پاورپوینت فلسفه تربیتی مونتسوری

پاورپوینت فلسفه تربیتی مونتسوری
پاورپوینت فلسفه تربیتی مونتسوری شامل 33 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
ماریا مونتسوری، عملا همه توجه خویش را وقف تدریس کودکان کرد. نخستین علاقه حرفه ای مونتسوری، عقب ماندگی ذهنی بود. او احساس کرد که اگر از روش های صحیح استفاده شود، این کودکان آموزش پذیر هستند.
او به این دلیل که مشاهده کرد کودکان عقب مانده رشدی، از طریق لمس و احساس اشیا بهتر یاد می گیرند، به آنها حروف الفبای چوبی داد تا آنها را با دست هایشان لمس و با آنها بازی کنند. او با چنین روش هایی به آنها خواندن و نوشتن آموخت. نظریه های تعلیم و تربیت او بسیار افراطی و تندروانه محسوب می شد.

نظریه رشد
علایق او بیشتر عملی بود تا نظری اما جهت گیری نظری اش برگرفته از رسو بود. ما نمی توانیم کودکان را هر طور که می خواهیم بار بیاوریم زیرا تا حدی تحت تاثیر رسش هستند. یکی از مولفه هایی مرکزی نظریه مونتسوری، مفهومدوره های حساس اوست.

دوره حساس نظم
در خلال اولین دوره حساس که اصولا در سه سال اول زندگی است، کودک نیاز شدیدی به نظم دارد، آنها دوست دارند اشیاء را در همان جای خود بگذارند.
و …

فهرست مطالب
مقدمه
نظریه رشد
دوره حساس نظم
دوره حساس توجه به جزئیات
دوره حساس استفاده از دست ها
دوره حساس راه رفتن
دوره حساس زبان آموزی
تعلیم و تربیت اولیه در خانه
ارزشیابی
پایان


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 33

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.