صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT در درس شیمی

گزارش تخصصی استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT در درس شیمی

دانلود گزارش تخصصی استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT در درس شیمی

دانلود گزارش تخصصی استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT در درس شیمی
چکیده:
بهره مندی انسان از هوش و استعدادهای خدادادی، از دیرباز او را بر آن داشته است که با مشاهده جلوه‌های شگفت انگیز طبیعت، عزمی جزم و انگیزه ای قدرتمند در جهت آگاهی یافتن از دانش و فناوری‌های روز داشته باشد و در راستای تحقق هر چه بیش تر اهداف علمی – آموزشی گام بردارد. امروزه اندوختن معلومات در امر یاددهی – یادگیری به تنهایی کافی نیست و نوعی غفلت و بازماندن از کاروان همیشه شتابان علم است. بنابراین استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید در برنامه ریزی آموزشی امری بس ضروری می‌باشد. چنان که، برنامه ریزان و معلمان در تلاش‌اند تا از این ابزارها برای غنا بخشیدن به روش‌های یاددهی – یادگیری بهره جویند و بستری پویا را برای دانش آموزان فراهم آورند.
در این گزارش تخصصی سعی بر این بوده است که در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم. به دلیل حساسیت‌های خاص کتاب شیمی ۲، و وجود مطالب حجیم و سنگین در این کتاب، تصمیم گرفتم که مطالعاتی راجب این زمینه داشته باشم.

مقدمه:
درس شیمی از دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد. در واقع بسیاری از مفاهیم را که نشان دادن آن‌ها حتی در آزمایشگاه دشوار یا غیرممکن است، مانند: حرکت مولکول‌های گاز، حرکت ذرات باردار درون یک محلول، ساختار مولکولی ترکیبات، …. را می‌توان با شبیه سازی رایانه ای به آسانی قابل ارائه کرد. بنابراین بهره گیری از رایانه در کلاس درس موجب افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می‌شود. یکی از بارزترین تأثیرات بهره گیری از رایانه، تعامل فراگیران با یکدیگر و با معلم است.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
بیان مساله: ۴
تدریس سنتی یا مدرن ۵
نوآوری و تحول در کلاس درس ۵
استفاده از چندرسانه‌ای های آموزشی در تدریس ۶
استفاده از رایانه و اینترنت در تدریس ۸
استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT 9
نتیجه گیری: ۱۲
منابع ۱۳


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود