گزارش کارآموزی عمران بتن به همراه عکس

دانلود مقاله کارورزی با عنوان گزارش کارآموزی – عمران – بتن به همراه عکس در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۳۷ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


آشنایی کلی با مکان کار آموزی:
قرارداد این مقاله ۳۰۰ واحدی  کوثرفرهنگیان نهاوند با کارفرما ؛ تعاونی مسکن کارکنان شهرداری نهاوندوتعاونی مسکن فرهنگیان نهاوند و شرکت ساختمانی سالاربتن نهاوند بسته شده است و دستگاه نظارت معاونت فنی شهرداری نهاوند می باشد. مقاله فوقق شامل ۵ بلوک اسکلت فلزی می باشد که هر بلوک شامل ۵ طبقه مسکونی و یک طبقه  پارکینگ می باشد هر بلوک قرینه بوده و هر قسمت بطور مجزا دارای راه پله و آسانسور است. مساحت هر بلوک حدودا ۷۰۰ متر مربع می باشد. هر بلوک دارای ۵۷ ستون بوده که ۱۸ صفحه ستون آن ۴ بولتی و بقیه ۱۰ بولتی می باشد.  نوع سقف بکار رفته در مقاله فوق تیرچه بلوک بوده و پروفیل ستونها دوبل و پروفیل تیرها دوبل و تک لانه زنبوری می باشد. دارای ماشین آلاتی چون؛ بچینگ پلانت (Baching Plant ) ، پمپ بتن، بتن یر، دامپر و… می باشد. نوع خاک موجود در محل بیشتر از نوع خاک دستی و آهکی بوده و چون مقاومت مورد نظر را دارا نبود در برخی از بلوکها حتی تا ۵ متر مجبور به خاک برداری شده و محل خاکبرداری شده را با ریختن خاک بصورت لایه لایه و کوبیدن آن پر کردند تا به مقاومت مورد نظر دست پیدا کنند.  بلوکهایی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند درز انقطاعی حدود ۱۰ سانتی متر بکار برده شده تا در هنگام وقوع زلزله اثرات ضربه یکدیگر را خنثی کنند چون درز انقطاع مانع از ضربه خوردن ساختمان توسط ساختمان مجاور می شود. در ضمن بدلیل وسعت زیاد محل مقاله کلیه عملیات ساخت بتن، تیر چه، آماده کردن ستونها و تیرها و دپو کردن مصالح در آنجا انجام می شد.

ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز:
آماده ساختن محل اجرای ساختمان :
محل اجرای مقاله بر حسب موقعیت خاص خود ممکن است دارای عوارض و اضافاتی باشد که لازم است قبل از شروع کار و در رابطه با نیازهای مقاله آماده گردد. ابتدا باید محوطه پاکسازی شود. بعنوان مثال چنانچه محوطه دارای درخت و گیاهان و خار و خاشاک و نظایر آن باشد و یا دارای پستی و بلندیهای زیاد باشد که امکان حرکت در کارگاه را سلب نماید و یا احتیاج به خاکبرداری و خاکریزی داشته باشد ابتدا بایستی این گونه موانع را بر طرف کرد. در مقاله فوق بدلیل مسطح بودن محل فقط خاکبرداری و خاکریزی شد.
پیاده کردن نقشه:
اوّلین کاری در این زمینه انجام می‌شود ایجاد یک خط مبنا است تا بتوان تمامی نقشه ساختمان را به کمک آن پیاده کرد. موقعیت این خط باید به روشنی در محل ساختمان مشخص شود تا بتوان در هر زمان دلخواه مجدداً  آن را ایجاد کرد. برای اندازه‌گیری در محل ساختمان باید از متر فلزی استفاده شود. پس از ایجاد مبنا و علامت‌گذاری، خطوط اصلی ساختمان را پیاده کرد. هر یک از گوشه‌ها با یک میخ چوبی قوی علامت‌گذاری می‌شود حال باید به بررسی زوایای قائمه و درستی طول خطوط رسم شده پرداخت. برای کنترل زوایای قائمه رسم شده چندین روش وجود دارد.
پس از آن که پیاده کردن خطوط اصلی ساختمان به پایان رسید و کار کنترل نیز انجام شد، خرکهای نقطه‌گیر نصب می‌شوند. این خرکها خارج از مکان پی‌های فونداسیون مستقر می‌شوند تا موقعیت پی‌ها، فونداسیون و دیوارها را مشخص کنند. نکته بسیار مهم این است که تمامی سطوح یک ساختمان نسبت به یک نقطه ثابت که منبا خوانده می‌شود در نظر گرفته شوند. این نقطه اکنون باید ایجاد شده باشد و در هر مکانی که امکان‌پذیر بود این نقطه را باید با Benck-mark مرتبط ساخت.

فهرست مطالب
آشنایی کلی با مکان کار آموزی: ۴
ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز: ۴
آماده ساختن محل اجرای ساختمان : ۴
پیاده کردن نقشه: ۵
پی (فونداسیون:( ۵
انواع پی‌های سطحی : ۶
بتن مگر(بتن نظافت): ۸
آرماتوربندی: ۸
قالب‌بندی: ۹
قالب‌بندی آجری : ۹
قالب‌بندی چوبی : ۹
قالب بندی فلزی: ۱۰
اقسام قالبها: ۱۰
فشار بتن بر روی قالب: ۱۰
بتن : ۱۱
مصالح تشکیل دهنده بتن: ۱۱
انواع بتن: ۱۳
اختلاط بتن: ۱۴
روشهای ساخت و تولید بتن: ۱۵
ویبره نمودن بتن: ۱۹
صفحه ستون: ۲۰
اتصالات : ۲۳
اتصال به وسیله جوشکاری: ۲۳
جوشکاری : ۲۳
وظایف روکش: ۲۸
برپاسازی اسکلت: ۲۹
سقف تیرچه بلوک : ۳۰
تیرچه : ۳۰
بلوک : ۳۱
ماشین آلات مورد استفاده در کارگاه : ۳۵
سیلوهای ذخیره سیمان : ۳۶
پمپهای بتن: ۳۶
نتیجه گیری: ۳۷


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 37

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط