صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت قلعه الموت

پاورپوینت قلعه الموت

پاورپوینت قلعه الموت
مقدمه
نام الموت در تاریخ ایران با نام اسماعیلیه گره خورده و حسن صباح به عنوان رهبر فرقه اسماعیلیه از این قلعه به عنوان پایگاه حکومت خود و ترویج عقاید اسماعیلیه استفاده می‌کرده است. در مکتوبات تاریخی از قلعه حسن صباح در دوره صفوی به عنوان زندان یاد شده است، اما کاوش‌های باستان‌شناسی در این قلعه نشان می‌دهد که دژ الموت نه تنها زندان نبوده، بلکه افرادی که در آن زندگی می‌کردند از مرتبه اجتماعی خاصی برخوردار بوده‌اند.
قلعه الموت  یکی ازقلعه‌های  منحصربه‌فرد تاریخی در ایران است. دژ الموت در شمال شرقی روستای گازر خان (قصر خان) و بر فراز صخره‌ای به ارتفاع ۲۱۶۳ متر از سطح دریا واقع شده است. بلندی صخره از زمین‌های پیرامون ۲۰۰ متر و مساحت دژ ۲۰،۰۰۰ متر مربع است. این کوه از نرمه گردن (میانه نرمه‌لات و گرمارود) شروع شده و به طرف مغرب ادامه پیدا کرده است.
صخره‌های پیرامون قلعه که رنگ سرخ و خاکستری دارد، در جهت شمال شرقی به جنوب غربی کشیده شده است. پیرامون دژ از هر چهار سو پرتگاه است و تنها راه ورود به قلعه در انتهای ضلع شمال شرقی است که کوه هود کان با فاصله‌ای نسبتا زیاد بر آن مشرف است. این قلعه یکی از جاذبه‌های گردشگری الموت است. حمدالله مستوفی  درباره این قلعه گفته است که حسن صباح  در سال ۴۸۶ هجری قمری این قلعه را تصرف کرد و اکنون دژ به نام دژ حسن صباح نیز نامیده می‌شود. عمده شهرت دژ به علت فعالیت‌های نظامی-امنیتی حسن صباح درآن بوده است.

فهرست:
مقدمه
تاریخچه قلعه
معماری قلعه
تخریب قلعه


تعداد صفحات : 29 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود