صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی کم رویی و خجالتی بودن دانش آموزان پایه

گزارش تخصصی کم رویی و خجالتی بودن دانش آموزان پایه

گزارش تخصصی کم رویی و خجالتی بودن دانش آموزان پایه

دانلود گزارش تخصصی کم رویی و خجالتی بودن دانش آموزان پایه

چکیده:
انسان موجودی اجتماعی است و به برقراری ارتباط با دیگران نیازمند است. بسیاری از نیازهای عالیه انسان و شکوفا شدن استعدادها و خلاقیت‌هایش تنها از طریق تعامل بین فردی و ارتباطات اجتماعی می‌تواند ارضا شود و به فعالیت درآید. در هر جامعه‌ای درصد قابل‌توجهی از کودکان و نوجوانان و بزرگسالان بدون آنکه تمایلی داشته باشند، خواسته یا ناخواسته خودشان را در حصاری از کم‌رویی محبوس و زندانی می‌کنند و شخصیت واقعی و قابلیت‌های ارزشمند ایشان در پس توده‌ای از ابرهای تیره کم‌رویی ناشناخته می‌ماند بنابراین لازم است این معضل را بررسی کرده و گامی ‌در جهت رفع آن از افرادی که دچار کم‌رویی شده‌اند برداریم. ما در این گزارش علل و ریشه کم رویی دانش آموزان را بررسی کردیم و درصدد چاره ایی برای آن برامده ایم.

مقدمه:
کم‌رویی توجهی غیر عادی و مضطربانه به خویشتن در موقعیتی اجتماعی است که در نتیجه آن دانش آموز دچار نوعی تنش روانی-عضلانی شده، شرایط عاطفی و شناختی‌اش متأثر می‌شود و زمینه بروز رفتارهای خام و ناسنجیده و واکنش‌های نامناسب در وی فراهم می‌شود. به دیگر سخن، پدیده کم‌رویی به مشکلی روانی- اجتماعی و آزار دهنده شخصی مربوط می‌شود که همواره به صورت یک ناتوانی یا معلولیت اجتماعی ظاهر می‌گردد. به کلام ساده، کم‌رویی یعنی «خودتوجهی» فوق‌العاده و ترس از مواجهه با دیگران زیرا کم‌رویی نوعی ترس یا اضطراب اجتماعی است که در آن فرد از مواجه شدن با افراد ناآشنا و ارتباطات اجتماعی گریز دارد. دانش آموزکم‌رو از روبه‌رو شدن با افراد جدید نگران می‌باشد و این کار برایش دشوار است. کم‌رویی وارد شدن به اماکن جدید ومدرسه تازه را برای خود سخت می‌کند.

دوره‌های ابتدایی نخستین تجربه بچه‌ها برای ورود به سال‌های پر پیچ و خم تحصیلی هستند. مدرسه در نگاه بعضی از بچه‌ها تجربه ای هیجان آور و پر از شور و شادی است. آن‌ها برای پاسخ دادن به سوالی که معلم در کلاس مطرح می‌کند سر از پا نمی‌شناسند و دست خود را مرتباً تکان می‌دهند، هنگامی که سرودی به صورت دسته جمعی خوانده می‌شود با تمام وجود و با صدای بلند کلاس را همراهی می‌کنند و در میان همکلاسی‌های خود جزو نخستین کسانی هستند که شروع به خوردن لقمه ای می‌کنند که مادر عزیزشان برای آن‌ها در کیف گذاشته است. گروه بعدی بچه‌هایی هستند که هیجان کمتری دارند. بچه‌هایی که خجالتی هستند و محیط عجیب و غریب مدرسه و فعالیت‌های آن برایشان گیج کننده است. اینگونه کودکان در پاسخ دادن به سوال های کلاس درس مردد هستند، از گروه‌های کلاسی کناره گیری می‌کنند و غالباً ترجیح می‌دهند در گوشه ای به تنهایی بازی کنند.

فهرست مطالب
چکیده: ۲
مقدمه:. ۳
تعریف کم رویی: ۴
آیا باید نگران فرزند خجالتی خود باشیم؟ ۴
تشویق بچه‌های خجالتی ۵
به مدرسه بروید ۶
فرزند خود را برای موفقیت مهیا کنید ۶
فرزند خود را درگیر کنید ۷
در محیط خانه به او کمک کنید ۷
روش‌های درمان کم‌رویی ۱۰
نتیجه گیری: ۱۲
منابع: ۱۳


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,