خود تعداد حمام های اصفهان را ۲۷۲ دستگاه ذکر کرده است.
و نگاهی گذرا به متون دوران های مختلف موئد این امر است که حداقل در دوره ی اسلامی، حمام های عمومی فراوانی در شهرهای مسلمین وجود داشته و با توجه به تعداد آنها در هر شهر از حیث اهمیت قابل مقایسه با مساجدند.

درباره استان اردبیل
استان ‌اردبیل‌ از شهرهای تاریخی میباشد که در قسمت شمالغربی ایران قرار گرفته است. واژۀ اردبیل واژه‌ای اوستایی است که از دو کلمه آرتا ( مقدّس) و ویل (شهر) به معنی شهر مقدّس ترکیب شده است. وسعت این شهرستان ۳۸۱۰ کیلومتر مربّع است و چهرۀ عمومی شهرستان اردبیل متأثّر از ارتفاعات کوهستان‌های ساوالان (سبلان)، باغرو (تالش) و بزغوش است که این عوامل طبیعی سبب محصور شدن آن شده‌اند.
شهرستان ‌اردبیل‌ در اقلیم ‌خشک‌ قرار دارد که‌ ماه های ‌خشک ‌و یخبندان ‌آن ‌بیش ‌از ۸ ماه ‌است‌ و شدت‌ بارندگی‌ در بهار و پائیز بوده ‌و دارای ‌زمستان ‌سرد و تابستان‌ معتدل ‌است‌. پوشش ‌گیاهی ‌در این منطقه ‌به ‌صورت ‌استپی ‌بوده ‌و در شمالغرب ‌آن ‌پوشش‌ نیمه ‌جنگلی ‌نیز مشاهده ‌می‌شود.
زبان ترکی آذری ،زبان مادری عامه مردم این منطقه است ودین رسمی مردم استان اردبیل اسلام و مذهب آنان شیعه جعفری است.

اقلیم استان اردبیل
استان اردبیل از نواحی سرد سیر کشور به شمار می رود و بر روی هم دارای اب و هوای معتدل کوهستانی می باشد. عوامل اقلیمی متعددی در پیدایش و چگونگی اقلیم این استان نقش داشته اند که شامل ارتفاع زمین ، کوهستان ها ، عرض جغرافیایی بالا و نزدیکی به دریا و قرار گیری در مسیر بادهای باران زا می باشد.

سه جریان آب وهوایی با ویژگیهای متفاوت اقلیم و آب و هوای استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد :
۱- جریان مدیترانه ای با ماهیت معتدل که بیشتر بخارهای خود را در کوهستان های ترکیه ،زاگرس و آذربایجان غربی از دست می دهد،از غرب استان اردبیل را تحت تاثیر قرار میدهد. این جریان منشآ مهم و اصلی بارش های جوی ایران است. ورود آن به منطقه با تعدیل درجه حرارت ورطوبت هوا همراه است.
۲- جریان هوای سیبری آسیای مرکزی که ماهیتی بری و سرد دارد، از شمال شرقی وارد می شود وپس از عبور از دریای خزر و جذب بخار آب استان اردبیل را تحت تاثیر قرار می دهد ودر تابستان باعث کاهش شدید گرما و خنک شدن هوا می شود.
۳- جریان شمالی که دارای ماهیتی سرد است ،ورود این جریان از شمال و شمالغرب با سرمای شدید و بارش سنگین در استان همراه است. بطور کلی میزان بارش جوی در استان بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیمتر و فصل بهار و زمستان، فصل های بارندگی در منطقه می باشد.

احتمال وقوع اولین بارش برف در اردبیل:
با احتمال رخداد ۷۰ درصد  اولین بارش برف در شهر اردبیل در نیمه اول هر آذرماه خواهد بود
با احتمال رخداد ۹۰ درصد  اولین بارش برف در شهر اردبیل در نیمه دوم هر آذرماه خواهد بود
با احتمال رخداد ۱۰۰ درصد  اولین بارش برف در شهر اردبیل در نیمه اول هر دی ماه خواهد بو

 

فهرست مطالب:
مقدمه
درباره استان اردبیل
اقلیم استان اردبیل
جغرافیای تاریخی شهر اردبیل
عناصر بافت (شالوده شهر)
آشنایی با معماری حمام های تاریخی
تاریخچه حمام در ایران
قسمت‌های مختلف حمام
بررسی کامل معماری حمام از روی پلان
وجه تسمیه
تاریخچه و پیشینه
سیر تحول
معماری حمام
ورودی
بینه
میاندر
گرمخانه
خزانه
استخریا چاله حوض
شاه نشین
خن یا تون
دودکش و گربه رو
نورگیری و تهویه
مصالح
تزیینات
نمونه پلان های حمام ایرانی
بررسی حمام یعقوبیه
درباره حمام یعقوبیه
موقعیت بر روی نقشه
تصاویر حمام یعقوبیه قبل از مرمت
تصاویر حمام یعقوبیه در حین مرمت
تصاویر حمام یعقوبیه وضع موجود
بررسی ترتیب سلسله مراتب فضاهای مختلف حمام از روی پلان
سازماندهی فضایی
عملکرد فضاها
مصالح
تکنولوژی ساخت


تعداد صفحات : 138 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود