صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  کارآفرینی احداث کارخانه تولید خودرو

کارآفرینی احداث کارخانه تولید خودرو

دانلود مقاله کارآفرینی احداث کارخانه تولید خودرو

طرحی مالی:
روش تأمین منابع مالی:
برای تأمین هزینه ی لازم برای تأسیس کارخانه ما از سه روش استفاده می کنیم که می توان گفت از طریق آن بودجه ی مورد نظر تأمین می شود.
۱) وقتی که طرح خود را به ثبت رساندیم با مدارک لازم به اداره کار مرکز استان مراجعه کرده و با درخواست وامهای بلند اشتغال درخواست وام کرد که آنها با هماهنگی با فرمانداری استان و بررسی طرح و بودجه ی مورد نیاز طرح و مکان تأسیس کارخانه تا سقف ۲ الی ۳ میلیارد تومان که ممکن است این مبلغ را از طریق مرکز اشتغال تهران تهیه و به ما بدهند که با دریافت این مبلغ می توان مقدمات کار را اجرا نمود البته لازم ذکر است که ان مبلغ را به یکی از بانکها ابلاغ و از آن طریق می توان دریافت کرد.
۲) با برآورد هزینه ی مورد نیاز مثلاً نیمی از آن را به صورت سهام درآورده و آن را یا به صورت سهام خاص و یا به روشی بهتر به عنوان سهامی عام درآورده و مقداری از سهام را به مردم به فروش برسانیم که با فروش آنها می توان مبلغ قابل توجهی جمع آوری کرد و کار خود را راه اندازی کرد.
۳) شراکت با سرمایه گذاران شرکت های تولیدی و تجاری و یا حتی مشارکت با سایر شرکت های خودروسازی در ایران از جمله سایپا و با ایران خودرو که البته این راه برای وقتی پیشنهاد می شود که از طریق سهام و یا وام های بانکی نتوان هزینه ی مورد نظر را برآورد کرد.
– در ضمن با فروش زمینی که در اطراف فولاد شهر موجود است می توان حدوداً ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریال این هزینه را تأمین کرد. از آنجایی که در ناحیه ی ۵C فولاد شهر آپارتمان سازی زیاد شده زمین یاری که حدود ۲۵۰۰ متر ارثی خانوادگی می باشد قیمت آن در حدود ۰۰۰/۰۰۰/۴ ریال شده که حدود ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ کل زمین خواهد شد که یا فروش تکه تکه ی آن می توان کمی از هزینه را تأمین کرد.
بدهی ها:
از آنجایی که سرمایه ی راه اندازی این کارخانه ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ موجودی خودرو ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰ وام بانکی می باشد می توان گفت که ۰۰۰/۵۰۰/۸۲۱/۶۶ ریال دیگر جزء بدهی ها و حتی ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰ وام نیز جزء بدهی ها می باشد که به منظور راه اندازی زمین ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳۰ خود را به صورت قسطی خریداری کرده که ۲۰% آن را پرداخت کرده و جزء دارایی های خود قید کرده و بقیه ی آن را به صورت ۱۰قسط سه ماه در طی ۵/۲ سال پرداخت کرده و آن را جزء بدهی ها قید می کنیم.

بدهی های جاری
اسناد پرداختی (زمین)۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۴
حسابهای پرداختی (ساختمان سازی)۰۰۰/۰۰۰/۸۰۰/۳۲
اسناد پرداختی (ماشین آلات و تجهیزات)۰۰۰/۰۰۰/۰۰۵/۱۰
حسابهای پرداختی (تأسیسات)۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰/۵
حسابهای پرداختی (محوطه سازی)۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱
اسناد پرداختی (مواد اولیه)۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۵۰

 

 بدهی های بلند مدت
وام دریافتی بلند مدت۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰

 

سرمایه:
سرمایه ی ما حدود ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ می باشد که مربوط به فروش زمینی ارثی می باشد که جزء سرمایه ی بانک محسوب می شود.

سرمایه اولیه
سرمایه ی بانک۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰

دارایی ها:
دارایی های ما به دو صورت جاری و ثابت می باشد که به شرح زیر آنها را آورده ایم.

دارایی های جاریدارایی های ثابت
بانک۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲زمین۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳۰
صندوق۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۵ماشین آلات و تجهیزات۰۰۰/۰۰۰/۰۰۵/۱۵
ملزومات۰۰۰/۰۰۰/۹۵۲تأسیسات۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰/۵
مواد اولیه۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۶محوطه سازی۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲
تجهیزات بخش اداری۰۰۰/۰۰۰/۴۸

 

هزینه ی اسطهلاک:
هزینه ی استهلاک را به روش زیر می توان محاسبه کرد:


تعداد صفحات : 47 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود