صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای یادگیری بهتر درس زیست

گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای یادگیری بهتر درس زیست

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای یادگیری بهتر درس زیست

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای یادگیری بهتر درس زیست

چکیده:
بنده نوعی با مشکل عدم انگیزه در بین دانش آموزان در قبال یادگیری درس شیرین و پر از عجایب درس زیست شناسی مواجه شده بودم و در بسیاری موارد بی توجهی آنها در هنگام تدریس ، کسل آور بودن زیست ،فرار آنها از کلاس وتلف کردن وقتشان به امور بیهوده ،مرا براین داشت تا با فنون و روشهای جدید تری به حل این مشکل بر آیم و در دنیای تازه ای که آنها درپیش رو داشتند دنبال بهترینها برای یادگیری عمیق دانش آموزان باشم ،بنابراین سعی نمودم با مشارکت دادن آنها در امر تدریس ،بحثهای گروهی در کلاس پیرامون موضوعات مختلف درسی در بین تمام دانش آموزان علاقه را درون آنها به وجود آورم.

مقدمه:
آفرینش موجودات زنده در سیاره زمین یکی از شگفت انگیز ترین و زیبا ترین پدیده هایی است که از نظر مبدا پیدایش حیات ،نحوه ادامه ، تکرار و تنوع آن مورد توجه بشرهای متفکر بوده است. زیست شناسی در طی دوره تکامل تئوری سلولی به عنوان یک علم آغاز گردید. برای هر دانش پژوهی حتی با معلومات اندک یادگیری زیست شناسی به عنوان لازمه شناخت دنیای پیرامون وی و موجودات زنده و غیر زنده اطراف او اهمیت دارد
استفاده از رسانه ها و و سایل آموزشی حواس مختلف انسان را به کار می اندازند و باعث تسهیل و بهبود روند یادگیری می شوند و روشهای سنتی آموزش با توجه به پیشرفتهای علم و فناوری ،پاسخگوی نیاز های آینده کشور نخواهد بود . پس معلمان باید از روش ها و فنون جدید تدریس و مهارتهای لازم در عمل اطلاعات کافی را کسب کنند و نقش موثری در پیشرفت کشور که ارتباط تنگاتنگ با نظام آموزشی دارد ایفا کنند.
،تلاش برای عملی نمودن تدریس با کمک فناوری ITبردن دانش آموزان به دنیای اینترنت و جمع آوری عکسها و مطالب جدید علمی ،ساختن CDهای ساده و معمول توسط آنها ،مسابقات بین گروهی وانجام آزمایشات موجود در کلاس علی رغم ذیغ وقت ، از آنها افرادی پویا و جویا ی علم روز و کلاسی شاداب و پر از شور نوجوانی بسازم. بی گمان بر ماست که به منظور تضمین آینده ای درخشان برای نسل آینده ،به طوری که آنان بتوانند در جامعه فردا نقشی در خور داشته باشند ،شکافی را که از نظر آموزش زیست شناسی میان جامعه ما و جامعه جهانی به وجود آمده است ،پر کنیم و در جبران این خسارت بکوشیم.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله ۴
راه حل های پیشنهادی ۷
نتیجه گیری: ۱۱
منابع: ۱۲


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود