گزارش تخصصی چگونگی آموزش روخوانی و روان خوانی درس قرآن کریم

دانلود گزارش تخصصی چگونگی آموزش روخوانی و روان خوانی درس قرآن کریم

دانلود گزارش تخصصی چگونگی آموزش روخوانی و روان خوانی درس قرآن کریم
چکیده:
آموزش قرآن در مدارس و نظارت مستمر بر آن، زمینه های کسب مهارت روخوانی قرآن کریم برای دانش‌آموزان را فراهم می آورد. در این گزارش تخصصی، مهم‌ترین هدف آموزش قرآن در پایه ی سوم ابتدایی، توانایی روخوانی سوره‌ها و عبارات قرآنی کتاب درسی به روخوانی کل قرآن کریم ارتقاء می‌یابد و سایر اهداف جنبی مانند آشنایی با آموزه‌ها و پیام‌های قرآنی، قرائت زیبای برخی از سوره‌های کوتاه و … نیز آموزش نماز، با اصلاحاتی، مناسب سازی شده است. آموزش قرآن به جهت طبیعت خاص خود که با روح و جان متعلم سروکار دارد، قرار است آموزشی باشد که قرآن را محبوب و معشوق قرآن آموز گرداند و هر شیوه آموزشی که این دوستی و محبت را بهم زند و قرآن آموز را بیزار سازد ، البته مطلوب نخواهد بود.
تاکنون بحث و برسی های فراوانی پیرامون آسیب شناسی روش های آموزش قرآن انجام شده است؛ اما تجارب آموزشی و پژوهشی نشان داده است که متأسفانه مشکلاتی فرا روی چنین آموزش مبارکی واقع شده است.
گزارش حاضر با ارائه چند فرضیه و آزمایش آنها، مسأله را از نقطه نظر فرآیند پردازش اطلاعات خواندن مورد تحلیل و ارزیابی قرار می دهد.

مقدمه:
قرآن و صحیح خواندن آن یکی از ضروری‌ترین مسائلی است که هر شخص مسلمان باید آن را بداند تا بتواند با صحیح خواندن آن هیچ گونه دخل و تصرّفی در معنای آن به وجود نیاورد، چون همانطور که می دانیم تلفّظ صحیح کلمات عربی از اساسی‌ترین مراحل خواندن این زبان است که اگر اشتباهی در تلفظ آن زبان انجام گیرد، معنای این کلمه به طور کلّی عوض می‌شود و گاهی اوقات معنایی دقیقاً” در مقابل آن معنای منظور ایجاد می‌کند، مثلاً” در آیه‌ی اوّل سوره‌ی مبارکه‌ی فاتحه آمده است: «الحمدلله ربّ العالمین» که در اینجا «حمد» به معنای «ستایش» است ولی اگر تلفّظ آن به جای حمد، «همد» خوانده شود به معنای «هلاک شده» است. بدین خاطر بر آن شدم در سر کلاس نسبت به صحیح خوانی قرآن و سپس ترتیل قرآن اهتمام ورزیده و روشی را به کار گیرم که این مشکل اساسی دانش آموزان را حل نمایم

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
بیان مساله: ۴
روخوانی و روان خوانی قران کریم: ۴
شیوه های صحیح در آموزش روان خوانی قرآن ۱۳
سکون ۱۵
نتیجه گیری: ۱۸
منابع: ۱۹


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 19

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط