صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی تاثیر تشویق و اهمیت ان در فرایند یادگیری دانش اموزان

گزارش تخصصی تاثیر تشویق و اهمیت ان در فرایند یادگیری دانش اموزان

دانلود گزارش تخصصی تاثیر تشویق و اهمیت ان در فرایند یادگیری دانش اموزان

دانلود گزارش تخصصی تاثیر تشویق و اهمیت ان در فرایند یادگیری دانش اموزان
چکیده
رسالت اصلی آموزش و پرورش ، پرورش انسانهایی خلاق و نو آفرین است . انسانهای توانایی که با خلاقیت و نوآوری خود بتوانند زمینه توسعه ، ترقی و پیشرفت میهن اسلامی خویش را فراهم سازند ، از آنجا که کلیه فعالیتهای نظام تعلیم و تربیت در مدرسه صورت می گیرد ، لذا مدرسه نقش اساسی و کلیدی در رسیدن به اهداف مذکور را دارد. مدرسه میتواند با ایجاد فضای مشارکتی ، خلاق ، اثربخش و لذت بخش مهمترین رسالت خویش را در این زمینه ایفا نماید.
طرح همیار معلم، یعنی پرورش شهروندانی متخصص و بااستعداد که بتوانند در آینده نقشهای مختلفی را در زندگی ایفا نمایند.نوعى زندگی که همراه با مسئولیت پذیری و تفکر عاقلانه و بینش و آگاهی و بهر ه مندی بهینه از امکانات موجود و اصلاح الگوی مصرف همراه باشد، تا به این وسیله، ضمن کمک به پیشرفت کشور، خود نیز به اهداف متعالی در تمامی مراحل برسند.

مقدمه:
یکی از پایه های اساسی نظام های آموزشی که در امر آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، شیوه ی آموزش یا به طور اختصاصی تر شیوه ی تدریس است. امروزه در کشور عزیز ما به امر تدریس و شیوه ی تدریس مؤثر کمتر توجه می شود و یکنواختی و استفاده ی بیش از حد از یک روش تدریس یادگیری را کند می کند. تدریس هم علم است و هم هنر و معلم باید از علم روز آن برخوردار باشد. تدریس تنها رابطه ی معلم و شاگرد برای انتقال معلومات خود نیست.

تدریس باید فعالیتی منظم و مرتب و هدف دار باشد و از پیش طراحی شود و هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری باشد و معلم و شاگرد بر هم تأثیر بگذارند.

اغلب صاحب نظران، معلمان و مربیان با صراحت و شفافیت دست کم در باورهای ذهنی ادعا دارند که برنامه هایی در نظام تعلیم و تربیت موفق است که از طریق مشارکت فعال فراگیران و دخالت مستقیم آنان صورت گیرد.(همان)

یکی از عرصه های بروز و ظهور مشارکت شیوه ی تدریس فعال و به طور اخص شیوه ی تدریس همیاری است.

فهرست
چکیده ۲
مقدمه: ۳
یادگیری از طریق همیاری : ۴
اهداف طرح همیاران معلم بشرح ذیل می باشد: ۴
بعضی از روش های همیاری را چنین می توان بیان کرد : ۵
مزایای یادگیری از طریق همیاری ۷
محدودیتها ۷
شیوه نامه طرح همیار معلم (( نو آوری در مدیریت زمان برای کلاس درس)) ۱۱
*اهداف اجرای طرح همیار معلم ۱۱
*شیوه اجرای طرح ۱۲
نتیجه گیری: ۱۴
منابع: ۱۵


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود