صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  پاورپوینت بررسی روابط حاکم در نظام بین الملل با رویکرد جهانی سازی و سازمان تجارت جهانی

پاورپوینت بررسی روابط حاکم در نظام بین الملل با رویکرد جهانی سازی و سازمان تجارت جهانی

دانلود تحقیق و مقالات رشته اقتصاد و حسابداری با عنوان دانلود پاورپوینت بررسی روابط حاکم در نظام بین الملل با رویکرد جهانی سازی و سازمان تجارت جهانی wto در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش و در ۷۸ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

پاورپوینت بررسی روابط حاکم در نظام بین الملل با رویکرد جهانی سازی و سازمان تجارت جهانی

جهـــانی شدن
جهانی شدن اصطلاح عامی است به مفهوم مجموعه تحولات اقتصادی ،اجتماعی،فنی،فرهنگی وسیاسی که به عنوان عامل فزاینده وابستگی متقابل ،همگون شدن وتعامل میان افراد وشرکتها درمکانهای مختلف درنظر گرفته می شود.پیدایش واژه جهانی شدن مربوط به ابتدای سال ۱۹۴۴بوده است اماازحدود ۱۹۸۱ این واژه توسط اقتصاددانان بکاربرده شد.

تاثیرات اقتصادی،اجتماعی وبومی منفی : به عنوان ابزاری است برای تسلط جمعی که موجب پایمال شدن حقوق بشر درکشورهای درحال توسعه می شود.امانتایج منفی شامل یکپارچگی فرهنگی ازطریق تهاجم فرهنگی، براندازی و سرکوب اصالتهای درسطح منطقه ای، اقوام بومی و فرهنگها می شود.

تعریفی عمومی اما محدود از جهانی شدن مربوط به صندوق بین المللی پول است که بر رشد تعاملات اقتصادی کشورها ازطریق افزایش حجم و تنوع معاملات برون مرزی درحیطه کالا و خدمات، آزادی جریان ورود کالاهای بین المللی و سرعت بیشتر و فراگیر فن آوری تاکید دارد.

برخی اصطلاح بین المللی را بر جهانی شدن ترجیح میدهند. در بین المللی شدن نقش دولتها و کشورها بسیار پراهمیت است درحالیکه جهانی شدن به معنای واقعی آن ، ازبین بردن نظامهای دولتی کشورهاست.

میزان انعطاف پذیری و درجه قابلیت انطباق با سیاست بین المللی ،جایگاه یک کشور را در جهان تعیین می کند. سیاست خارجی وظیفه تامین امنیت و پرستیژ بین المللی یک کشور را برعهده دارد.

اینترنت ،مدیریت روابط بین الملل ،اسعداردلان

نقش ارتباطات درروابط بین الملل
بعد دیپلماتیک
بعد اقتصادی
بعد نظامی
بعد جاسوسی

چهارنگرش درحوزه ارتباطات بین الملل
نگرش ایده آلیستی
نگرش نوآئین سیاسی
نگرش به اطلاعات به مثابه قدرت اقتصادی
نگرش به اطلاعات به مثابه قدرت سیاسی

توجه به شخصیت ،اعتقادات و نقش افراد در تصمیم گیری مربوط به سیاست خارجی ، یکی ازعناصر مهم درسیاست خارجی است.
درصحنه بین الملل درجریان کنشهای متقابل میان داده های مختلف واحدهای سیاسی، روابط بین الملل شکل می گیرد. دولتها به عنوان مهمترین بازیگران عرصه بین الملل باید باتوجه به مقررات داخلی و بین المللی به اتخاذ تصمیمهای مختلف بپردازند.


تعداد صفحات : 78 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود