پرسشنامه استاندارد هیجانات تحصیلی (پیشرفت) پکران و همکاران ۲۰۰۲، ۷۵ سوالی

پرسشنامه استاندارد هیجانات تحصیلی (پیشرفت) پکران و همکاران ۲۰۰۲، ۷۵ سوالی
پرسشنامه هیجانات تحصیلی، توسط پکران و همکاران (۲۰۰۲) طراحی شده  و هیجانات مثبت و منفی را می سنجد. این مقیاس دارای ۷۵ گویه و دارای سه بخش هیجان­ های کلاسی، یادگیری و امتحان است. دو بعد هیجان­ های مثبت (دارای سه خرده­ مقیاس لذت، امیدواری و غرور) و هیجان­ های منفی (دارای پنج خرده­ مقیاس خشم، اضطراب، شرم، ناامیدی و خستگی) می باشد که با یک مقیاس لیکرت پنج درجه ­ای (هرگز تا همیشه) و هر ماده دارای ارزشی بین ۱ تا ۵ است. با سؤالاتی مانند: (مشتاقانه منتظر مطالعه هستم.) هیجانات تحصیلی را می­ سنجد.

هیجانات پیشرفت:
پکران، گوتز، تیتز و پری (۲۰۰۲)، هیجان­ های پیشرفت را هیجان­ هایی می­ دانند که به طور مستقیم با فعالیت­ های پیشرفت یا پیامدهای پیشرفت گره خورده ­اند.
این هیجان­ ها موقعیت­ های گوناگون حضور در کلاس درس، امتحان و زمان مطالعه را شامل می ­شوند.  پکران  از هیجان­ های ویژه ­ای که توسط دانش­ آموزان در موقعیت­ های یادگیری تجربه می­ شود و مستقیما با یادگیری تحصیلی و موفقیت آموزشی مربوط هستند، با عنوان هیجان­ های پیشرفت یاد می­ کند.
هیجان­ های مثبت (غرور، امیدواری و لذت) و هیجان­ های منفی (خشم، اضطراب، ناامیدی، شرم و خستگی) می­ باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه هیجانات تحصیلی
روایی ابزار جمع آوری داده
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  روایی  پرسشنامه هیجانات تحصیلی توسط  اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی ابزار جمع آوری داده
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  پایایی پرسشنامه هیجانات تحصیلی از روش آلفای کرونباخ بالای۷۰ صدم  به دست آمده است.(توضیحات کامل در داخل فایل).

 

پایایی و روایی: دارد
نوع فایل: زیپ
مقاله بیس: دارد
مولفه: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 6

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط