صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی مقابله با استرس دانش آموزان

گزارش تخصصی مقابله با استرس دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی مقابله با استرس دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی مقابله با استرس دانش آموزان

چکیده:
روانشناسان معتقدند ترس یک حالت هیجانی است نسبت به خطر یا یک محرک مضر که شخص از آن آگاه است. عامل  ترس می تواند یک شیء باشد، یک انسان یا مسأله و موقعیت مشخص. ترس غیر منطقی از مدرسه در واقع معادل واژه  School refusal به معنی امتناع از مدرسه رفتن است و یکی از نشانه های اضطراب جدایی از والدین، خانه، خانواده  یا شرایطی است که به آن دلبسته و وابسته شده بود.ما در این گزارش راه حلهای مناسبی را برای جلوگیری از استرس دانش آموزان بیان کرده ایم.

مقدمه:
بازگشایی مدارس با فرا رسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس نیاز به دانستن مطالب مفید در ارتباط با دنیای کودکان و نوجوانان به والدین کمک میکند تا نیازهای آنها را بهتر شناخته و قدمهای موثرتری در رفع مشکلات آنها دراین زمینه بردارند. در این یادداشت قصد داریم شما را با معضلی به نام ” استرس ” در کودکان آشنا کرده و راههای کنترل آن را به شما بیاموزیم. یک روانپزشک با اشاره به میزان بالای استرس  کودکان در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: والدین میتوانند با کاهش اضطراب در کودکان تیکهای عصبی را در آنان کاهش دهند.

روانشناس فرید فدایی می گوید:
تیک عصبی حرکتی است شامل حرکات غیرارادی عضلات صورت اطراف دهان، گردن و شانه‌ها که معمولا کوتاه مدت بوده و بعد از مدتی به صورت ناخودآگاه حذف میشود. وی ادامه داد: علاوه بر تیک‌های غیرارادی عضلات در گروهی از کودکان تیک‌های صوتی شنیده می‌شود که با سرفه کردن، بالا کشیدن بینی یا سوت زدن همراه است.

این روانپزشک بروز تیک‌های عصبی حرکتی و صوتی را عموما موقتی دانست و اظهار کرد: برخلاف نگرانی والدین بسیاری از تیک‌های عصبی نیاز به درمان نداشته  و پس از گذشت مدت زمانی برطرف می‌شوند بهترین راه درمان این تیکها آموزش کودک و حمایت خانواده از اوست. وی به نقش آشفتگی و اضطراب در تشدید تیک عصبی اشاره کرد و افزود: کاهش استرس محیطی در سطح خانواده تیکهای عصبی و صوتی و غیره را در کودکان درمان میکند.
فدایی ادامه داد: در صورتی که تیک‌های عصبی شدید و طولانی مدت باشند باعث خجالت کودک شود، می‌توان درمان‌های دارویی برای او تجویز کرد که اغلب طولانی مدت بوده و روند درمان چند سال طول میکشد. این روانپزشک درمورد تیکهای غیر ارادی گفت :  شدت و محدود کردن آن توسط شخص قابل کنترل نیست و تنها درمان  آن درمان دارویی است.

فدایی تنها برخی از تیک‌ها را نیازمند درمان دارویی دانست و گفت: اگر تیک‌های عصبی فرد هر روز تکرار شود و به شکلی جلب نظر کند این افراد باید برای درمان به پزشک مراجعه کنند ولی اگر خفیف باشد نیازی به درمان پزشکی وجود ندارد. این روانپزشک با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس و استرس ناشی از آن برای دانش آموزان، گفت: خانواده باید با ارائه اطلاعات نسبی در رابطه با محیط جدید و روابط حاکم بر مدارس از استرس و تشویش کودکان برای شروع مدارس و قرار گرفتن در محیط جدید کم کنند.


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود