پاورپوینت نظریه روان تحلیلی فروید

پاورپوینت نظریه روان تحلیلی فروید
پاورپوینت نظریه روان تحلیلی فروید شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مروری به زندگی زیگموند فروید
فروید در سال ۱۸۵۶ در شهر فرایبرگ واقع در ایالت موراویا (که حالا قسمتی از کشور چکسلواکی است) به دنیا آمد. او نخستین فرزند یک مادر بیست ساله و یک پدر چهل ساله بود. خانواده فروید به دلیل مشکلات مالی یکبار به لایپزیگ و یک بار هم به وین مهاجرت کردند. در این هنگام فروید چهار ساله بود تا یکسال پیش از مرگ خود در وین زیست، فروید در کودکی شاگردی درخشان بود و به دلیل علائق ذهنی گوناگون در زمان تصمیم‌گیری برای گزینش رشته دچار اشکال شد.

سرانجام وی تحصیلات خود را در وین در رشته پزشکی در سال ۱۸۸۱ به پایان رساند و در زمینه اعصاب تخصص یافت. وی برای تکمیل تحصیلات خود و دستیابی به جدیدترین روش‌های درمانگری عصر خود به مراکز بزرگ علمی فرانسه از جمله آزمایشگاه شارکو رفت. او در این آزمایشگاه مطالعاتی را بر روی بیماران هیستری انجام داد و همین مطالعات بود که بعدها به مدت سرآغازی برای خدمات بزرگ فروید در آمد.

او از طریق هیپنوتیزم و تداعی آزاد توانست بیماران زیادی را که دچار هیستری بودند را درمان کند. بجز این فروید در نانسی روش‌های تلقینی «لیه بو» و «برنهایم» را مشاهده کرد.
سپس به وین بازگشت و به کار قبلی خود یعنی آسیب شناسی عصبی ادامه داد. وی در کتاب روش‌های تلقین و خود انگیزی به کمک همکارش برویر به ابداع روش جدیدی در درمانگری دست زد و آنرا روان تحلیل‌گری نام نهاد.

در حقیقت اصل این روش بر جریان روان‌ پالایشگری مبتنی است و عبارت است از باز آوردن هیجان‌های سرکوب شده به سطح هوشیاری آزادسازی آنها از راه پالایش. فروید این روش را به خاطر برخی از پیامدهای نامساعد روش هیپنوتیزم و دیگر آنکه روش برای همه عموم مناسب نیست جایگزین کرد. در واقع او با روش تداعی آزاد به بیمار توصیه می‌نمود، افکار خود را باز بگذارد و هر چیز را همانطور که روی می‌دهد یعنی بدون کوشش برای منظم کردن و سانسور افکار خود بیان کند.
برویر و فروید با یکدیگر کتابی به نام مطالعاتی درباره هیستری در سال ۱۸۹۵ منتشر کردند که تبدیل به نخستین کار کلاسیک در نظریه روانکاوی گردید. اما از آن پس برویر بخاطر جهتی که این پژوهش در بر گرفته بود از فروید جدا شد تا او به تنهائی درباره این موضوع جدید به پژوهش بپردازد. فروید در طول پژوهش‌های خود را کاملاً تنها حس کرد و نوشت که گاهی می‌ترسید راه تحقیق و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد چرا که عده بسیاری از دانشمندان و اطرافیانش با نظریات وی به مخالفت پرداختند تا حدی که اعتقاد داشتند فروید چنان فرقی با یک فرد منحرف دیوانه جنسی ندارد.

و …

فهرست مطالب

مروری به زندگی زیگموند فروید

نگاه اجمالی

مراحل رشد شخصیت

مرحله اول: مرحله دهانی

مرحله دوم: مرحله مقعدی

مرحله سوم: مرحله تناسلی

مرحله چهارم: مرحله نهفتگی

مرحله پنجم: مرحله جنسی

پایان


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 36

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.