صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  پاورپوینت نگاهی گذار به تاریخ دفاع مقدس

پاورپوینت نگاهی گذار به تاریخ دفاع مقدس

دانلود پاورپوینت نگاهی گذار به تاریخ دفاع مقدس ۴۵ اسلاید ppt
مقدمه:
آیا تاکنون از خود پرسیده اید که چرامی گوییم دفاع مقدس؟
آری خلق یک گنجینه گرانسنگ، گرانبها و تمام نشدنی بلکه لایزال از آن باب که این گنجینه از دامن حسین(ع) و کربلا سرچشمه گرفته است و رنگ یاقوت های آن سرخ، سرخ و به سرخی خون شهیدان جاودان کربلاست.
این دفاع، مقدس است از آن باب که مکتب حق باوری، عدالت طلبی و آزادگی انبیا و اولیای الهی را در قرن بیست ویکم، به رهبری خمینی عزیز، احیا کرد و جان تازه بخشید تا پرچم لاله گون عزت و شرف و دین مداری و بیرق سبز انسانیت و اسلام ناب محمدی(ص) تا ظهور منجی عالم بشریت در دست ایرانیان مسلمان این طلایه داران ایثار و شهادت و مرزبان واقعی حریم اسلام و قرآن و ولایت در اهتزاز باشد.
بر این اساس دوران دفاع، به خاطر احیای مکتب انسا نیت و شرف و فداکاری و ایثار و آزادگی و کرامت و ارزش های متعالی اسلامی انسانیمقدس است. مقدس است به خاطر بازتولید ارزش های ناب انسانی اسلامی که پیامبر خاتم با هزاران خون دل خوردن برای به کمال و سعادت رسیدن انسان برای جامعه بشری به ارمغان آورد و دوران دفاع مقدس آن ارزش ها را در عصر حاضر احیا کرد و برای همه نسل ها و عصرها به عنوان چراغ راه به امانت گذارد و آن دفاع، مقدس است که اگر مقدس نبود نمی توانست از دامن ارزش های مقدس و بی بدیل خود تجلی حضور و وجود پدران و مادرانی را در معرض نگاه ناباورانه جهان امروز قرار دهد، پدران و مادرانی که با سلام و صلوات، با دست خود لباس دفاع از دین و میهن و استقلال و ارزش های انسانی و کرامت و آزادی بر تن فرزندان خود کردند، مادرانی که به گاه در آغوش گرفتن پیکر فرزند شهید خود اشک ها ریختند اما به شکرانه شها دت فرزندشان، سجده شکر نیز به جای آوردند و از خدای شهیدان تمنای قبول کردند. بعضی مادران نیز پسر دوم، برخی مادران نیز مثل عدالتی خدابنده که ۳پسر خود را راهی میدان دفاع کرد و پروازشان را تا عرش به تماشا نشست. مادرانی نیز همچون عفت علی عسکری (مادرشهیدان افراسیابی) ۷ پسر خود را راهی میدان دفاع و احیای ارزش ها کردند تا ایران بماند، تا اسلام بماند تا انقلاب بماند تا جمهوری اسلامی بماند تا ارزش های انسانی اسلامی احیا شود و زنده بماند. پس یکی یکی دلبندهایش را پس از ایثارگری در راه خدا در آغوش خاک به امانت سپرد و پرکشیدن پنج دلبند خود را تا عرش به نظاره نشست. امروز نیز در سن ۷۵ سالگی در کنار شوهر رزمنده اش هنوز به پرستاری ۲دلبند جانبازش، دل روشن می کند و چه بسیار مادرانی که از پیکر دلبند شهیدشان هیچ یافت نشد و هنوز یعقوب وار پیراهن یوسفشان را به چشم می کشند! آیا ظهور این تجلیات جز از گنجینه و مکتب دفاع مقدس طلوع کردنی بود.

فهرست مطالب:
مقدمه
علل آغاز جنگ
تمهیدات  صدام برای جنگ علیه ایران
حمایتهای جهانی از صدام
ناکامی صدام دررسیدن به اهدافش
هشت سال دفاع مقدس و مدیریت حضرت امام خمینی(ره)
ماهیت جنگ تحمیلی از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)
دفاع مقدس، حدیث حماسه سازان ماندگار
عملکرد سازمان های بین المللی در قبال جنگ ایران و عراق با تأکید بر بیانات امام خمینی(ره)
دلایل شروع جنگ
اهداف تعیین شده از تجاوز به خاک ایران
شروع تهاجم
استعداد و توان عراق در ابتدای حمله به ایران
نبرد های سال ۵۹
نبردهای سال ۶۰
نبردهای سال ۶۱
ماجرای اعزام نیرو به لبنان
چرا جنگ را ادامه دادیم؟ (دلایل)
نبردهای سال ۶۲
نبردهای سال ۶۳
نبردهای سال ۶۴
نبردهای سال ۶۵
نبردهای سال ۶۶
نبردهای سال ۶۷
پیام تاریخی امام خمینی (ره) خطاب به ملت ایران(فرازهایی از این پیام)
قسمتی از پیام امام خمینی(ره) راجع به قطعنامه ۵۹۸ و شرایط سیاسی آن روز
چند آمار در مورد دفاع مقدس
نقش معنویت درتولید قدرت ملی
نقش معنویت در جنگ
نقش معنویت در تولید انگیزه برای جنگیدن
نقش معنویت در طول تاریخ
نتیجه گیری


تعداد صفحات : 45 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود