پاورپوینت تهیه‌ی نانو کامپیوزیت‌ های منیزیم و کاربرد های آن

دانلود پاورپوینت تهیه‌ی نانو کامپیوزیت‌ های منیزیم و کاربرد های آن ppt

دانلود پاورپوینت تهیه‌ی نانو کامپیوزیت‌ های منیزیم و کاربرد های آن ppt

مقدمه :
تهیه نانوکامپیوزیت‌های منیزیم با دو روش اسیاب کردن مکانیکی و استفاده از امواج التراسونیک با شدت بالا مورد مطالعه قرار گرفته است. در روش اول از پودرهای فلزی آلومینیوم، منیزم و تیتانیم استفاده شده است که با تشکیل TiH2 توسط پلی اتیلن گلیکول نانو کامپیوزیتی با بازده استحکامی بالا و قابلیت کشیدگی مطلوب به دست می‌آید. در روش دوم تقویت‌کنندگی نانو ذرات SiC برای کامپیوزیت های منیزیم AZ910 و میزان پخش آن مورد بررسی قرار گرفته است.

– نانو کامپیوزیت‌های حاوی SiC دارای توزیع یکنواخت تروپخش بهتر ذرات هستند و از میزان سختی بیشتری برخوردارند. در این روش میزان جاذبه بین SiC و بست کامپیوزیت و همچنین بر همکنش امواج اولتراسونیگ با نانو ذرات مورد مطالعه قرار گرفته است.
– کامپیوزیت های با بستر فلزی کم وزن و سبک بوده و به علت قدرت استحکام و سختی بالا کاربردهای وسعی در صنایع خودرو و هوا فضا پیدا کرده است . لیکن این کاربردها به لحاظ کم بودن قابلیت کشیده شدن در این کامپیوزیت ها محدود شده است
– تبدیل کامپیوزیت به نانو کامپیوزیت سبب افزایش بازده استحکامی و رفع محدودیت مذکور می‌شود. از میان راه‌های متعددی که برای ساخت نانو کامپیوزیت پیشنهاد شده است دو روش اسیاب کردن مکانیکی و استفاده از روش امواج اولتراسونیک در اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
– روش آسیاب کردن مکانیکی اقتصادی‌تر است و روش امواج التراسونیک خواص بهتری را تامین می‌کند. نانو کامپیوزیت‌های به دست آمده از روش‌های مذکور دارای خواص بهینه‌ای نظیر دانسیته کم، قدرت استحکام بالا ، مقاومت خزشی عالی، ظرفیت میرایی بالا و پایداری ابعاد خوبی هستند
– همچنین با کاهش آلودگی و زیست سازگاری نسبی خود سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه می شوند.
– در این مقاله به بررسی کامپیوزیت‌های Ti , A% Mg5wt , AZ910 می‌پردازیم

۱- روش اسیاب مکانیکی
در روش آسیاب کردن مکانیکی از پودرهای فلزی نظیر آلومینیوم، تیتانیم و با سایر پودرهای سرامیکی مانند TiC , SiC استفاده می‌کنند. این پودرهای فلزی بایستی دارای درصد خلوص بالا و به میزان بیشتر از %۵/ ۹۸ برای منیزیم % ۹۹/۵ برای آلومینیوم . % ۹۸ باشند. پس از اختلاط این پودرهای در یک مخلوط کن ۷ شکل با سرعت rpm 45 و به مدت ۲ ساعت، آنها را از مرحله آسیاب کردن می‌‌گذرانند. آسیاب توسط دستگاه توپی فریتش با rpm 250 انجام می‌گیرد. پلی اتیلن گلیکول ( به عنوان یک عامل کنترل کننده‌ی فرایند به مخلوط پودری اضافه می‌شود.


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 17

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط