پاورپوینت اصول پدافند غیرعامل از دید عمران ,معماری و شهرسازی

پاورپوینت اصول پدافند غیرعامل از دید عمران ,معماری و شهرسازی
مقدمه:
پدافند غیرعامل به مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه برای کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، شریان های حیاتی، تاسیسات حساس وسازه های مهم در برابر بارهای انفجار و تهدیدات احتـــمالی دشمن و بلایای طبیعی گفته می شود. عدم رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش های زیستی، پرتوی، عمرانی، سایبری و … می تواند باعث از بین رفتن نیروی انسانی، نابودی زندگی هزاران گونه زیستی، آلودگی زیست محیطی، تشدید آسیب پذیری سازه ها و در نتیجه صرف هزینه های گزاف در برابر تهدیدات احتمالی شود، لذا در نظر این اصول دارای اهمیت خاصی خواهد بود.
در این مطالعه اصول پدافند غیرعامل از دید عمرانی، معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارها و مثالهایی برای رعایت این اصول در ساختمان ها و سازه ها ارائه شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که رعایت اصول پدافند غیرعامل، علاوه بر اینکه تا حد زیادی باعث کاهش آسیب ها و تلفات انسانی ناشی از بار انفجار و تهدیدات می شود در کاهش آلودگی های زیست محیطی، صرفه جویی در مصرف انرژی و عملکرد چند منظوره فضاها بسیار موثر است.

فهرست:
عنوان
خلاصه
مقدمه
ارزیابی ریسک مقاله با فرمول زیر:
مکان یابی
شاخص های پدافند غیرعامل
استتار
اختفا
پوشش
فریب
جابجایی و تفرق
پراکندگی
مقاوم سازی
اعلان خبر
جمع بندی و نتیجه گیری


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 37

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط