صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  پاورپوینت بررسی ریخته‌ گری نواری روشی برای شکل‌ دهی سرامیک ها

پاورپوینت بررسی ریخته‌ گری نواری روشی برای شکل‌ دهی سرامیک ها

دانلود پاورپوینت بررسی ریخته‌ گری نواری روشی برای شکل‌ دهی سرامیک ها ppt

دانلود پاورپوینت بررسی ریخته‌ گری نواری روشی برای شکل‌ دهی سرامیک ها ppt

توضیحات :
در این فایل انواع روش‌های ریخته‌گری نواری، شرح مفصل مراحل، مزایا، معایب و کاربردهای آن توضیح داده شده است و برای درک بهتر از تصاویر متعدد استفاده شده است شایان ذکر است که برای تهیه مطالب این پاورپوینت از ۴ کتاب مرجع سرامیکی استفاده شده است که اسم آن‌ها در پایان آورده شده است .

بخشی از متن :
ریخته‌گری نواری متشکل از یک دوغاب برپایه پودرهای سرامیکی حلال‌ها پراکنده‌سازها بایندرها و پلاستیک‌سازها می‌باشد. یک دوغاب گاززدایی شده و به خوبی پراکنده شده به داخل یک حمل کننده‌ی متحرک تغذیه می‌شود و توسط تیغه‌ی نازکی مسطح می‌شود.بعد از اینکه ورقه‌ی نازک یکنواخت شد، حلال تبخیر شده و نوار خشکی را با استحکام کافی ایجاد می‌کند که می‌تواند بریده شده و تحت عملیات پخت قرار گیرد.

ریخته‌گری نواری بهترین روش برای تولید صفحات عریض، نازک و تخت سرامیکی است. خازن‌های سرامیکی، مدارات چند‌لایه (مولتی لیر)، وسایل پیزوالکتریک، مبدل‌های حرارتی و حسگرها معمولا توسط این روش تولید می‌شوند. کاربرد‌های اخیر شامل مبدل‌های حرارتی و هندسه‌های سه بعدی پیچیده توسط شکل دادن خام نوارها می‌باشد. در این روش می‌توان صفحه‌هایی با ضخامت ۵ تا ۱۰۰ میکرون را تولید نمود.

انواع آن: دکتر بلید (پیوسته و ناپیوسته)، آبشاری و کاغذی که در مورد هر کدام توضیح داده شده است.
تهیه سوسپانسون با کیفیت در همه روش‌های شکل‌دهی بسیار مهم است، اما در این روش حساسیت بالاتری دارد. چون بدنه‌ی خام باید بالاترین دانسیته‌ی ممکن را داشته باشد و ذرات تا مرحله خشکایش تبخیری پایدار بمانند. در این فایل در مورد تهیه‌ی یک سوسپانسیون مناسب و عوامل موثر مانند نوع حلال برای سرامیک‌های اکسیدی و غیراکسیدی، دفلوکولانت، بایندر و پلاستی‌سایزر، هوازدایی و فیلترینگ کاملا توضیح داده شده است

 


تعداد صفحات : 65 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود