صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT  »  مقاله طراحی وب سایت املاک متن

مقاله طراحی وب سایت املاک متن

دانلود مقاله طراحی وب سایت املاک متن

دانلود مقاله طراحی وب سایت املاک متن

مقدمه
وب، اینترنت، سایت و … کمتر کسی است که امروزه با این لغات آشنا نباشد یا حداقل آنها را نشنیده باشد، مفاهیمی که تا چندی پیش تنها برای افراد محدودی جا افتاده و با معنا بود. اینترنت روز به روز در حال گسترش است و گویی وب، تارهای عنکبوتیش را به همه جای این هستی گسترانده است، اگر چه به کشور ما کمی دیر رو آورده ولی اینجا هم بسرعت در جاده توسعه قدم بر می دارد.

در کشورهای صنعتی، با وجود این پدیده، دیگر کمتر کسی است که برای خرید روزمره عازم بازار شود، کمتر کسی است که برای پیدا کردن کتاب مورد نظر خود، کلیه خیابانهای شهر را زیر پا بگذارد، یا برای جابجایی حسابهای مالی خود روانه بانک شود و هزاران هزار فعالیت دیگر که خروج افراد از منازل یا محل کار خود را از بین می برد که این خود سر منشاُ میلیاردها میلیارد صرفه جویی مالی و از همه مهمتر صرفه جویی در کالایی که قیمتی برای آن نیست، زمان …. که باز متاٌسفانه یکی از عوامل عقب ماندگی کشورهای جهان سوم از جمله کشورمان، عدم توجه به همین طلای نامرئی است.

دانشگاههای یک کشور همیشه سمبل برداشتن اولین قدمها در راه پیشرفت و توسعه می باشد در دانشگاهی که سالها علم کامپیوتر تدریس می شود، هر دانشجو در شروع ترم باید درگیر کاغذ بازی برای انتخاب واحد و ثبت نام باشد و در پایان هر ترم نیزبا صرف هزینه های مالی و تلف کردن وقت خود، راهی ساختمان دانشگاه می شود تا بتواند استاد خود را بیابد و اعتراض خود را نسبت نمره ی اعلامی به وی ابلاغ نماید و همه این تلفات مالی و زمانی هنگامی به اوج خود می رسد که بخواهد مقاله یا تکلیفی را تحویل استاد نماید.

حضور به موقع در راٌس ساعت تعیین شده برای تحویل مقاله، ساعتها انتظار برای رسیدن نوبت وی، تجمع در میان سالن مجاور کلاسهایی که در همان لحظه افراد دیگری مشغول فراگرفتن علم در آنجا می باشند و مشکلاتی از این قبیل…

چرا علیرغم گسترش ارتباطات جهانی که بواسطه آن امروزه دهکده نامیده می شود و در دانشگاهی که حدود ۱۰ سال در آن اینترنت تدریس می شود اینچنین مشکلاتی باید وجود داشته باشد؟

امروزه که هر فردی با داشتن یک خط تلفن و یک کامپیوتر می تواند به اقصی نقاط جهان متصل شود و اطلاعات مورد نیاز خود را برداشت نماید یا دانسته های خود را به دیگران ابلاغ نماید، وجود چنین مشکلاتی مضحک می نماید.

یکی از راههای مفید و مقرون به صرفه در جهت حل مشکلات مذکور، ایجاد یک سایت اختصاصی برای هر کدام از اساتید دانشگاه است. محیطی نرم افزاری بر روی شبکه جهانی اینترنت که هر یک از مدرسین می توانند اطلاعات مورد نیاز دانشجویان را بدون مراجعه مستقیم آنان در اختیارشان بگذارد.

مفاهیم اولیه برنامه نویسی در دات نت ( بخش اول )
دات نت محیطی جدید بمنظور طراحی، پیاده سازی و اجرای برنامه های کامپیوتری را در اختیار طراحان و پیاده کنندگان نرم افزار قرار می دهد. با استفاده از پلات فرم فوق ، می توان بسرعت اقدام به پیاده سازی نرم افزار نمود.
برنامه های تولیده شده ، امکان استفاده از پتانسیل های محیط Common Language Runtime) CLR ) را خواهند داشت . آشنائی با مفاهیم اولیه برنامه نویسی در محیط فوق ، دارای اهمیت خاص خود بوده و سرعت در استفاده مطلوب از محیط فوق ، را بدنبال خواهد داشت . در مقالاتی که در این زمینه ارائه خواهد شد به بررسی مفاهیم اولیه برنامه نویسی محیط فوق ، خواهیم پرداخت . در این راستا ، در ابتدا با نحوه نوشتن یک برنامه آشنا و در ادامه به تشریح برخی از مفاهیم مهم در این زمینه ، خواهیم پرداخت .

نوشتن یک برنامه در فریمورک دات نت
تمامی زبانهای حمایت شده در دات نت ، از سیستم نوع یکسان ، کتابخانه کلا س فریمورک مشابه و CLR استفاده خواهند کرد . بدین ترتیب، تمامی برنامه های نوشته شده با یکی از زبانهای حمایت شده ، خصایص مشابهی را به اشتراک می گذارند. شاید مهمترین تفاوت قابل توجه در رابطه با زبان های برنامه نویسی حمایت شده در دات نت ، به گرامر هر یک از آنها برگردد . ( در مثال هائی که در این مقاله ذکر می گردد ، از ویرایشگر Notepad ،در مقابل ویژوال استودیو دات نت، استفاده شده است . مثال های ارائه شده به اندازه کافی ساده بوده تا بتوان بکمک آنان با فرآیندهای ترجمه و اجراء ، بسرعت آشنا گردید ).

صفحات سرور فعال (ASP)
علت بررسی فناوری های قبل از ASP.NET ، به جزئیات پیاده سازی ASP.NET و فناوری قبل از آن، یعنی ASP بستگی دارد. درک ASP مستلزم درک ISAPI و درک ASP.NET مستلزم درک ASP است.

وقتی IIS 2.0 به عنوان بخشی از ویندوز NT 4.0 مطرح شد، مایکروسافت، فناوری جدیدی را به نام Denali ارائه داد. این فناوری در دوره فعال بودن شرکت مایکروسافت ایجاد شد و به همین دلیل نام آن صفحات سرور فعال (ASP) انتخاب گردید. چندین نسخه از ASP عرضه شد، مثل ASP 2.0 و IIS 4.0 در ویندوز NT ، ASP 3.0 و IIS 5.0 در ویندوز ۲۰۰۰٫

ASP نوع متفاوتی از محیط توسعه است. اولاٌ یک محیط اسکریپتی است. صفحه را براحتی ویرایش می کنید، آنرا در پوشه مناسبی قرار می دهید و مجوزهای مناسبی به آنها اختصاص می دهید. این صفحات توسط مرورگر فراخوانی می شوند. ثانیاٌ کد ASP می تواند با HTML ترکیب شود.

کد ASP معمولاٌ در ویژوال بیسیک نسخه اسکریپتی (VBScript) نوشته می شود، ولی از JVScript نیز می توان استفاده کرد.

مزایای ASP
فناوری ASP به سرعت مورد توجه قرار گرفت، زیرا کار دشوار ساخت صفحات پویا را به راحتی انجام داد. ایجاد برنامه های کاربردی CGI و ISAPI چندان دشوار نبود، ولی استفاده از ASP بسیار آسان است.

به طور پیش فرض، ASP از VBScript استفاده می کند. میلیون ها نفر با VBScript آشنایی دارند که از طریق ASP می توانند وارد دنیای اینترنت شوند. به همین دلیل، ASP راه مناسبی برای ساخت صفحات وب است.

علاوه بر این، از طریق ADO امکان دستیابی آسان به بانک اطلاعاتی را فراهم می سازد. برای ساخت محتویات پویا، باید آن محتویات را از جایی دریافت کرد که ADO این امکان را فراهم می کند. توجه داشته باشید که ADO یک واسط نرم افزاری است که می تواند با سیستم های مدیریت بانک اطلاعاتی مثل اکسس و SQL Server ارتباط برقرار کند.

مدل برنامه نویسی ASP اجازه نوشتن کد و اجرا را می دهد و نیازی به دنبال کردن مراحل کامپایل و نصب نیست. همان طور که خواهید دید، ASP.NET نیز از همین روش استفاده می کند.

معایب ASP
فناوری ASP ابزار قدرتمندی برای تولید برنامه های بزرگ وب است.بسیاری از سایت های بزرگ و کوچک دیگر، با موفقیت از ASP استفاده کردند.

اولین چیزی که در مورد ASP مطرح است، سربار ناشی از تفسیر کد VBScript یا JVScript در هر درخواست است.

در اغلب سایت های متوسط ASP، بیشتر گلوگاه ها ناشی از دستیابی به بانک اطلاعاتی و به هنگام سازی آن است تا موتور اسکریپتی ASP . نسخه های بعدی ASP در ارائه سرویس به صفحات اسکریپتی کارآمدتر شدند.

ASP محیط برنامه نویسی قابل اعتماد، قدرتمند و کاملاٌ مقیاس پذیری را برای بانک اطلاعاتی فراهم نمی کند. انواع در ASP فاقد نوع هستند. وقتی مقداری در متغیری قرار می گیرد، نوع آن تعیین می شود، ولی این نوع دائمی نیست و قابل تغییر است. به این ترتیب، احتمال بروز خطا بیشتر می شود.

مسئله دیگر، توانایی ترکیب HTML و اسکریپت است. به این ترتیب، کدهای اسکریپت در داخل HTML پراکنده می شود. چون با هر اجرای اسکریپت باید تعویض بستر صورت گیرد ( از HTML به VBScript و بر عکس)، کارایی آسیب می بیند.

ASP.NET
وقتی ASP 3.0 به همراه ویندوز ۲۰۰۰ ارائه شد، روشن شد که آینده تولید نرم افزار به آینده وب گره خورده است. پس از آن شرکت مایکروسافت نسخه جدید ASP را به نام ASP.NET ارائه کرد که سهولت کد نویسی ASP را دارد، بطوری که برنامه ای را می نویسید، در پوشه ای قرار می دهید، امتیاز دستیابی برای آن تعیین می کنید و به راحتی قابل اجرا است. ASP.NET نو آوریهایی دارد که منجر به تفکیک برنامه کاربردی از نمایش آن می شود.

ASP.NET ویژگی های جدیدی به ASP اضافه نمود و قابلیت های آن را افزایش داد. ASP.NET فقط بهبود تدریجی ASP نیست، بلکه یک محصول کاملاٌ جدید است. ویژگی های ASP.NET عبارت اند از:

– محیط کاری NET محیط کاری NET معماری است که ساخت برنامه های کاربردی وب و سنتی را آسان تر می سازد.

– زبان مشترک زمان اجرا (CLR) زبان مشترک زمان اجرا، مجموعه ای از سرویس ها را برای تمام زبان های ASP.NET فراهم می سازد. به عبارت دیگر، مجموعه ای از انواع مشترک را برای بسیاری از زبان ها تهیه می کند.

– زبان های کامپایلری ASP.NET با استفاده از زبان های کامپایلری کارایی پیشرفته ای را ارائه می کند. زبان های کامپایلری به برنامه نویس اجازه می دهند تا صحت برنامه را از نظر نحوی بررسی کند. ASP چنین امکانی را فراهم نمی کند، لذا ساده ترین خطای نحوی نیز تا اولین اجرا مشخص نمی شود.

– زبان های جدید ویژوال بیسیک نت نسخه کاملاٌ جدیدی از ویژوال بیسیک است که نحو آن زیباتر می باشد. C# ، زبان جدیدی است که مشابه با C++ و فاقد ویژگی های نا امن C++ است.

– ویژوال استودیو نت ویژوال استودیو نت محیط توسعه جدیدی است که در آن برنامه ها را به سرعت می توان اجرا کرد.

– مولفه های جدید محیط کاری NET از انواع جدیدی از مولفه ها پشتیبانی می کند که در ASP وجود نداشته اند.

– فرم های وب ابزارهای مناسبی برای ایجاد صفحات پویا هستند که از طریق آنها می توان ورودی های کاربر را دریافت کرد.

– سرویس های XML وب با استفاده از سرویس های XML وب می توان خدماتی ایجاد کرد و سپس آنها را با استفاده از قراردادهای استاندارد صنعت مهیا نمود.

– ADO.NET فناوری ADO در محیط کاری NET ، فناوری جدیدی است که موجب می شود برنامه های کاربردی ASP.NET به راحتی به اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی رابطه ای یا قالب های دیگری مثل XML دستیابی داشته باشند.

فهرست مطالب
مقدمه. ۱
مفاهیم اولیه برنامه نویسی در دات نت ( بخش اول ). ۲
نوشتن یک برنامه در فریمورک دات نت.. ۲
نوشتن یک برنامه. ۲
استفاده از Namespace. 3
تعریف namespace و کلاس… ۴
namespace در VB.NET. 4
نقاط ورود ، حوزه ، تعاریف.. ۵
نقاط ورود در VB.NET. 5
حوزه. ۶
تعاریف.. ۶
کنسول ورودی و خروجی.. ۶
ترجمه و اجراء یک برنامه فریمورک دات نت.. ۷
گزینه های کمپایلر. ۷
گزینه های خط دستور. ۷
استفاده از گزینه کمپایل reference/. 8
صفحات سرور فعال (ASP) 8
مزایای ASP. 9
معایب ASP. 9
ASP.NET. 10
محیط .NET : ۱۱
آیا ASP.NET به مرورگر خاص وابسته است؟. ۱۲
وب سرور. ۱۳
برنامه های کاربردی ASP.NET. 14
انواع فایل ها در ASP.NET. 14
دستیابی به بانک اطلاعاتی SQL با استفاده از VB.NET. 16
امکانات مورد نیاز. ۱۷
ایجاد یک برنامه وب ASP.NET با استفاده از VB.NET. 17
ایجاد یک فرم وب نمونه. ۱۸
بانک اطلاعاتی SQL Server 23
۱- جدول Customers. 23
۲- جدول dfTree. 23
۳- جدول Products. 23
۴- جدول Shopping Cart 24
پیشگفتار. ۲۵
طریقه کار وب سایت املاک: ۲۵
توضیحات در مورد برنامه. ۲۵
نمودار CD یا زمینه املاک… ۲۹


تعداد صفحات : 34 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود