گزارش تخصصی راههایی برای شاد سازی فضای کلاس

دانلود گزارش تخصصی راههایی برای شاد سازی فضای کلاس

دانلود گزارش تخصصی راههایی برای شاد سازی فضای کلاس

چکیده:
بی‌شک فضای شاداب و دوست‌ داشتنی تاثیر زیادی در شکوفایی استعدادها، خلاقیت، پیشرفت تحصیلی، کارایی، پویایی و زنده‌دلی دانش‌آموزان دارد، مدرسه بانشاط- موجب باروری جسم و اندیشه دانش آموزان و دانش‌آموزان می‌شود. انسان شاداب، پویا و پرتحرک به زندگی امیدوار است و برای رسیدن به اهداف خود سرسختانه تلاش می‌کند برعکس انسان افسرده و اندوهگین ‌و بی‌تحرک، احساس خستگی، درماندگی و ناامیدی می‌کند و در برابر مشکلات، ناتوان و عاجز است و لازمه تحقق و ایجاد مدارس بانشاط، تغیر نگرش و نگاه نو و جدید اولیا و مربیان مدرسه در خصوص زیباسازی و بهسازی فضای آموزشگاه است چرا که فضای زیبا و شاداب تاثیر زیادی در پیشرفت تحصیلی و روحیه دانش‌آموزان و معلمان دارد.
تجربه نشان داده است که در هر جا اولیا باآگاهی و مشارکت فکری، فرهنگی و مادی خود در مدرسه مشارکت کرده‌اند روند پیشرفت تحصیلی و فعالیت مدارس از جایگاه بهتر و مطلوب‌تری برخوردار شده است.
 علت انتخاب این موضوع موارد زیر است:
۱-رخوت و بی حالی، عدم توجه به درس، صحبت کردن هنگام تدریس معلم
۲-پرسیدن ساعت از یکدیگر برای راحت شدن از جو کلاس.
۳- کاهش راندمان درسی در کلاس‌های با فضای غیر مفرح در مقایسه با کلاس‌های شاد که بطور متوسط نمرات دانش اموزان به نسبت بالاتر است.
۴- معلم محوری صرف و عدم مشارکت دانش آموزان در کلاس درس.
مقدمه
شادی و نشاط از نیازهای روحی انسان است که در بسیاری از جنبه ای حیاتی،نقش موثری ایفا می‌کند و از نگاه صاحب نظران،پیش نیاز اساسی و بستر لازم برای هر نظام تعلیم و تربیت پویاست. در واقع هدف نظام تعلیم و تربیت،ایجاد محیطی امن و سرشار از شادی و نشاط است،به طوری که دانش آموزان بتوانند با آودگی خاطر عقاید خود را بیان کنند و با همدیگر تعامل سازنده داشته باشند تا بتوانند به رشد و شکوفایی دست یابند. عوامل متعدد در ایجاد کلاس شاد و با نشاط مؤثر است: عوامل درونی و عوامل بیرونی.

 

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه ۳
شادی: ۴
تعریف شادی از نظر افلاطون: ۴
ایجاد شادی و زندگی همراه با شادی: ۵
ویژگی فضای آموزشی مطلوب: ۶
عوامل خستگی مربوط به معلم ۹
راهکارهای تغییر فیزیکی مدارس ۱۱
● معلم شاد در کلاس شاد ۱۲
نتیجه گیری ۱۴
پیشنهادها: ۱۴
منابع ۱۶


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 16

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط