صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت اصول و روشهای طراحی پرسشنامه

پاورپوینت اصول و روشهای طراحی پرسشنامه

پاورپوینت اصول و روشهای طراحی پرسشنامه
این پاورپوینت در مورد اصول و روشهای طراحی پرسشنامه در 85 اسلاید کامل و شامل مقدمه،تعریف، اصول و روشهای طراحی پرسشنامه،پرشسنامه،طراحی پرسشنامه،پرسشنامه استاندارد چیست،شرایط پرسش‌نامه،روش های اجرای پرسشنامه ،انواع پرسشنامه ،پرسشنامه های جمع اجرا،پرسشنامه های پستی،تهیه شناسنامه پرسشنامه، و…و منابع می باشد.

قسمتی از متن:

چگونه پرسش‌نامه‌ای خوب و مناسب تهیه کنیم که به‌طور دقیق تصمیم و هدف مدنظرمان را مورد سنجش قرار دهد؟

پرسش‌نامه ابزاری تحقیقاتی با مجموعه‌ای از پرسش‌هاست که با هدف جمع‌آوری و ثبت اطلاعات استفاده می‌شود. ابزار اندازه‌گیری (در اینجا پرسش‌نامه) باید با حداکثر دقت و حداقل خطا طراحی و به کار برده شود. در اینجا با توجه به تجربه‌های علمی و عملی «نظربازار»، نکاتی کوچک، اما کلیدی مطرح می‌شود که می‌تواند به توسعۀ کیفیت و دقت نتایج حاصل از پژوهش‌های پرسش‌نامه‌ای منجر شود. امید است محققان عزیز با رعایت مباحث زیر به طراحی پرسش‌نامۀ مدنظر خود اقدام کنند.

 

باید توجه داشت که پرسشنامه طوری تدوین شود که اولا از نظر حجم ، حوصله بر نباشد و ظرفیت روانی پاسخگویان دراین زمینه در نظر گرفته شود و در ثانی از نظر موضوعی، سوالها در یک ارتباط منطقی با هم طراحی شوند و خلایی بین آنها ایجاد نشود. یعنی هر سوال به سوال ما قبل و بعد خود ارتباط و اتصال موضوعی داشته باشد.

 

اهدافتان را مشخص کنید

قبل از اینکه حتی اولین پرسش را بنویسید، بسیار مهم است که ایده‌ای بسیار روشن دربارۀ آنچه پرسش‌نامۀ شما قصد دارد به‌دست آورد، داشته باشید. اهدافی را بنویسید که قرار است در پرسش‌نامه سنجیده شود. دربارۀ چیزهایی که باید از ذهن مخاطب استخراج شود، فکر کنید. همچنین به چگونگی تحلیل هر پرسش برای رسیدن به نتایج مورد نیاز خود بیندیشید. گاهی اوقات مطرح‌کردن یک پرسش به مقدمه نیاز دارد. باید چندین پرسش فرعی مطرح شود تا درنهایت این پرسش بدون هیچ‌گونه موضع‌گیری پاسخ داده شود. هدف از طراحی پرسش‌نامه به‌دست‌آوردن حداکثر پاسخ‌های قابل استفاده و دقیق است. برای مثال یک شرکت تولید‌کنندۀ آب‌میوه می‌خواهد نوع جدیدی از نوشیدنی میوه‌ای را وارد بازار کند. هدف این تولیدکننده از انجام تحقیقات بازار باید سنجش میزان آشنایی افراد با طعم‌های مختلف آب‌میوه، میزان و نحوۀ مصرف و نوع بسته‌بندی محصول و… باشد.1 برای حداکثرکردن سرعت پاسخ باید:


تعداد صفحات : 86 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود